Głosowanie na Maskotkę Roku 2010

51. Data: 2010-02-19 19:37:36

Temat: Re: G
Od: kryluta <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki pisze:
> [...]
>
> Regulamin jest prosty:
> -każdy może oddać jeden jedyny głos na jednego zwierza, kwiata lub inną
> roślinę (zawsze tak było w regulaminie, może mirzan nie doczytał??), którą
> sam zgłosi lub poprze inne zgłoszenie,
> -nie można glosować na patronów lat poprzednich:
> kreta - Rok Kreta 2003
> jeża - Rok Jeża 2004
> sępa - Rok Sępa 2005
> ropuchę - Rok Ropuszy 2006
> biedronkę - Rok Biedronki 2007
> (nie bylo glosowania w 2008 roku)
> sikorkę - Rok Sikorki 2009
> - głosowanie kończy się18 marca o godz. 24.00

A ja proponuję rok sowy, wszyscy tacy mądrzy w tej grupie, albo rok
puchacza...

52. Data: 2010-02-19 21:15:24

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

kryluta wrote:

> A ja proponuję rok sowy, wszyscy tacy mądrzy w tej grupie, albo rok
> puchacza...

"dziadku, a kiedy to ostatni raz kochaliście się?
uu-huuu, uuu-huuu..."

:)

moon

53. Data: 2010-02-19 22:18:35

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kryluta" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

... wszyscy tacy mądrzy w tej grupie,

Hejka. Niestety nie wszyscy. Kilka pań zapomniało, że tnie się posty i
zaśmiecają grupę tasiemcami. :-(
Pozdrawiam wytykowo Ja...cki

54. Data: 2010-02-20 07:43:44

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:hlmtcr$k1q$1@news.interia.pl,
niejaki(a): Moon z adresu <m...@y...com> napisał(a):

> "dziadku, a kiedy to ostatni raz kochaliście się?
> uu-huuu, uuu-huuu..."
>
> :)
>
> moon

Bez przesady, wcale nie tak dawno uhu :-D

--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

55. Data: 2010-03-01 15:21:13

Temat: Re: Głosowanie na Maskotkę Roku 2010
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <jerzywierzchnicki@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" napisał:

> - głosowanie kończy się18 marca o godz. 24.00
> -głosować można tylko w tym wątku!

Przypominam o głosowaniu!
Dotychczas zgłoszono (w kolejności):
-kot
-lilia
-mrówka
-dżdżownica
-sowa
Wbrew kasandrycznym przepowiedniom prowadzi mrówka ;-)

Miłej zabawy

Komisja Skrutacyjna

56. Data: 2010-03-01 20:33:05

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <jerzywierzchnicki@NO_SPAMpoczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:hmgm60$e0b$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
> -dżdżownica
> -sowa
> Wbrew kasandrycznym przepowiedniom prowadzi mrówka ;-)

Grupa zazwyczaj wybierała na maskotkę roku
stworzonko pożyteczne, nawet jeśli było szpetne.
Tym razem prowadzi szkodnik. Czy to napewno jeszcze grupa ogrodowa?
http://www.wymarzonyogrod.pl/1255_45.htm
Mrówki:
przesuszają ziemię, drążąc w niej korytarze i budując gniazda,
odkrywają korzenie, bulwy i kłącza roślin, drążą w nich otwory,
. powodują (pośrednio) osłabienie roślin zasiedlonych przez mszyce i
inne szkodniki wydzielające rosę miodową, ponieważ opiekują się tymi
szkodnikami,

. uszkadzają drzewa, budując gniazda w ich drewnie,

. niszczą pąki i kwiaty w poszukiwaniu nektaru,

. w czasie suszy ogryzają młode pędy wierzchołkowe roślin.

http://robale.pl/index/2/136
..."Mrówki zaciekle odpędzają wszelkie owady, które mogłyby mszycom zagrozić
w zamian za co mogą spokojnie raczyć się słodką spadzią. U wielu gatunków
mrówek opieka nad mszycami jest tak dalece posunięta, że przechowują one je
w swych gniazdach przez okres zimy. "

To może od razu zgłosić do konkursu mszycę i jej
szkodliwą działalność na naszych roślinach
oraz jej możliwości przenoszenia chorób wirusowych.
Pójdźmy na całość. Jak się bawić to się bawić.

Był czas kiedy Dirko w dyskusji grupowiczów,
których ogrody i działki zostały zaatakowane przez mszyce
popełnił nastepujacy tekst:
..."Hejka. ... zapomnieliśmy o mrówkach. Co radzisz, gdy mrówki bronią
zaciekle kolonii "swoich" mszyc przepędzając biedronki, złotooki i inne
pożyteczne owady. A przecież mszyce... :-( "Mszyce wysysając soki roślin
pozbawiają je składników pokarmowych i zakłócają gospodarkę wodną
(żegnajcie bujne rośliny). Ich słodkie wydzieliny, tzw. rosa miodowa, wabią
mrówki (żegnajcie pożyteczne owady) i stanowią podłoże dla rozwoju
grzybów sadzaków, które pokrywają liście czarnym nalotem (żegnaj
asymilacjo). Ponadto mszyce przenoszą wirusy porażajace rośliny! (bez
komentarza)" M-L Kreuter "Ogród w zgodzie z naturą"

Pozdrawiam trzeźwo
skryba

57. Data: 2010-03-01 23:12:54

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogorodowy wrote:
> Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki"
>
> Grupa zazwyczaj wybierała na maskotkę roku
> stworzonko pożyteczne, nawet jeśli było szpetne.
> Tym razem prowadzi szkodnik.

"zazwyczaj" nie oznacza konieczności, z pewnością w ogrodach odgrywa ważną
rolę, dlatego zgłosiłem.
kret też nie jest pożyteczny, przynjamniej z mojego punktu widzenia.
a kot, to już w ogóle!

fakt, mrówy to dobre numery, pod płaszczykiem pozyteczności prowadzą krecią
(sic!) robotę.
u mnie mrówy "zagryzły" 3 letnią gruszeczkę, rozwaliły schody do domu, a już
nie powiem ile razy pogryzły tyłe dzieciom.
no i hodują te mszyce też.
jednak właśnie dlatego są ważne, podobnie jak osy, czy inne diabelstwa i
można nimi się zająć choćby lekko, maskotka roku i tak nie ma wpływu na
bieżące dyskusje.

moon

58. Data: 2010-03-02 09:12:37

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" wrote ...

> jednak właśnie dlatego są ważne, podobnie jak osy, czy
> inne diabelstwa i można nimi się zająć choćby lekko,
> maskotka roku i tak nie ma wpływu na bieżące dyskusje.

W dodatku nasze mrówy w porównaniu do termitów czy komarów to aniołki
łagodności! :)

59. Data: 2010-03-02 10:07:22

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> stworzonko pożyteczne, nawet jeśli było szpetne.
> Tym razem prowadzi szkodnik. Czy to napewno jeszcze grupa ogrodowa?

Gdybyśmy my Polacy mieli umiejętności mrówek w organizowaniu pracy i
wytrwałości
w realizacji ustalonych prac, to bylibyśmy dużo bogatsi.

Mrówki to wzór gospodarności, dyscypliny i pracowitości.

Głosuję na mrówki.!

Pozdrawiam Krycha.

60. Data: 2010-03-02 13:05:34

Od: d...@a...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Mar 2010, Krycha wrote:

> [...]
> w realizacji ustalonych prac, to bylibyśmy dużo bogatsi.
>
> Mrówki to wzór gospodarności, dyscypliny i pracowitości.

Tyram jak głupi i nic z tego nie ma.
75% wypracowanego dobra zabiera mi Państwo, żeby utrzymać swoich wyborców
(urzędasów, budzetowców, emerytów itp.)
Co do emerytów to dali się okraść akceptując grubą kreskę.
Dzięki grubej kresce politycy z dóbr wypracowanych przez cały PRL
łatali dziury budżetowe hodując coraz większe obciążenia dla budżetu.
Koło się zamyka tylko mrówa tyra;-)
Kij w mrowisko włożony.

Pozdr.

D.P.