Samosiewy z lasu

1. Data: 2003-04-16 12:29:42

Temat: Odp: Samosiewy z lasu
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7ji18$f0d$...@a...news.tpi.pl...
> Pojechałem wczoraj ze znjomkiem do lasu wykopaliśmy kilka sosenek, takich
na
> kilkanaście cm samosiewów z ziemią kilka i kilka bez, oraz brzózkę jedną.
> Zasadziliśmy u mnie na ranczo, podlaliśmy odpowiednio.
> Ma to sznase się przyjąć?
> Może zmiana położenia będzie przeszkodą?

O ile posadziłeś zgodnie z kierunkami świata, tak jak rosły w lesie to nie
ma sprawy :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-04-16 13:00:44

Temat: Re: Samosiewy z lasu
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O ile posadziłeœ zgodnie z kierunkami œwiata, tak jak rosły w lesie to nie
> ma sprawy :-)
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

No niestety nie, bo nie wiedziałem, że tak trzeba.
Zobaczymy
Jacek
Najwyżej wał przyjedzie i wyrówna

4. Data: 2003-04-16 13:26:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7jibi$gc5$1@nemesis.news.tpi.pl Janusz
Czapski<j...@t...pl> napisał(a):

> O ile posadziłeœ zgodnie z kierunkami œwiata, tak jak rosły w lesie to >
nie ma sprawy :-)

Hejka. I oczywiście zielonym do góry ;-)
Pozdrawiam fajrantowo Ja...cki

H.Z: Znanym drapieżnikiem leśnym jest drapichrust. :-)

5. Data: 2003-04-16 14:51:45

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> Hejka. I oczywiście zielonym do góry ;-)
> Pozdrawiam fajrantowo Ja...cki
>
> H.Z: Znanym drapieżnikiem leśnym jest drapichrust. :-)

..a oto mój HZ: "Po wejściu do komnaty uderzyły mnie wielkie zyrandole
zawieszone u sufitu".

6. Data: 2003-04-16 15:50:04

Od: "Anna" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No niestety nie, bo nie wiedziałem, że tak trzeba.
> Zobaczymy
> Jacek
> Najwyżej wał przyjedzie i wyrówna

Dwa lata temu mój mąż przeniósł na działkę sosenki samosiejki, zrobił
dokładnie tak jak napisał Janusz. W zeszłym roku słabo rosły (sądzę, że
chorowały). Po zimie widzę, że mają się nieźle. Może w tym roku będzie
lepiej. :-))
ania

7. Data: 2003-04-16 16:16:52

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U sosen akurat kierunek nie ma istotnego znaczenia , jak maja rosnąć to będą
, bardziej przydałoby się im trochę kwaśnego podłoża takiego jak miały w
lesie.
adam95

8. Data: 2003-04-16 17:06:32

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
takich na
> kilkanaście cm samosiewów z ziemią kilka i kilka bez, oraz brzózkę

I po co?
Ładnie tak niszczyć cudzą własność?
Pomyśl, niech w tej wsi jest 200 domów, niech z co drugiego ktoś
wykopie po trzy drzewa.
obok mnie jest las państwowy, tak zdewastowany przez miejscowych, że
aż boli:-(
W szkółce leśnej cena sosny czarnej w pojemniku od 2-4 zł, brzoza 50
gr.
Sprzedadzą Ci z pocałowaniem ręki.
Ta w pojemniku na pewno się przyjmie, będzie szybciej rosła
(przynajmniej na początku), będzie zapewne miała ładniejszy pokrój (
to o sosnach).

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2003-04-17 11:52:36

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I po co?
> Ładnie tak niszczyć cudzš własnoœć?
> Pomyœl, niech w tej wsi jest 200 domów, niech z co drugiego ktoœ
> wykopie po trzy drzewa.
To jest taki niczyj las
Komuś bym nie kradł.

> obok mnie jest las państwowy, tak zdewastowany przez miejscowych, że
> aż boli:-(
> W szkółce leœnej cena sosny czarnej w pojemniku od 2-4 zł, brzoza 50
> gr.
A nawet dają za darmo jak mają akcję zalesiania, ale jak nie mają, to o
wiele drożej.

> Sprzedadzš Ci z pocałowaniem ręki.
Miło by było

> Ta w pojemniku na pewno się przyjmie, będzie szybciej rosła
> (przynajmniej na poczštku), będzie zapewne miała ładniejszy pokrój (
> to o sosnach).
E tam

> Pozdrawiam
> Marta

Całuję mocno w rękę i nie tylko.
Jacuś Placuś

10. Data: 2003-04-17 12:00:49

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ta w pojemniku na pewno się przyjmie, będzie szybciej rosła
> (przynajmniej na poczštku), będzie zapewne miała ładniejszy pokrój (

Cześć
Ja tak właśnie żałowałem samosiejek myśląc, że to przecież będzie czyjaś
działka i nie powinienem. Jak sie zjawił właściciel, to wyciął zagajnik
czterometrowych brzóz i zrobił sobie z nich ogrodzenie.
Co do przesadzania drzew to wszystko zależy od tego jak to zrobiłeś. Te bez
bryły ziemi, o ile dobrze zrozumiałem, raczej się nie przyjmą. Mozna przesadzać
całkiem spore drzewka (ja przesadzałem z sukcesem duże 2 metrowe)- tylko po co?
Będą przez dwa lata budowac korzenie i pewnie chorować. Małych przesadzać nie
warto bo są tanie. Popieram Martę.
Leszek

iglaki w ogrodzie
Projektowanie ogrodu