Raczkujaca - pielegnacja iglaków RATUNKU !!

1. Data: 2003-04-16 18:15:18

Temat: Raczkujaca - pielegnacja iglaków RATUNKU !!
Od: "Agnieszka" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!
Jestem tutaj nowa i prosze o wyrozumialosc. Prosze jednak o pomoc!! Oto moje
koszmary:
1)W zeszlym roku posadzilam w ogrodzie pare iglaków jak mam o nie teraz na
wiosne dbac ? Nic otym niewiem. (bylam naiwna, myslalam posadze i same beda
rosly)
2) Mam swierki które przez zime byly w domu , wynioslam je teraz na dwór. 1
jeden jest zielony ale gubi igielki a 2 srebrny jest na pól suchy (polowa
igielej jest sucha) ale na koncówka wypuszcza zielone paczki z igielkami
COROBIC?? Czy moge jej jeszcze odratowac? jak to robic?
Prosze zlitujcie sie, pomózcie

pozdr. Agnieszka

2. Data: 2003-04-16 18:19:04

Temat: Re: Raczkujaca - pielegnacja iglaków RATUNKU !!
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:9302-1050516574@as2-98.kalisz.dialup.inetia.pl
Agnieszka<s...@i...pl> napisał(a):

> Oto moje koszmary:
> 1)W zeszlym roku posadzilam w ogrodzie pare iglaków jak mam o nie teraz na
> wiosne dbac ? Nic otym niewiem. (bylam naiwna, myslalam posadze i same
> beda rosly)

Hejka. No i będą same rosły, dlaczego nie?

> 2) Mam swierki które przez zime byly w domu , wynioslam je teraz na dwór.

Wkop doniczki ze świerkami do ziemi w zacienionym miejscu, często je
zraszaj, dbaj by miały wilgotną ziemię. Na przełomie VIII/IX posadź na stałe
miejsca (bez doniczek) w dołek wypełniony ziemią próchniczną.
Pozdrawiam optymistycznie Ja...cki

H.Z: Skawiński tułał się po świecie i nigdzie nie mógł się usadowić. :-)

3. Data: 2003-04-16 18:54:36

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:9302-1050516574@as2-98.kalisz.dialup.inetia.pl

> Hejka. No i będą same rosły, dlaczego nie?

Oj Dirko... Teoretycznie będą.
Mam wrażenie, ze większość postów : Brązowieją mi iglaki - ratunku!
to efekt braku wody.

Wyplewić chwasty, podlać obficie, wyściółkować.
Pomoże to młodym drzewkom, a już na pewno nie zaszkodzi:-)
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jak narazi jest bardzo sucho mimo
gliniastej gleby:-(
przynajmniej wierzchnia warstwa.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2003-04-16 20:57:11

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
..

> 1)W zeszlym roku posadzilam w ogrodzie pare iglaków jak mam o nie teraz na
> wiosne dbac ? Nic otym niewiem. (bylam naiwna, myslalam posadze i same beda
> rosly)

I mialas racje. jesli nie dopadna ich jakies choroby, beda same rosly
bez zadnej ingerencji z Twojej strony.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-04-16 22:27:11

Od: i...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Marta
>
> Ratowałam swierk srebrny z powodzeniem,a wszelkie iglaki zaprzyjazniony
ogrodnik radzil po posadzeniu podlewac obficie/drzewko okolo 1,5 m=30 litrow
wody w suche dni/,nawozic maczka kostna i nawozem do iglakow oraz pryskac
koniecznie mieszanka preparatow p/grzybiczego i p/owadom.Pomoga w wyborze
preparatow w sklepach specjalistycznych.Przy pryskaniu konieczna temp.okolo 12
stopni i brak wiatru naturalnie.Polecam wydanie specjalne "Dzialkowca" o
iglakach.Podobno w ogrodzie wszystko sie udaje jak sie do roslin duzo mowi i je
glaszcze.Naturalnie to zart,ale wiem,ze otoczone opieka odwdzieczaja sie swa
uroda.U mnie w tujach nawet mialam piekne gniazdko ptaszka wyscielone sierscia
psa,ktorej pelno wiosna w ogrodzie.I jeszcze jedno ,choinki bedace w domu w
Boze Narodzenie powinny byc tam tylko kilka dni,a potem byc na balkonie z
otulonymi donniczkami.Wkopujac je teraz do ogrodu koniecznie dol ma byc wiekszy
od pojemnosci donniczki i wypelniony kwasna ziemia,specjalna do
iglakow.pozdrowienia i powodzenia hanka

6. Data: 2003-04-16 22:53:53

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:56e3.000003d1.3e9dd8be@newsgate.onet.pl
Użytkownik<i...@o...pl> napisał(a):

> Przy pryskaniu konieczna
> temp.okolo 12 stopni i brak wiatru naturalnie.

Hejka. Trudno będzie utrafić, chyba muszę kupić termometr :-)

> Wkopujac je teraz do ogrodu koniecznie dol ma byc wiekszy od
> pojemnosci donniczki i wypelniony kwasna ziemia,specjalna do
> iglakow.pozdrowienia i powodzenia hanka

No jasne, przecież nie wsadzi się doniczki do mniejszego od niej dołu
;-( Ale przecież są iglaki, które nie lubią kwaśnej gleby, to co wtedy?
Pozdrawiam zasadowo Ja...cki

H.Z: Stosunek Antka wobec ojca nie jest serdeczny, czego przykładem jest
zdechła krowa Boryny. :-(

7. Data: 2003-04-17 01:06:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<i...@o...pl> wrote in message news:56e3.000003d1.3e9dd8be@newsgate.onet.pl...

> [...]
> glaszcze.Naturalnie to zart,ale wiem,ze otoczone opieka odwdzieczaja sie swa
> uroda.U mnie w tujach nawet mialam piekne gniazdko ptaszka

Mam nadzieje, ze chociaz gniazdko ptaszka nie jest pryskane :-(

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2003-04-23 11:51:13

Temat: Re: Raczkujaca - pielegnacja iglakow RATUNKU !!
Od: McZapkie <M...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na wiosne bardzo czesto iglaki padaja,
przesilenie wiosenne, a raczej przesuszenie wiosenne.
glownie tyczy sie to tych posadzonych w zeszlym roku.
Np. zaczel mi brazowiec taki swierczek konica czy jakos tak,
tak fajnie pachnial.
Podobno pomaga nawozenie pokonem albo florvitem do iglakow,
taki nawoz ktory zawiera magnez.
Aczkowlwiek nie zauwazylem zeby to pomoglo,
jak cos mialo pasc to padlo. Z tym ze jaj estem poczatkujacy
wiec statystyki duzej jeszce nie zebralem.
W 100% padaja u mnie iglaki kupowane w supermarketach,
zapewne nikt ich tam nie podlewa.
Te ze szkolek sa na ogol OK, pod warunkiem ze nie za duze.
W aczkolwiek w zeszlym roku zasadzilem zolta sosne
o wysokosci ponad metra i na razie tfu tfu sie trzyma.

Pozdrawiam,
MC

--
http://www.kolej.pl/~mczapkie
Anti-spam fake address, glue 'o' to k_lej

Pieris-problem
Samosiewy z lasu
iglaki w ogrodzie
Projektowanie ogrodu