Gotowana pszenica - jak wykorzystać?

1. Data: 2008-06-19 07:32:42

Temat: Gotowana pszenica - jak wykorzystać?
Od: "Tess" <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Od miesiąca mąż stosuje dietę niskowęglowodanową, co w praktyce oznacza
całkowita eliminację pieczywa i wyrobów mącznych. Nie chcę, żeby mi się
całkowicie z witamin z grupy B wyzbył, więc kupiłam pełnoziarnistą pszenicę
durum i teraz gdybam co z nią zrobić. Zawsze może zjeść ją z jogurtem i
owocami, ale to jest pójście po najmniejszej linii oporu. Kołacze mi się po
głowie jakis przepis na zupę z gotowaną pszenica i warzywami, albo coś w
rodzaju paelli, w kórej zamiast ryżu będzie wspomniana, ale żadnych
sensownych nie udało mi się wyguglać. Kutia odpada ;)

Macie jakieś pomysły?

--
Tess

2. Data: 2008-06-19 07:42:25

Temat: Re: Gotowana pszenica - jak wykorzystać?
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

nie udało mi się wyguglać. Kutia odpada ;)

> Macie jakieś pomysły?
>
> --
> Tess

Kiedyś kupiłem w markecie "kaszę pszeniczną"
Produkt był francuski.
Były to właściwie całe (nie łamane) ziarna pszenicy ale oczyszczone
bardziej niż na naszą kutię.
Po ugotowaniu jak kaszę jęczmienną pęczak baaaardzo
mi to smakowało z gulaszem.
Może to będzie odpowiadało Twojemu?

3. Data: 2008-06-19 07:49:06

Od: Prawusek <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Jun 2008 09:32:42 +0200, Tess napisał(a):

> [...]
> rodzaju paelli, w kórej zamiast ryżu będzie wspomniana, ale żadnych
> sensownych nie udało mi się wyguglać. Kutia odpada ;)

Mam - jako kaszę do wszystkiego. Kupić mąkę pełnozisrnistą (albo śrutownik
- ręczny lub do robota Kithen Aid)- robić kluski i makaron. Zamiast
ziemniaków jeść topinambur (ratunek dla cukrzyków). Jeść kaszę
kukurydzianą, proso (jaglaną), na pewno się nie znudzi. Jesienia mogę dać
topinambur biały i czerwony do posadzenia.
Dobry ręczny śrutownik Porkerta:
http://www.browamator.pl/szczegoly.php?Uniwersalny_s
rutownik_stolowy_Porkert&przedm=419253&grupa_p=6&pwd
[6]=%2F163929%2F165992&sortuj=kod

4. Data: 2008-06-19 08:06:10

Od: "Doruni" <dosia@(e)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...) kupiłam pełnoziarnistą pszenicę
> durum i teraz gdybam co z nią zrobić.
(...)
> Macie jakieś pomysły?
>
> --
> Tess

Jeden z pomysłów, to zemleć ją trochę, ale niezbyt drobno, dodać jajka, dużo
siekanego koperku, trochę czosnku, soli aromatycznej (ja lubie
cebulowo-lubczykową) i smażyc takie placuszko-kotleciki. do tego sos/gulasz
z duszonych warzyw.

Można:
- dodawać do zób warzywnych,
- nadziewać nią paprykę, bakłażany, pieczarki,
- podawać z róznymi gulaszami
- przygotować a'la risotto.

Bardzo lubię sałatkę z gotowanej pszenicy:

1 szklanka pszenicy
2 łyzki posiekanego oregano
2 łyżki posiekanej bazylii
1 cebula
1 marchew
1 seler
1 mała cukinia
2 pomidory (obrane i pokrojone w kostkę)
2 łyżki oliwy
1 ząbek czosnku
sól
pieprz czarny
troszkę białego wina
troszkę soku z cytryny
sos sojowy

Pszenicę ugotować w wywarze z warzyw (ew. pod koniec dodać 'rosołek' w
proszku). Warzywa z wyjątkiem pomidorów pokrojone w drobną kostkę podsmażyć
na
oliwie, na koniec dodać pomidory, wino i sok z cytryny, poddusić chwilkę
mieszając. Dodać pszenicę, zioła i przyprawić.

Smacznego :)
--
Doruni

5. Data: 2008-06-19 08:18:58

Od: "Tess" <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doruni wrote:

> [...]
> oliwie, na koniec dodać pomidory, wino i sok z cytryny, poddusić
> chwilkę mieszając. Dodać pszenicę, zioła i przyprawić.

Chyba się na tę sałatkę własnie skuszę, brzmi smakowicie :) Tylko mam
pytanie - czy warzywa z których robi się wywar kroi się później i poddusza
(chyba się rozciapciają?), czy po prostu wywar robimy z innych warzyw a
dusimy świeże?

--
Tess

6. Data: 2008-06-19 12:57:58

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Cze, 09:32, "Tess" <N...@g...pl> wrote:
> [...]
> rodzaju paelli, w kórej zamiast ryżu będzie wspomniana, ale żadnych
> sensownych nie udało mi się wyguglać. Kutia odpada ;)

Szklanka piwa dziennie i sprawa niedoborow witamin z grupy "B"
zalatwiona. ew. drozdze piekarskie rozpuszczone w cieplej wodzie lekko
oslodzonej. Nalezy pic po przefermentowaniu. Swietne na cere!

J-23 Flegiel von trop

7. Data: 2008-06-19 15:13:58

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Jun 2008 05:57:58 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> Szklanka piwa dziennie i sprawa niedoborow witamin z grupy "B"
> zalatwiona. ew. drozdze piekarskie rozpuszczone w cieplej wodzie lekko
> oslodzonej. Nalezy pic po przefermentowaniu. Swietne na cere!

Potwierdzam :-)
Dobrze jest posłodzić ten drożdżowy "ferment" miodem zamiast cukru - wtedy
będą też inne korzyści, w tym smakowe :-)

8. Data: 2008-06-19 15:44:55

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

<i...@g...pl> wrote in message

> Potwierdzam :-)
> Dobrze jest posłodzić ten drożdżowy "ferment" miodem zamiast cukru - wtedy
> będą też inne korzyści, w tym smakowe :-)

Erzac! To wszystko można mieć robiąc domowe piwo... Ale jakie dobre!!!

9. Data: 2008-06-19 21:51:31

Od: "Doruni" <dosia@(e)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (chyba się rozciapciają?), czy po prostu wywar robimy z innych warzyw a

Wywar z innych warzyw. Ja do wywaru warzywa drobno tarkuję, a potem
wyrzucam, bo są wygotowanymi 'wiórami'.

Smacznego :)
--
Doruni

10. Data: 2008-06-20 10:39:30

Od: "Tess" <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam. Wyszło takie bardziej leczo niż sałatka ;) ale palce lizać.
Polecam!

Tess

Agrest - i co dalej? :)
orange chicken-help