Re: Samosiewy z lasu

From: l...@w...pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Samosiewy z lasu
Date: 17 Apr 2003 14:00:49 +0200

> Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomoœci
> takich na
> jednš.
>
> I po co?
> Ładnie tak niszczyć cudzš własnoœć?
> Pomyœl, niech w tej wsi jest 200 domów, niech z co drugiego ktoœ
> wykopie po trzy drzewa.
> obok mnie jest las państwowy, tak zdewastowany przez miejscowych, że
> aż boli:-(
> W szkółce leœnej cena sosny czarnej w pojemniku od 2-4 zł, brzoza 50
> gr.
> Sprzedadzš Ci z pocałowaniem ręki.
> [...]
Cześć
Ja tak właśnie żałowałem samosiejek myśląc, że to przecież będzie czyjaś
działka i nie powinienem. Jak sie zjawił właściciel, to wyciął zagajnik
czterometrowych brzóz i zrobił sobie z nich ogrodzenie.
Co do przesadzania drzew to wszystko zależy od tego jak to zrobiłeś. Te bez
bryły ziemi, o ile dobrze zrozumiałem, raczej się nie przyjmą. Mozna przesadzać
całkiem spore drzewka (ja przesadzałem z sukcesem duże 2 metrowe)- tylko po co?
Będą przez dwa lata budowac korzenie i pewnie chorować. Małych przesadzać nie
warto bo są tanie. Popieram Martę.
Leszek