Gliniasty skalniak?

1. Data: 2003-04-16 21:21:10

Temat: Gliniasty skalniak?
Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Kochani1
Zostało dużo gliny po wykopaniu skromnego stawku. Na jednym z jego brzegów
chcę uformować wał ziemi długi na 4 a szeroki na 2 m./żeby sie woda z
nierówno wykopanego stawu nie wylewała do sąsiada/ Z gliny chcę zrobić
skalniak. Planuję dosypać tam jeszcze ziemi dla iglaków i miniaturowych
azalii. W związku z tym mam pytanie: Jakie kwiaty udają się na glinie? Czy
może jednak skalniak powinien być z ziemi ogrodowej, a tylko umocniony
gliną? Czy do skalniaka mogę wykorzystać jako podkłady belki drewniane, z
rozlatującej się chałupy drewnianej?
Pozdr. świątecznie
Goldie

2. Data: 2003-04-16 21:22:06

Temat: RE: Gliniasty skalniak?
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Anna Kwiecińska
(...)
> Z gliny chcę zrobić
> skalniak.
> Goldie

Z gliny skalniak??? a co chcesz na nim posadzić ???
:-) Bogusław

3. Data: 2003-04-16 21:41:35

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> Behalf Of Anna Kwiecińska
> (...)
>
> Z gliny skalniak??? a co chcesz na nim posadzić ???
> :-) Bogusław

Ale się czepiasz Bogusławie, może Anna startuje w konkursie?;-))

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2003-04-16 22:35:00

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7kh6h$5io$1@nemesis.news.tpi.pl Anna
Kwiecińska<g...@o...pl> napisał(a):

> Z gliny chcę zrobićskalniak.
> Czy do skalniaka mogę wykorzystać jako podkłady belki drewniane, z
> rozlatującej się chałupy drewnianej?

Hejka. Gliniany skalniak na podkładach z drewnianych belek. Brzmi bardzo
zachęcająco. Może jeszcze garść pomysłów. Mnie na przykład przychodzi do
głowy, że z gliny można wypalić cegły i zrobić ceglak :-)
Pozdrawiam innowacyjnie Ja...cki

H.Z: W pokoju głośno tykał zegar słoneczny. :-)

5. Data: 2003-04-17 00:13:54

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może jednak skalniak powinien być z ziemi ogrodowej, a tylko umocniony
> gliną? Czy do skalniaka mogę wykorzystać jako podkłady belki drewniane, z

Po raz drugi i zaznaczam-ostatni mówię,żeby glinę wywiezć
gdzie pieprz rośnie.

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-04-17 04:51:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<b...@o...pl> wrote in message news:56e3.000003e1.3e9df1c2@newsgate.onet.pl...

> Po raz drugi i zaznaczam-ostatni mówię,żeby glinę wywiezć
> gdzie pieprz rośnie.

Pieprz lubi rosnac na glinie? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2003-04-17 06:20:01

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
> napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> Ale się czepiasz Bogusławie, może Anna startuje w konkursie?;-))

Czyli ta glina do niczego się nie nadaje :( Dziękuje wszystkim za
informacje.
pozdr. cieplutko Goldie

8. Data: 2003-04-17 06:23:50

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli ta glina do niczego się nie nadaje :( Dziękuje wszystkim za
> informacje.
> pozdr. cieplutko Goldie

Dlaczego do niczego? Przywieź wywrotkę pospółki i wywrotkę torfu,
wybełtaj i dopiero wtedy można się zastanawiać co sadzić.
Pozdrawiam PP.

9. Data: 2003-04-17 06:51:58

Temat: Odp: Gliniasty skalniak?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Kwiecińska <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7kh6h$5io$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> nierówno wykopanego stawu nie wylewała do sąsiada/ Z gliny chcę zrobić
> skalniak. Planuję dosypać tam jeszcze ziemi dla iglaków i miniaturowych

Na takiej wykopanej, chyba żadne.

Czy
> może jednak skalniak powinien być z ziemi ogrodowej, a tylko umocniony
> gliną?

To już lepiej, obsyp ten skalniak ziemia ogrodową. Znajdzie się wtedy trochę
niewymagających roslin, które sobie tam poradzą. Z tym, że nie wiem czy będą
tam dobrze rosły sobie tam miniaturowe iglaki i azalie. A gdyby przesypać
glinę np gruzem a potem dobrą ziemią to może juz być tam skalniak z
prawdziwego zdarzenia.

--
Pozdrawiam, Kaśka

10. Data: 2003-04-17 07:19:35

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może jednak skalniak powinien być z ziemi ogrodowej, a tylko umocniony
> gliną? Czy do skalniaka mogę wykorzystać jako podkłady belki drewniane, z

Witam szanownych grupowiczów.
Czytam regularnie posty i muszę podzielić się generalną uwagą.
Przestańcie się naśmiewać z ludzi którzy proszą was o radę. Rozumiem, że między
sobą się przekomarzacie, ale gdy ktoś w potrzebie prosi o pomoc, moglibyście
bez kąśliwych uwag PO PROSTU poradzić. W końcu wy też nie od urodzenia macie
swoją wiedzę i doświadczenie.

Co do gliny.
Na czystej glinie nic Ci nie urośnie. Ja mam glinę na mojej działce ale od
głębokości metra pod powierzchnią w dół. Oznacza to, że większość moich drzew
czerpie korzeniami z tych pokładów a wszystkie znakomicie rosną. Musisz im
zapewnić tylko warstwę próchniczą na powierzchni. Słusznie Ja-cki obala
stereotyp o sadzeniu wszystkich iglaków do kwaśnego torfu. Polecam świerk
serbski, ma piękny pokrój a nie lubi kwaśnej gleby i u mnie na glinie rośnie
bardzo dobrze.
Pozdrawiam wszystkich
Leszek

Próchno -Co z nim zrobić?
Co to za kwiaty?
[sprzedam] duze (i male) CISY NA ZYWOPLOTY
SPAM - zdjęcia różaneczników
jakie drzewa, krzewy na gliniastą ziemię?