Re: Gestalt

1. Data: 2004-03-17 19:22:02

Temat: Re: Gestalt
Od: "Hubert " <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna_Maria <j...@g...pl_wytnij> napisał(a):

> Aha, rozumiem. Dziekuje za odpowiedz :) Rowniez Hubertowi.
> A czy moglabys mi polecic jakąs ksiazke z zasadami tej terapii czy raczej
> gestaltu jako "filozofii zyciowej". Pisalas nizej, ze gestalt okazal sie
> bliski Twojej filozofii, chcialabym sie zapoznac z taką filozofią, byc moze
> i ja wyciagne z niej cos dla siebie.
>
> Joanna

Ja polecam "Pomoc psychologiczna w ujeciu Gestalt" Ch. Sills, S. Fish, Ph.
Lapworth.
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-03-18 13:51:20

Od: "mema" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja polecam "Pomoc psychologiczna w ujeciu Gestalt" Ch. Sills, S. Fish, Ph.
> Lapworth.

zgadzam się z przedmówcą. polecam jeszcze ksiazke Wictora Chu:
"Psychoterapia Gestalt", KANON, 1993
Tym, kto zajmował się filozofią w Gestalcie był Godman- mozesz więc poszukac
cos jego. A filozofia Gestalt oparta jest m.in. na Buberze i filozofii zen.

udanych poszukiwań :)

mema

1. Data: 2004-03-18 14:34:22

Od: "Kain" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Hubert, dzieki mema! Bede szukac, cos mi mowi (choc trudno mi
powidziec co), ze znajde tam cos swojego :)

Joanna

1. Data: 2004-03-22 10:35:47

Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cos jego. A filozofia Gestalt oparta jest m.in. na Buberze i filozofii zen.

Obecnie czytam "Wokol smietnika" Fritza Perlsa. Jest napisana strumieniem
swiadomosci. Czytam z zapartym tchem.
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-03-22 16:34:52

Od: "Joanna_Maria" <j...@g...pl_wytnij> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hubert" <h...@w...pl> napisał:

> Obecnie czytam "Wokol smietnika" Fritza Perlsa. Jest napisana strumieniem
> swiadomosci. Czytam z zapartym tchem.

Co to znaczy "strumieniem swiadomosci"? Zastanawialam sie nad kupnem, na
allegro byla dobra cena, ale opis z okladki jakos mnie nie zachęcił -
"autobiografia twórcy terapii Gestalt, w której Frederick S. Perls stosuje
własną teorię koncentrowania się na świadomości i pisze "cokolwiek da się
napisać". Zaprezentowana częściowo w formie poetyckiej, zabawnej,
manierycznej, czasami teoretycznej, książka ta jest olśniewającą mozaiką
wspomnień i refleksji dotyczących urozmaiconego, pełnego zamyślenia i
wartego naśladownictwa życia.(..)" Szczegolnie to "pisze cokolwiek da sie
napisac" jakos mnie uczulilo. Czy to jest ten "strumien swiadomosci"?

Joanna

1. Data: 2004-03-23 17:21:46

Od: "Hubert" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wartego naśladownictwa życia.(..)" Szczegolnie to "pisze cokolwiek da sie
> napisac" jakos mnie uczulilo.  Czy to jest ten "strumien swiadomosci"?

Od skojarzenia do skojarzenia. Bez jakiegos konkretnego planu pisania. Oddaje
to proces bycia uwaznym swoich mysli i odczuc tu i teraz. Podazania za tym, co
sie aktualnie pojawia w umysle. Sama ksiazka uklada sie w swobodna
autobiografie.
Nie wiem co recenzent mial na mysli: "pisze cokolwiek da sie napisac", ale
chodzilo mu chyba o iscie ekshibicjonistyczna otwartosc autora, ktory zdaje sie
przelewac na papier wszystko, co pojawia sie w jego umysle i niczego nie
pomijac.
Jezeli potrzebujesz systematycznej wiedzy nt. teorii i technik gestalt, to
mysle ze ta dosc chaotyczna ksiazka nie spelni Twoich oczekiwan. Poprzednie
podane przez nas pozycje, mysle ze tak.
Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-03-23 17:32:03

Od: "Joanna_Maria" <j...@g...pl_wytnij> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hubert" <h...@w...pl> napisał:

> Od skojarzenia do skojarzenia. Bez jakiegos konkretnego planu pisania.
Oddaje
> to proces bycia uwaznym swoich mysli i odczuc tu i teraz. (..)

Aha, rozumiem.

> Jezeli potrzebujesz systematycznej wiedzy nt. teorii i technik gestalt, to
> mysle ze ta dosc chaotyczna ksiazka nie spelni Twoich oczekiwan.
Poprzednie
> podane przez nas pozycje, mysle ze tak.

Jeszcze raz dziekuje :)

Joanna