Glosne mieszkanie

1. Data: 2008-02-27 11:01:16

Temat: Glosne mieszkanie
Od: "Q" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

ostatnio wprowadzilem sie do nowego mieszkania (w bloku), ktore ma okna od
ruchliwej ulicy. Halas jest niestety bardzo duzy nawet przy zamknietych
oknach, a po otworzeniu ich czasem nie da sie rozmawiac. W zwiazku z tym mam
pare pytan:

- Czy istnieje jakis sposob na to, by wyciszyc okna (nowe, plastikowe)? Czy
mozna liczyc na znaczaca poprawe po zawieszeniu firanek i zaslon (poki co
mam same zaluzje)?

- Przeczytalem cos takiego: "Zgodnie z obowiązującymi normami, poziom hałasu
w pomieszczeniach mieszkalnych nie powinien przekroczyć 40 decybeli w ciągu
dnia i 30 decybeli w nocy."
(http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?A
ID=/20071219/DOM/271573037).
Jak sprawdzic halas, najlepiej bez kupowania specjalistycznego sprzetu (co
najmniej 300 zl, z tego co patrzylem)? Czy jesli bedzie wyzszy, mam prawo
wymagac od dewelopera, by cos ze sprawa zrobil?

Z gory dziekuje za odpowiedzi i/lub ew. wskazanie mi innej grupy, ktora by
byla bardziej adekwatna.

Pozdrawiam,
M.

2. Data: 2008-02-27 14:32:45

Temat: Re: Glosne mieszkanie
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Q'
Wpis z dnia 27-02-2008:

> Jak sprawdzic halas, najlepiej bez kupowania specjalistycznego sprzetu (co
> najmniej 300 zl, z tego co patrzylem)? Czy jesli bedzie wyzszy, mam prawo
> wymagac od dewelopera, by cos ze sprawa zrobil?

Kiedyś chciałem się kopać z podobnym tematem.
Oto informacje, które otrzymałem:

Witam,
skargę na hałas i drgania powinien Pan zgłożyć do Wydziału Środowiska i
Rolnictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. Michalczyka 23, pod warunkiem,
że mieszka Pan we Wrocławiu (najlepiej do p. _____ - wicedyrektora i
specjalistę w zakresie hałasu). Urząd powinien wykonać pomiary hałasu i
drgań (głównie w nocy), i na tej podstawie nakazać firmie wyciszenie źródła
uciążliwości. Jeżeli mieszka Pan poza Wrocławiem, skargę należy złożyć w
stoswnym Urzędzie Gminy.
Niestety, jeśli pomiary wykażą, że poziom hałasu i drgań jest niski,
niewiele uda się zrobić.
Niestety, standardy klimatu akustycznego są u nas dość liberalne
(dostosowane do unijnych) i nie zawsze odpowiednie do wrażliwości
człowieka.

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

3. Data: 2008-02-27 14:52:26

Od: "Q" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety, jeśli pomiary wykażą, że poziom hałasu i drgań jest niski,
> niewiele uda się zrobić.

Jak rozumiem, tak wlasnie bylo w omawianym przypadku?

Tak czy inaczej dziekuje, na pewno skorzystam z tego tropu...

Pozdrawiam,
M.

4. Data: 2008-03-01 11:51:14

Od: Marek MANO <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Lut, 15:32, "TomaSz." <u...@o...pl> wrote:
> [...]
> Niestety, standardy klimatu akustycznego są u nas dość liberalne
> (dostosowane do unijnych) i nie zawsze odpowiednie do wrażliwości

Powinny pomóc okna trzyszybowe. Tyle, że jakoś trzeba wietrzyć. Grube
kotary też pomagają, ale nie przesadnie.
Pozdro, Marek

Odkurzacz Philips Triathlon FC6844
Ceny kotłów C.O. i akcesoriów w górę
Piekarnik + płyta gazowa - Electrolux czy Bosch
Wąż prysznicowy - problem...
Jaka lodówka do zabudowy ( z tych tańszych) i kuchenka ?