Gnoza - odnajdywanie Boga w sobie

21. Data: 2017-01-06 22:23:27

Temat: Re: Gnoza - odnajdywanie Boga w sobie
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 6 stycznia 2017 21:12:16 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:

> To jasne. Niezupełnie o to pytałam.
>
> Ewa

To jest chyba raczej pytanie retoryczne, skąd się taka postawa bierze.
Bardziej z kultury niż z genów - patologia przystosowawcza do życia w zakątku świata,
przez który obce armie maszerują sobie jak chcą, w jedną stronę
i w drugą. No, ale ja bym tutaj nie obwiniał obcych armii, dla których takie
przemarsze są racją istnienia i racją do rozwoju światowej cywilizacji, a raczej
ludzi, którzy irracjonalnie uparli się w takim miejscu mieszkać i niekoniecznie
dlatego, że są nami Polakami. Przypuśćmy, że jak głoszą różne teorie spiskowe,
nastąpiłaby tu depopulacja i zamieszkali obecni Izraelczycy. Jak by się tu
rozmnożyli, też doświadczyliby tego losu i wpędzeni byliby w tę samą
patologiczną ścieżkę przystosowawczą, prowadzącą do niedasizmu, ksenofobii,
przekonaniu o własnej wspaniałości i irracjonalnego mesjanizmu. Lepiej by
terenów między Odrą a Bugiem nie poprowadzili, na to stawiam na pewno.

22. Data: 2017-01-06 22:29:11

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 6 stycznia 2017 22:18:18 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> wciąż ta buddyjska propaganda
> Jakiej ewolucji? Żyjemy pierwszy i ostatni raz!

Jest niemożliwe, że żyjemy tutaj pierwszy raz, ponieważ jesteśmy całkowicie
z tego świata. Nie składamy się z ani jednego całkowicie nowego, a tym bardziej
pozaświatowego elementu - dla czasów obecnych spełnione jest równanie
div(życie)<=0. Nasza niepowtarzalność jest jedynie kombinatoryczna, a nie
substancjalna! A czy ostatni czy nie, to zależy pospołu od naszych decyzji
i stanu ścisłości związków z Trzema Klejnotami i ich aktywnością.

23. Data: 2017-01-06 22:29:23

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.01.2017 o 22:23, Jakub A. Krzewicki pisze:

> [...]
świata, przez który obce armie maszerują sobie jak chcą, w jedną stronę

i znowu nie zrozumiałeś o co chodzi Feniksowi ;-)

24. Data: 2017-01-06 22:32:00

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.01.2017 o 22:29, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Jest niemożliwe, że żyjemy tutaj pierwszy raz, ponieważ jesteśmy całkowicie
> z tego świata. Nie składamy się z ani jednego całkowicie nowego, a tym bardziej

Wchodzisz na forum by siać buddyjską propagandę

> [...]
> substancjalna! A czy ostatni czy nie, to zależy pospołu od naszych decyzji
> i stanu ścisłości związków z Trzema Klejnotami i ich aktywnością.

kombinatoryczna czy substancjalna? nie rozdrabniajmy się!
Jesteśmy niepowtarzalni i życie jest niepowtarzalne!
Widzę że w Twoim przypadku jest niezgoda by być tylko sobą.

25. Data: 2017-01-06 22:41:21

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:
> [...]

W swym zacietrzewieniu nawet nie dostrzegłeś tego, że wskazałeś CEL
ewolucji: Być istotą w pełni rozumną. Bo skoro udało się to Buddzie to
znaczy, że jest to możliwe. Wszak umysł Buddy to kompletny fragment
Świadomości Zbiorowej, Świadomości Boga.

> wciąż ta buddyjska propaganda Jakiej ewolucji? Żyjemy pierwszy i
> ostatni raz!

Niezupełnie. Nasz indywidualny dorobek w dziedzinie zwiększenia zasobów
naszej indywidualnej Świadomości przyczynia się do pomnożenia zasobów
Świadomości Zbiorowej z czego korzystać będą ci idący po nas. Nasza
praca, jakakolwiek czy zakończona osiągnięciem oświecenia czy też nie
wzbogaca świadomość naszych następców zbliżając ich do osiągnięcia stanu
Buddy a moze nawet pozwalając im na osiągnięcie oświecenia po wielu
wysiłkach.

Moja propozycja to gotowa technologia upowszechnienia osiągnięcia stanu
świadomości Buddy - czyli oświecenia - bez ogromnego wysiłku całego
życia, którego rezultat przy obecnie obowiązującym paradygmacie
wychowawczym, i tak pozostaje niepewny. Jakub marzy o jednostce
"lepszej" od innych ja zaś marzę o powszechności stanu oświecenia i
wynikającej zeń RÓWNOŚCI.

--
LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/year_2016/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud
Anarchia matką ładu - Piotr Kropotkin

26. Data: 2017-01-06 22:43:23

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 6 stycznia 2017 22:31:58 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> Wchodzisz na forum by siać buddyjską propagandę

> kombinatoryczna czy substancjalna? nie rozdrabniajmy się!
> Jesteśmy niepowtarzalni i życie jest niepowtarzalne!
> Widzę że w Twoim przypadku jest niezgoda by być tylko sobą.

To jest bardzo ważne, bo niepowtarzalność substancjalna oznacza niezależne
powstawanie, a kombinatoryczna to jest niepowtarzalność "aż dotąd" czyli dopóki
nie skończą się wszystkie możliwości i nie zostanie osiągnięta po milionach,
miliardach kalp następna nirwana. W kombinatorycznej powstawanie zawsze jest
wymierne i współzależne - to że w ostatniej cyfrze ciągu jest 2 zamiast 1 nie
czyni ostatniej liczby ciągu nową substancją czyli każda rzecz wyraża się poprzez
wszystkie inne, istniejąc w relacjach a nie sama przez się.
I dalej jest sobą, bo każda ma inne relacje, ale jedną tymi relacjami ze wszystkim
innym.

27. Data: 2017-01-06 22:45:03

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.01.2017 o 22:41, LeoTar Gnostyk pisze:
> wychowawczym, i tak pozostaje niepewny. Jakub marzy o jednostce
> "lepszej" od innych ja zaś marzę o powszechności stanu oświecenia i
> wynikającej zeń RÓWNOŚCI.

to co proponujesz, inicjowanie seksu z rodzicami, niestety nie
doprowadzi do oświecenia a do kaca moralnego

28. Data: 2017-01-06 22:47:18

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.01.2017 o 22:43, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
wszystkie inne, istniejąc w relacjach a nie sama przez się.
> I dalej jest sobą, bo każda ma inne relacje, ale jedną tymi relacjami ze wszystkim

Nie, nasze życie jest bardzo ważne bo przydarza się tylko RAZ na cała
wieczność, wieczność rozpoczynamy jednokrotnym życiem.

29. Data: 2017-01-06 22:48:36

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> to co proponujesz, inicjowanie seksu z rodzicami, niestety nie
> doprowadzi do oświecenia a do kaca moralnego

Doświadczyłeś tego, że wypowiadasz się o tym tak jednoznacznie negatywnie?

30. Data: 2017-01-06 22:50:47

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.01.2017 o 22:48, LeoTar Gnostyk pisze:

> Doświadczyłeś tego, że wypowiadasz się o tym tak jednoznacznie negatywnie?

zamierzasz eksperymentować ?

A gdzież to tęczowa posłanka...
Miś.
Polacy w PE walczą!