Gmo zmienia funkcje narządów.

71. Data: 2013-04-07 17:11:37

Temat: Re: Gmo zmienia funkcje narządów.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Apr 2013 16:46:11 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> nie są

Tak na marginesie:

"Dr Zbigniew Hałat, lekarz specjalista epidemiolog, wyjaśnia: ...Organizmy
genetycznie zmodyfikowane (genetically modified organisms - GMO) są
jednostkami biologicznymi zdolnymi do replikacji i przenoszenia materiału
genetycznego, w których materiał genetyczny został
zmieniony w sposób niezachodzący w warunkach naturalnych. Promotory i
wektory - nośniki obcych genów wprowadzanych do genomu gospodarza - z
założenia mają przełamać barierę genetyczną, np. pomiędzy światem roślin i
zwierząt. W tym celu wykorzystywane są agresywne wirusy, jak wirus mięsaka
Rousa. W przebiegu procesu tylko nikła część organizmów ulega modyfikacji i
dla ich oddzielenia od niezmodyfikowanej reszty wszystkie poddaje się
działaniu antybiotyków, w tym należących do grup stosowanych w lecznictwie,
jak aminoglikozydy lub tetracykliny.Przeżywają tylko te konstrukty
genetyczne, które wyposażono w markerowe geny oporności na antybiotyki. Z
rakotwórczych wirusów mogą powstać nowe zarazki o nie dających się
przewidzieć losach, a zmodyfikowane organizmy mogą przenieść
antybiotykooporność na ludzi, zwierzęta i rośliny. Krytycznym problemem
jest pleotropia, czyli zaskakująca ekspresja pojedynczego genu w jego nowej
lokalizacji w konstelacji genów gospodarza, prowadząca do nieoczekiwanych i
licznych efektów w zmodyfikowanym organizmie. Niespodziewanie mogą pojawić
się białka, w tym toksyny i alergeny, będące powodem wielu zagrożeń zdrowia
człowieka i środowiska...
źródło: www.halat.pl "

72. Data: 2013-04-07 17:11:49

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> No to leć po receptę 333-)

Sam zaproponowałem, że mu wykupię:-)

--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron

73. Data: 2013-04-07 17:13:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 Apr 2013 19:11:49 +0200, Chiron napisał(a):

> Sam zaproponowałem, że mu wykupię:-)

Przeczytałam post factum dopiero :-D

74. Data: 2013-04-07 17:24:33

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Kwi, 19:13, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Przeczytałam post factum dopiero :-D
> --
> XL  "Nie należy mylić prawdy z opinią większości."  Jean Cocteau

Specjaliści od żywności przyznają, że żywność zmodyfikowana
genetycznie może powodować alergie. Zmieniona genetycznie roślina lub
zwierzę hodowlane zawiera białka, których nie ma w tkankach
naturalnych. Normalnie, po zjedzeniu, w trakcie trawienia wszystkie
białka są rozkładane na części składowe - peptydy i aminokwasy, z
których organizm konsumenta buduje potem swoje własne białka. Jak ktoś
ma alergię, nie strawi dokładnie białka i wchłonie je w całości, wtedy
może nastąpić reakcja układu odpornościowego - gorączka, wysypka,
swędzenie. Aby do tego doszło trzeba jednak mieć najpierw jakiś
własny, wewnętrzy feler np. nie produkować jakieś enzymu trawiennego.
Wtedy przy dużym pechu żywność zmodyfikowana genetycznie może
zaszkodzić, jeśli akurat jesteśmy uczuleni na białko, które znalazło
się w potrawie w wyniku manipulacji genetycznych. Jest to szalenie
mało prawdopodobne.

Może jednak tak być, że ktoś jest uczulony na mięso skorpiona, ale że
nigdy go nie jadł, więc o tym nie wie. Alergia ujawni się po spożyciu
kukurydzy zawierającej gen i białko skorpiona (nadające roślinie
odporność na zimno). Doprawdy łatwiej wejść pod nadjeżdżający samochód
niż paść ofiarą takiego zbiegu okoliczności! Wielokrotnie bardziej
uczulają poczciwe chipsy, gdyż podczas gotowania we wrzącym oleju
dochodzi do reakcji białek z cukrami, czego efektem są związki
alergenne.

75. Data: 2013-04-07 20:13:06

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> Dzięki- Twoje współczucuie jest dla mnie bardzo pokrzepiające. No kurde-
> nie wiedzioałęm wprost, że jeszcze są tak empatyczni ludzie na tym łez
> padole. Przywracasz mi wiaręw człowieka normalnie.
> :P

Siem tak nie denerwuj bo raczki cie sie trzesa..

76. Data: 2013-04-07 20:33:59

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> Ixi- jemu chodzi wyłącznie o dowalenie Tobie czy mnie- ewentualnie innemu
> swojemu "wrogowi".

"Świrowi" nie wrogowi. Wrog musi miec jaja, z definicji.

> I do tego celu szuka po pprostu sojuszników.

Rzekl świron chowajacy sie za iksełową spodnica.

>I o ile rzeczywiście należało by mu współczuć z powodu dzieciństwa- to to,
>co robi teraz to jedynie tego dzieciństwa odreagowywanie.

Zapomiales przypomniec, ze pragne cie zabic, oraz jestem antypolskim
smieciem i pare innych rownie smialych co inteligentnych "dowalen".

77. Data: 2013-04-07 23:14:50

Od: Zansibar <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-07 18:07, Ikselka pisze:

> To proste: ogólnie mówiąc istnieją w biologii naturalne i bardzo silne
> bariery międzygatunkowe, które nie pozwalają gatunkom krzyżować się między
> sobą czy też wzajemnie zarażać chorobami czy wpływać na siebie somatycznie.

Całkowicie mylisz bariery zapobiegające zapłodnieniu i krzyżowaniu się
gatunków z barierami pozwalającymi uruchomić produkcje białek w
pojedynczych komórkach. Gdyby takie skuteczne bariery istniały, nie
byłoby problemów z wirusami.
Przede wszystkim zaś piszesz o miRNA i ich wpływie, a nie o uruchamianiu
transkrypcji obcych genów z "obcego DNA"

> Dlatego ta "każda inna żywność", która NIE jest krzyżówką ani GMO z naszym
> gatunkiem (są np świnie z ludzkim genem wyhodowane w Polsce) albo z takim,
> z którym mamy jakieś wspólne choroby lub fragmenty genomu, jest bezpieczna
> dla nas.
W takim razie każda nowa odmiana, będąca mutacją musiałaby być
śmiertelnym zagrożeniem.

> Przykład:1
możliwa była ewolucja ludzkiego mózgu na skutek kanibalizmu, ale
> już np jedzenie mózgu cielaka nie miało tu wpływu.
ALE np HIV mamy od małp,
> z którymi mamy dużo pokrewieństw genetycznych.
To o wpływie kanibalizmu na rozwój mózgu, przytaczasz to kolejny raz,
ale to jakaś teoria, bez większego uzasadnienia - szczególnie, że układ
pokarmowy trawi dość dobrze DNA ;-)

> No i kiedy te bariery są SZTUCZNIE (drogą GMO lub krzyżówek) likwidowane,
> otwiera się baaardzo szeroka i niebezpieczna furtka nie tylko dla OBCEGO
> mikroRNA i zmian w narządach, ale oto mozemy też zacząć zapadac np na
> choroby traw (piękny obraz - człowiek rozkładany na żywca przez strzępki
> rdzy zbożowej, albo gnijący od szarej pleśni czy padający masowo od zarazy
> świń, nie?)...

Raczej nie ;-)

78. Data: 2013-04-08 05:39:19

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Sun, 7 Apr 2013 11:49:12 +0200, Stefan napisał(a):
>
> Nie, nie mamy w rodzinie trzecich uszu ani nie spodziewamy się widzieć w
> podczerwieni.
> --
> XL "Nie należy mylić prawdy z opinią większości." Jean Cocteau

Szczerze mówiąc, myślałem o rogach...
pozdr
Stefan

79. Data: 2013-04-08 08:04:39

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> rdzy zbożowej, albo gnijący od szarej pleśni czy padający masowo od zarazy

Przekonałaś mnie, od dzisiaj nie jem ziemniaków, żeby mnie stonka nie
wpierd*liła. No i od pomidorów też będę stronił z obawy przed zarazą
ziemniaczaną.

80. Data: 2013-04-08 08:11:27

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-07 19:11, Ikselka pisze:

> [...]
> Rousa. W przebiegu procesu tylko nikła część organizmów ulega modyfikacji i
> dla ich oddzielenia od niezmodyfikowanej reszty wszystkie poddaje się

A od kiedy to antybiotyk działa na wirusa? Ja tam lekarzem nie jestem,
ale całe życie powtarzali mi, że antybiotyk to raczej na bakterie...

Co z mąki owsianej?
Kuchnia w TV
Zupa gulaszowa
Zupa Romana
Tym, którzy lubią lukier plastyczny - zamiast.