Gdzie porozumię się w j.hiszpańskim (być może "off topic")

1. Data: 2000-09-03 21:08:33

Temat: Gdzie porozumię się w j.hiszpańskim (być może "off topic")
Od: "Jarek Gala" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Czy ktoś byłby miły podać w miarę kompletną listę krajów w których
można dogadać się w języku hiszpańskim.

Z góry dzięki za info.

--
Zdrówko,
Jarek

Nasza strona domowa: http://www.republika.pl/willowx/

--
Moja poczta jest zawsze ze mną - e-mail przez WWW - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-09-04 09:57:52

Od: m...@t...astrouw.edu.pl (Michal Szymanski) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 3 Sep 2000 23:08:33 +0200, Jarek Gala <x...@p...onet.pl> wrote:
>Cześć,
>
>Czy ktoś byłby miły podać w miarę kompletną listę krajów w których
>można dogadać się w języku hiszpańskim.

Hiszpania :-)
Meksyk
Cała Ameryka Środkowa i Południowa z wyjątkiem Brazylii, Surinamu i
Gujany Francuskiej oraz kilku małych państw-wysp będących dawniej
koloniami Holandii lub Anglii.
Filipiny

W tych państwach hiszpański jest językiem oficjalnym. Na Filipinach
wraz z angielskim i jakimś tubylczym "tagalog".

W Portugalii i Brazylii wiele osób zna hiszpański, a i bez tego w
podstawowych sprawach można się dogadać, bo portugalski jest podobny.

No i, rzecz jasna, zalane imigrantami południowe stany USA, zwłaszcza
Kalifornia i Floryda. Tam w wielu miejscach na ulicy słyszy się głównie
hiszpański.

Michał.

--
Michal Szymanski (m...@a...edu.pl)
Warsaw University Observatory, Warszawa, POLAND

1. Data: 2000-09-04 09:59:26

Od: "bar3" <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze Dominikana?

Użytkownik Michal Szymanski <m...@t...astrouw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s...@t...astrouw.edu.pl...

1. Data: 2000-09-05 02:17:58

Od: p...@w...net (paisano de varsovia) szukaj wiadomości tego autora

Panie Michal:

Pan zapomnial wymienic tez, miasto, New York City (Nowy Jork) gdzie
polowe ludnosci miasta mowi po Hiszpansku! Sa tez roznice, zalezy kto
mowi tym Hiszpanskim. Puerto Rican (ie) z reguly mowia ne poprawnie
uzywajac wiele zastepczych slow angielskich. Ludzie w Poludniowej i
Centralnej Ameryce naogol mowia poprawnie.

Pozdr. z usa

1. Data: 2000-09-05 07:30:49

Od: "MM Traductions" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> No i, rzecz jasna, zalane imigrantami południowe stany USA, zwłaszcza
> Kalifornia i Floryda. Tam w wielu miejscach na ulicy słyszy się głównie

Jeszcze Sahara Hiszpanska (wchodzaca, legalnie lub nie w zaleznosci od
punktu widzenia, w sklad Maroka) i jeden z krajow zwanych Gwinea (Bissau o
ile dobrze pamietam).
:-)))
MM

1. Data: 2000-09-05 18:15:13

Od: "krzyspol" <k...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek Gala" <x...@p...onet.pl> wrote in message
> Cześć,
>
> Czy ktoś byłby miły podać w miarę kompletną listę krajów w których
> można dogadać się w języku hiszpańskim.

Ameryka:
Wszystkie kraje na poludnie od USA (zaczynajac od Meksyku) z wyjatkiem
Brazylii (chociaz Brazylijczycy zrozumieja hiszpanski, ale ze znajomoscia
tylko hiszpanskiego bedziesz mial trudnosci ze zrozumieniem
portugalskiego).
Europa:
Hiszpania oczywiscie, mozna probowac i we Wloszech.
Nie proboj w Portugalii, beda udawac ze nie rozumieja (nie lubia Hiszpanow).

Azja:
Moze starzy Filipinczycy pamietaja cos z czasow gdy hiszpanski byl jezykiem
urzedowym?

Pozdrowienia
Adam

1. Data: 2000-09-05 20:44:36

Od: "Jarek Gala" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki,

Zdrówko,
Jarek

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-07 23:17:14

Od: "Adam Leszczynski" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze Sahara Hiszpanska (wchodzaca, legalnie lub nie w zaleznosci od
> punktu widzenia, w sklad Maroka) i jeden z krajow zwanych Gwinea (Bissau o
> [...]

Na Saharze Hiszpanskiej mowi sie dzis prawie wylacznie po arabsku (i czasami
po francusku, bo to obecnie chyba juz oficjalnie Maroko). W Gwinei Bissau
mowi sie po portugalsku. Po hiszpansku w Gwinei Rownikowej, ktora jest
jedynym hiszpanskojezycznym krajem w Afryce. Bardzo ciekawe kraje, nota
bene. Lza mi sie w oku kreci, kiedy wspominam Malabo... :-)

Adam

1. Data: 2000-09-08 13:21:47

Od: "MM Traductions" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na Saharze Hiszpanskiej mowi sie dzis prawie wylacznie po arabsku (i
czasami
> po francusku, bo to obecnie chyba juz oficjalnie Maroko).
Jeszcze jest mowa o referendum. Ktore Maroko odciaga jak moze ... i walczy
Polisario ...

> [...]
> jedynym hiszpanskojezycznym krajem w Afryce. Bardzo ciekawe kraje, nota
> bene. Lza mi sie w oku kreci, kiedy wspominam Malabo... :-)
Zauważyłem błąd, zapomniałem poprawić. To rzeczywiście ta Gwinea od wielkiej
ropy :-)))
MM

1. Data: 2000-09-08 21:52:46

Od: "Adam Leszczynski" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Brazylii (chociaz Brazylijczycy zrozumieja hiszpanski, ale ze znajomoscia
> tylko hiszpanskiego bedziesz mial trudnosci ze zrozumieniem

Nie dogadasz sie po hiszpansku w Belize, na Jamaice, Haiti i kilku wyspach
karaibskich oraz w Gujanie...

Adam

Atlasy Historyczne
rozklad materialu z historii kl.5 potrzebny
Ściągi do szkoły średniej...
internetowy slownik poetow - nowosci
kryteria oceniania z j.polskiego dla kl.I gimnazjum