jakie drzewa, krzewy na gliniastą ziemię?

1. Data: 2003-04-16 18:39:14

Temat: jakie drzewa, krzewy na gliniastą ziemię?
Od: "grzegorz" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, w rodzinie pojawiła się działeczka za miastem
okolica całkiem przyjemna tylko mocno gliniaste podloze.
Z uwagi na fak iz nie za bardzo jestem biegly w dziedzinie ogrodnictwa
niniejszym zapytowywuję jakie drzewa, krzewy będą rosły na takiej gliniastej
ziemi.
Najbardzij podobają mi się:
- brzozy
- sosny
- jodły
- jałowiec
Czy jest sens to sadzić?
A jeśli nie to co można zaproponować?

Z góry dziękuję
Grzegorz

2. Data: 2003-04-16 18:52:45

Temat: RE: jakie drzewa, krzewy na gliniastąziemię?
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of grzegorz

> Witam, w rodzinie pojawiła się działeczka za miastem
> okolica całkiem przyjemna tylko mocno gliniaste podloze.
> Grzegorz
(...)

Drzewa tolerujące glebę gliniastą:
Acer platanoides (i odmiany)
Fraxinus
Metasequoia glyptostroboides
Populus
Quercus palustris
Salix
Taxodium distichum z dużą iliścią pneumatoforów- czego nie posiada
Metasequoia :-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2003-04-16 19:10:52

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
-botaniczny.pl
Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> napisał(a):

> Drzewa tolerujące glebę gliniastą:
> Taxodium distichum z dużą iliścią pneumatoforów- czego nie posiada
> Metasequoia :-)

Hejka, to się chłopaczyna ucieszy z Twojej odpowiedzi :-) Wcale nie
będzie musiał korzystać z wyszukiwarek ;-)
Pozdrawiam konkretnie Ja...cki

H.Z: Kochanowski starał się pisać jak najbardziej nowocześnie, ale troche mu
się to nie udało. :-)

4. Data: 2003-04-16 19:11:54

Od: "grzegorz" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szkoda ze nie po polsku;)
Ale i tak sobie poradziłem. Okazuje się ze wymienione drzewa to same
liściaste. Czy to ma oznaczac ze zadnych iglakow nie ma co sadzic?

5. Data: 2003-04-16 19:28:02

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of grzegorz

> Szkoda ze nie po polsku;)

Nie znam polskich nazw :-(

> Ale i tak sobie poradziłem.

Gratuluję :-)

Okazuje się ze wymienione drzewa to same
> liściaste.

Niedokładnie sobie poradziłeś :-)

Pozdrawiam, Bogusław

6. Data: 2003-04-16 19:35:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"grzegorz" <s...@s...pl> wrote in message
> [...]
> Z uwagi na fak iz nie za bardzo jestem biegly w dziedzinie ogrodnictwa
> niniejszym zapytowywuję jakie drzewa, krzewy będą rosły na takiej

Z jodeł najbardziej odporna jest jednobarwna vel kalifornijska (A.concolor),
do tego bardzo ładna, dostępna i dobrze rosnąca na gliniastej ziemi. Jałowce
też nie są wymagające z tym, że należałoby choć trochę rozluźnić ziemię
dodając piasku.
Sosny też urosną. O brzozach nie dyskutuję - jak dla mnie to drzewo parkowe
bądź brzezinowe, a nie ogrodowe, no chyba że ma ktoś parę hektarów i
odkurzacz do liści:-)

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-04-16 19:40:06

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Okazuje się ze wymienione drzewa to same
liściaste. Czy to ma oznaczac ze zadnych iglakow nie ma co sadzic?

U mnie też jest gleba gliniasta, dla nowych iglaków przygotowuję spore
dołki.
Ale mam stare jałowce, które były sadzone bez żadnych ceregieli.
Pięknie rosną:-)
Jak to działka za miastem... Przejdź się po okolicy i rozejrzyj, jeśli
jakieś drzewa radzą sobie bez ingerencji człowieka, poradzą sobie i u
Ciebie:-)

Marta

8. Data: 2003-04-16 19:49:00

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> writes:

> Hejka, to się chłopaczyna ucieszy z Twojej odpowiedzi :-) Wcale
> nie będzie musiał korzystać z wyszukiwarek ;-)

,,Uczit'sja, uczit'sja i jeszczio raz uczit'sja'' -- kak skazał Lenin.

Pazdrawlaju,
Grisza
--
Pewien sadysta z Gubałówki
Żonie gdzie trzeba wsypał mrówki.

9. Data: 2003-04-16 19:52:00

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7k9qo$hdm$1@foka.acn.pl grzegorz
<s...@s...pl>napisał(a):

> Okazuje się ze wymienione drzewa to same
> liściaste. Czy to ma oznaczac ze zadnych iglakow nie ma co sadzic?

Hejka. To moze coś pośredniego - Gingko biloba.
http://www.proszynski.pl/czasopisma/ogrody/2002/10/0
2.html
Pozdrawiam pośrednio Ja...cki

H.Z: Robinson i kapitan wypłynęli w głęboką dal. :-)

10. Data: 2003-04-16 20:03:35

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:m1vfxemdeb.fsf@sapijaszko.net Grzegorz
Sapijaszko<g...@s...net> napisał(a):

> ,,Uczit'sja, uczit'sja i jeszczio raz uczit'sja'' -- kak skazał Lenin.
>
> Pazdrawlaju,Grisza

Hejka. Znaczitsia Grisza, Lenin wiecznie żywy ;-)
Pozdrawiam wiecznie Ja...cki

H.Z: Bonaparte górował nad innymi niskim wzrostem. :-)

Raczkujaca - pielegnacja iglaków RATUNKU !!
Pieris-problem
Samosiewy z lasu
iglaki w ogrodzie
Projektowanie ogrodu