Gotować wódę w czajniku elektrycznym czy gazowym ?

11. Data: 2007-12-10 19:10:45

Temat: Re: Gotować wódę w czajniku elektrycznym czy gazowym ?
Od: Artur Fortuna <f...@p...ple.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ziemo miał niepewny dość wzrok. Prosił o żar, wpatrzony
gdzieś w mrok. Wciągnął dym, i nim skryła go noc, tak powiedział:

> No to zależy od tego ile za ten gaz płacisz, ja mam w bloku ryczałt i
> czy grzeje 24/dobe czy nie używam wcale, płace tyle samo, ale zdje sobie
> sprawe ze jestem w mniejszosci.

Pamiętam jak na Ukrainie gospodarz nie gasił gazu bo gaz był gratis
(znaczy bez licznika), a zapałki nie.

--
Artur Fortuna
Jasna Strona Błoń

12. Data: 2007-12-10 19:11:16

Od: Artur Fortuna <f...@p...ple.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik WW miał niepewny dość wzrok. Prosił o żar, wpatrzony gdzieś w

W elektrycznym bo szybciej.
Twój czas też kosztuje.

13. Data: 2007-12-10 19:11:51

Od: Artur Fortuna <f...@p...ple.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2007-12-10 19:11:56

Od: Artur Fortuna <f...@p...ple.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Oto jest pytanie :-P
>
> Czy może ktoś to analizował ?.
> Czy taniej jest zagotować wodę na kuchence gazowej, czy w czajniku

W elektrycznym bo szybciej.
Twój czas też kosztuje.
--
Artur Fortuna

15. Data: 2007-12-10 21:41:26

Od: "JW" <j...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja uważam im więkasz moc tym szybciej i taniej
> a on sie upiera za jak mniejsza moc to taniej bo mniejsza moc

Logicznie rzecz biorac zuzycie pradu bedzie takie same. Zeby zagotowac wode
trzeba dostarczyc okreslona ilosc ciepla do zbiornika. To, czy zrobisz to
szybko czy wolno nie ma znaczenia. Termostat i tak wylacza grzalke kiedy
woda osiagnie 100stopni. To tak jakbys wdawal sie w polemike czy oplacalniej
jest przelac litr wody do garnka otwierając kran na 4 sekundy, ale za to
pełna para, czy na 20 minut spokojnym ciurkiem - caly czas bedzie to litr,
za ktory zaplacisz. Oczywiscie jest pewnie jeszcze kupa zmiennych, zaleznie
od czajnika, ale to pewnie niewielkie roznice. Podsumowujac lepiej wieksza
moc - bo szybciej, a koszt ten sam.

16. Data: 2007-12-10 22:19:59

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JW" napisał:

> [...]
> wody do garnka otwierając kran na 4 sekundy, ale za to pełna para,
> czy na 20 minut spokojnym ciurkiem - caly czas bedzie to litr, za

Nie zawsze. Można osiągnąć taki mały strumyczek, który nie powoduje
przekręcania się licznika. Do kwiatów tak wodę nabieram.

--
Pozdrawiam - Aicha

17. Data: 2007-12-10 23:45:52

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Dec 2007 15:34:10 +0000, Marek <b...@a...w.pl> wrote:

>to i ja nie pomogę: w Anglii nie znam nikogo, kto gotowalby wode na gazie.
>wszyscy maja czajniki elektryczne.

Oczywiście, po prostu tak wygodniej. Ja nie znam nikogo w Polsce, kto
by się jeszcze męczył z czajnikiem gazowym. Ale to jeszcze nie znaczy,
żeby tak było taniej.

--
Maciej Bójko
m...@g...com

18. Data: 2007-12-10 23:56:14

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...pl> wrote in message

> Nie zawsze. Można osiągnąć taki mały strumyczek, który nie powoduje
> przekręcania się licznika. Do kwiatów tak wodę nabieram.

Slyszalas kiedys o deszczu?
Takie zjawisko...
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

19. Data: 2007-12-11 00:16:23

Temat: Re: Gotować wódę w czajniku elektrycznym czy gazowym ? [ot]
Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bluzgacz" napisał:

> Slyszalas kiedys o deszczu?
> Takie zjawisko...

Widziałam, słyszałam i czułam. Ale dla wandala technicznego prostsze
jest zainstalowanie 1,5 litrowego peta w zlewie niż robienie sąsiadom
piętro wyżej dziury w balkonie ;) Zresztą nie sądzę, aby był
odpowiednio wyprofilowany do moich potrzeb.

--
Pozdrawiam - Aicha

20. Data: 2007-12-11 06:39:37

Od: Janusz <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Dec 2007 23:19:59 +0100, Aicha wrote:

> Nie zawsze. Można osiągnąć taki mały strumyczek, który nie powoduje
> przekręcania się licznika. Do kwiatów tak wodę nabieram.

I Ty sie tak otwarcie do tego przyznajesz? Przeciez to jest
kradziez... I za te wode ktos placi, zazwyczaj wszyscy solidarnie...

Janusz

Trwalosc kruchych ciasteczek - pytanie
co na obiad ?
wynalazek - pomocy