Re: Globuś, jestem :-)

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Mon, 11 Mar 2013 16:17:34 -0700 (PDT)
<6kdr10395ym5$.18uzig867j0xg$.dlg@40tude.net>
Subject: Re: Globuś, jestem :-)
From: glob <r...@g...com>

On 12 Mar, 00:04, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Ależ własnie MYŚLĄ 3333-)

> Na wsi dziecko to nobilitacja.

Są w naszym kraju takie miejsca, gdzie dzieci rodzi się dla pieniędzy
opieki społecznej - czytamy w najnowszym "Newsweeku". "Przy dziecku i
ty
się pożywisz" - powtarzają sobie nastoletnie matki, które mieszkają
niewielkich wioskach Warmii i Mazur. Wychodzą one z założenia, że
skoro
mają dziecko, to im się należy zasiłek od gminy, państwa, Europy.
makabryczny, dziki świat, te dzieci raczej się z tego zaklętego
kręgu
nie wydobędą" - mówi prof. Barbara Fatyga.

"Szokująca jest liczba nieletnich matek i ich relacje z dziećmi.
Partnerzy to w większości konkubenci, którzy albo lądują na odwyku,
albo
w więzieniu. Przerażające jest też to, że dziewczyny mówiły o swoich
dzieciach albo w kategoriach negatywnych, albo obojętnie. Ale jeśli
dziecko było po to, by dostawać zasiłek, a ona miała 17-lat i
chciała
chodzić na dyskoteki, to właściwie dlaczego ma je lubić?" - pyta w
najnowszym "Newsweeku" prof. Barbara Fatyga, która badała
popegeerowskie
tereny Warmii i Mazur.

Zastanawiająca jest skala zjawiska. W wielu miejscach 1/3 mieszkańców
żyje wyłącznie z opieki społecznej. Ludzie nauczyli się
wykorzystywać
system do perfekcji. Nie pracują, bo pracy nie ma. Nawet ogródka nie
uprawiają, bo się "nie opłaca".

Dzieci z PGR-ów za dnia wałęsają się między blokami, a wieczorem
oglądają telewizję z satelity. "To makabryczny, dziki świat, te
dzieci
raczej się z tego zaklętego kręgu nie wydobędą" - mówi prof. Fatyga.

Jedyne co może je uratować to szkoła, ale pieniądze na książki
wydawane
są na alkohol. Dzieci nie wiedzą, co to kredki. Nigdy nie były w
kinie
ani na basenie - informuje "Newsweek".

Ci, którzy się czegokolwiek dorobili, wysyłają swoje pociechy na
studia.
Ale po studiach pracy też nie ma. Dziecko z dyplomem zmywa gary w
Norwegii albo wraca na ławeczkę pod blok.

No cóż. Biedni ludzie są bardziej religijni. W końcu cierpienie
uszlachetnia.

Ofiarą są te dzieci.

> Skąd ty czerpiesz te sensacje? Moze bardziej uwapnione to tak, bo dostęp do
> wapnia i białka matki mają jednak dziś lepszy.

> Ale tam zaraz w bólach. Te "bóle" to nie-katolicka propaganda, żeby kobiety
> odstraszyć od rodzenia.
> Poród to fizjologiczne zjawisko, kobieta powinna mu podołać, a ból jak ból,
> do wytrzymania. Te co nie wytrzymywały, już prawie wyginęły, tylko teraz
> medycyna im pozwala przeżyć, stąd ich coraz więcej i oto poplacja ma kłopot
> [...]

Nie są w stanie podołać bo dzieci rodzą się obecnie większe niż
kiedyś bo masz np: supermarkety i dostęp do jedzenia bez problemu, po
to natura dała człowiekowi rozum aby ingerował a nie się przyglądał i
trzepał religijne kocopły nie z tego wieku, gdzie powszechny był głód
i tym samym mniejsze dzieci się rodziły.