jakie drzewa, krzewy na gliniastą ziemię?

11. Data: 2003-04-16 20:19:47

Temat: Re: jakie drzewa, krzewy na gliniastą ziemię?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"grzegorz" <s...@s...pl> writes:

> Witam, w rodzinie pojawiła się działeczka za miastem
> okolica całkiem przyjemna tylko mocno gliniaste podloze.

Dodam do listy Bogusława:

Liriodendron tulipifera
Ginkgo biloba (w kilkunastu odmianach)
Acer pseudoplatanus
Tilia platyphyllos
Crateagus oxyacantha
Prunus padus

Pozdrawiam,
Grzesiek

PS. Każdą glebę można lokalnie wzbogacić/wymieszać/użyźnić/cokolwiek
tak, aby można było posadzić każde drzewo...
--
Lew, mocarz między zwierzęty,
Przebiegły jest i niepojęty.

12. Data: 2003-04-16 20:46:30

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sosny też urosną. O brzozach nie dyskutuję - jak dla mnie to drzewo
parkowe
> bądź brzezinowe,

lub kominkowe. Jak chcesz brzozy to posadź sobie odmianowe:
czerwonolistną lub żółte. PP.

PS. Zwróć uwagę na poziom wody gruntowej przy doborze drzew.

13. Data: 2003-04-16 20:55:34

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> Hejka. To moze coś pośredniego - Gingko biloba.

Yin-kuo lub gin-kyo to nagozalążkowce-co znaczy coś pośredniego ???
:-) Bogusław

14. Data: 2003-04-16 21:54:06

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> Hejka, to się chłopaczyna ucieszy z Twojej odpowiedzi :-) Wcale nie
> będzie musiał korzystać z wyszukiwarek ;-)
> Pozdrawiam konkretnie Ja...cki

Ty Dirko nie recenzuj moich wypowiedzi, tylko uruchom swoją pocztę, gdyż
ani ja, ani Grzesiek dopukać się do Ciebie nie możemy :-(
:-) Bogusław

15. Data: 2003-04-16 22:05:39

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
-botaniczny.pl
Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> napisał(a):

> Ty Dirko nie recenzuj moich wypowiedzi,

Hejka. Gdzieżbym śmiał, Mistrzu!

> tylko uruchom swoją pocztę, gdyż ani ja, ani Grzesiek
> dopukać się do Ciebie nie możemy :-(:-) Bogusław

Grzesiek jednak może :-)
Pozdrawiam pocztowo Ja...cki

H.Z: Cześnik umiał tylko jedno - być nieśmiałym wobec kobiet. :-)

16. Data: 2003-04-16 22:09:35

Temat: Odp: jakie drzewa, krzewy na gliniastąziemię?
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Yin-kuo lub gin-kyo to nagozalążkowce-co znaczy coś pośredniego ???
> :-) Bogusław

:-)Tylko płeć żeńska Ginkgo jest Nago_zalążkowa_:-)
Chłopaki nie mają nagich zalążków, natomiast wytwarzają w pręcikach,
zaopatrzonych w mikrosporangia (woreczki pyłkowe), liczne komórki
macierzyste mikrospor, które są diploidalne i dzielą się mejotycznie,
wytwarzając czterokomórkowe, haploidalne mikrogametofity (czyli ziarna
pyłku). Dwie spośród czterech komórek ziarna pyłku z czasem degenerują,
pozostają 1.kom.wegetatywna (czyli łagiewkowa) 2.kom. generatywna (która
dzieląc się wytworzy dwie gamety męskie - plemniki) (u Ginkgo plemniki
ruchome).
Dopiero kiedy wiatr przeniesie ziarno pyłku na szyszkę żeńską, wtedy dostają
się przez okienko do _nagiego__zalążka_.

Sam widzisz, że Mężczyźni Ginkgo biloba zalążków nie mają, a jeśli nie mają
to nie mogą być nagie!!!:-)))))

Z tymi pneumatoforami to też przesada, wytwarzane raczej na grząskiej
glebie, bardziej do utrzymania rośliny, niż dla dotlenienia korzeni.

Góry świętokrzyskie pozdrawiają Łódzkie Uniesienia!:-)
p...@r...pl

17. Data: 2003-04-16 22:10:25

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
-botaniczny.pl
Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> napisał(a):

> Yin-kuo lub gin-kyo to nagozalążkowce-co znaczy coś pośredniego ???
> :-)

Hejka. Ma liście ale w książkach omawiany wsród iglaków. Relikt :-)
Pozdrawiam bezpośrednio Ja...cki

H.Z: Szkielet utrzymuje się na nogach. Gdyby nie było szkieletu, to mięso
ciągle spadałoby na ziemię. :-)

18. Data: 2003-04-16 22:26:03

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Ma liście ale w książkach omawiany wsród iglaków. Relikt :-)
> Pozdrawiam bezpośrednio Ja...cki

No właśnie. Jeśli iglaki to rośliny o liściach w kształcie igieł, to co
powiedzieć o Thujach? niektórych cyprysikach? Thujopsisach? Cyprysowcach?
A tamaryszek?:-)
Opuncja?:-))

Pozdrawiam,
p...@r...pl

19. Data: 2003-04-17 01:04:29

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message

> No właśnie. Jeśli iglaki to rośliny o liściach w kształcie igieł, to co
> powiedzieć o Thujach? niektórych cyprysikach? Thujopsisach? Cyprysowcach?
> A tamaryszek?:-)
> Opuncja?:-))

Moje opuncje maja liscie bardzo okragle :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

20. Data: 2003-04-17 08:36:05

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:
> Dodam do listy Bogusława:
> Liriodendron tulipifera

Dokladnie to samo chcialem powiedziec. U mnie rosnie calkiem dobrze. Tak
samo platan - tez polecam.

> PS. Każdą glebę można lokalnie wzbogacić/wymieszać/użyźnić/cokolwiek
> tak, aby można było posadzić każde drzewo...

Drzewo czy drzewko? Lokalna podmiana gleby pod drzewo - zycze
powodzenia.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof Koterba :-)

Raczkujaca - pielegnacja iglaków RATUNKU !!
Pieris-problem
Samosiewy z lasu
iglaki w ogrodzie
Projektowanie ogrodu