« poprzedni wątek | następny wątek » |
11. Data: 2012-02-23 11:45:23
Temat: Re: Globalne ocieplenieW dniu 2012-02-23 09:04, zdumiony pisze:
> Jednak globalne ocieplenie jest faktem.
Przy okazji mam zagadkę fizyczną, istotną w temacie:
Mamy szklankę w 3/4 wypełnioną ciepłą wodą. Wrzucamy do niej
kawałek lodu, który swobodnie się unosi na powierzchni.
Zaznaczamy poziom wody (nic się przy wrzucaniu lodu
nie rozlało).
Czekamy, aż lód się rozpuści.
Sprawdzamy poziom wody. Co się stało - podniósł się,
obniżył, podwyższył ?
To samo wykonujemy ze szklanką, w której jest mało wody,
a lód nie pływa swobodnie, tylko stoi na dnie.
Co z poziomem wody ?
A na koniec: jakie wnioski z tych dwóch eksperymentów
można przełożyć na temat globalnego ocieplenia ?
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
12. Data: 2012-02-23 11:50:00
Temat: Re: Globalne ocieplenieW dniu 2012-02-23 12:45, zażółcony pisze:
> Czekamy, aż lód się rozpuści.
roztopi ...
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
13. Data: 2012-02-23 13:16:32
Temat: Re: Globalne ocieplenieW dniu 2012-02-23 12:45, zażółcony pisze:
> W dniu 2012-02-23 09:04, zdumiony pisze:
>> Jednak globalne ocieplenie jest faktem.
>
> Przy okazji mam zagadkę fizyczną, istotną w temacie:
>
>
> Mamy szklankę w 3/4 wypełnioną ciepłą wodą. Wrzucamy do niej
> kawałek lodu, który swobodnie się unosi na powierzchni.
> Zaznaczamy poziom wody (nic się przy wrzucaniu lodu
> nie rozlało).
>
> Czekamy, aż lód się rozpuści.
> Sprawdzamy poziom wody. Co się stało - podniósł się,
> obniżył, podwyższył ?
>
> To samo wykonujemy ze szklanką, w której jest mało wody,
> a lód nie pływa swobodnie, tylko stoi na dnie.
>
> Co z poziomem wody ?
>
> A na koniec: jakie wnioski z tych dwóch eksperymentów
> można przełożyć na temat globalnego ocieplenia ?
Tylko czy oprocz lodu w szklance nie ma czasem lodu
na boku, poza nia, ktory po roztopieniu sie trafia do szklanki?
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
14. Data: 2012-02-23 13:33:21
Temat: Re: Globalne ocieplenieUżytkownik "zażółcony"
>
>Przy okazji mam zagadkę fizyczną, istotną w temacie:
>
>
>Mamy szklankę w 3/4 wypełnioną ciepłą wodą. Wrzucamy do niej
>kawałek lodu, który swobodnie się unosi na powierzchni.
>Zaznaczamy poziom wody (nic się przy wrzucaniu lodu
>nie rozlało).
>
Pomijalnie niewielkie zmniejszenie poziomu związane z rozszerzalnością
cieplną.
>To samo wykonujemy ze szklanką, w której jest mało wody,
>a lód nie pływa swobodnie, tylko stoi na dnie.
>
>Co z poziomem wody ?
>
Podniesie się.
>A na koniec: jakie wnioski z tych dwóch eksperymentów
>można przełożyć na temat globalnego ocieplenia ?
To kłopot Holendrów.
pzdr
olo
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
15. Data: 2012-02-23 13:45:10
Temat: Re: Globalne ocieplenieW dniu 2012-02-23 14:33, olo pisze:
> Użytkownik "zażółcony"
>>
>> Przy okazji mam zagadkę fizyczną, istotną w temacie:
>>
>>
>> Mamy szklankę w 3/4 wypełnioną ciepłą wodą. Wrzucamy do niej
>> kawałek lodu, który swobodnie się unosi na powierzchni.
>> Zaznaczamy poziom wody (nic się przy wrzucaniu lodu
>> nie rozlało).
>>
> Pomijalnie niewielkie zmniejszenie poziomu związane z rozszerzalnością
> cieplną.
>
>> To samo wykonujemy ze szklanką, w której jest mało wody,
>> a lód nie pływa swobodnie, tylko stoi na dnie.
>>
>> Co z poziomem wody ?
>>
> Podniesie się.
Obnizy sie :P
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
16. Data: 2012-02-23 13:49:56
Temat: Re: Globalne ocieplenieW dniu 2012-02-23 14:33, olo pisze:
> Użytkownik "zażółcony"
>>
>> Przy okazji mam zagadkę fizyczną, istotną w temacie:
>>
>>
>> Mamy szklankę w 3/4 wypełnioną ciepłą wodą. Wrzucamy do niej
>> kawałek lodu, który swobodnie się unosi na powierzchni.
>> Zaznaczamy poziom wody (nic się przy wrzucaniu lodu
>> nie rozlało).
>>
> Pomijalnie niewielkie zmniejszenie poziomu związane z rozszerzalnością
> cieplną.
Mówisz o tym, że temperatura w szklance spadnie. Zakładając, że
woda była ciepła i dalej pozostaje ciepła, czyli powyżej 4C
to ok - dobrze prawisz.
Czyli reasumując: zasadniczo poziom wody nie zmieni się,
niezależnie od tego, ile tam lodu byśmy nie napchali.
>> To samo wykonujemy ze szklanką, w której jest mało wody,
>> a lód nie pływa swobodnie, tylko stoi na dnie.
>>
>> Co z poziomem wody ?
>>
> Podniesie się.
>
>> A na koniec: jakie wnioski z tych dwóch eksperymentów
>> można przełożyć na temat globalnego ocieplenia ?
>
> To kłopot Holendrów.
To wniosek tylko z drugiego doświadczenia :)
A całościowy ?
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
17. Data: 2012-02-23 13:53:16
Temat: Re: Globalne ocieplenie
> To wniosek tylko z drugiego doświadczenia :)
> A całościowy ?
Pewnie jak zwykle liczy sie to, czego oczy nie widza? :P
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
18. Data: 2012-02-23 14:17:16
Temat: Re: Globalne ocieplenieUżytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ji5gdq$aag$...@m...internetia.pl...
>
>
>> To wniosek tylko z drugiego doświadczenia :)
>> A całościowy ?
>
>Pewnie jak zwykle liczy sie to, czego oczy nie widza? :P
>
Nie, lód wypiera tyle wody ile waży :)
Jak wyrzucisz z łódki kamień do stawu to woda w stawie:
a) obniży się
b) podniesie
c) pozostanie bez zmian
pzdr
olo
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
19. Data: 2012-02-23 14:20:26
Temat: Re: Globalne ocieplenieUżytkownik "zażółcony"
>>> A na koniec: jakie wnioski z tych dwóch eksperymentów
>>> można przełożyć na temat globalnego ocieplenia ?
>>
>> To kłopot Holendrów.
>
>To wniosek tylko z drugiego doświadczenia :)
>A całościowy ?
>
Masz, całościowo to są złożone sprawy.
Na fizyce czasami pisze prof. Malinowski i linkuje do wielu ciekawych
opracowań łącznie ze swoimi.
pzdr
olo
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
20. Data: 2012-02-23 14:27:15
Temat: Re: Globalne ocieplenieW dniu 2012-02-23 15:17, olo pisze:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ji5gdq$aag$...@m...internetia.pl...
>>
>>
>>> To wniosek tylko z drugiego doświadczenia :)
>>> A całościowy ?
>>
>> Pewnie jak zwykle liczy sie to, czego oczy nie widza? :P
>>
> Nie, lód wypiera tyle wody ile waży :)
> Jak wyrzucisz z łódki kamień do stawu to woda w stawie:
> a) obniży się
> b) podniesie
> c) pozostanie bez zmian
>
c) :P
Ech, tak wyglada produkt wyjatkowo mizernego nauczyciela
(nie moja ocena...) i wyjatkowo topornego podrecznika plus
x lat do przodu :/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |