Granica działki

1. Data: 2006-08-07 06:18:26

Temat: Granica działki
Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Zakupilem działkę i zastanawia mnie jedna sprawa.
Jak ustalic/wyznaczyc dokladnie obrys/granice mojej dzialki.
Jest mapka geodezynja, jest granica widoczna "na oko"
Ale jak zrobic to dokladnie zeby mnie sasiad jeden i drugi po Sądach nie
ciagali ze postawilem plot o 5 cm za daleko. :-)

Bede wdzieczny za rady praktyków.

Vx

2. Data: 2006-08-07 07:54:49

Temat: Re: Granica działki
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "VigoX" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ale jak zrobic to dokladnie zeby mnie sasiad jeden i drugi po Sądach
> nie
> ciagali ze postawilem plot o 5 cm za daleko. :-)

Zapłacić geodecie. W zasadzie, jeśli chcesz na tej działce robić
cokolwiek oprócz opalania się, ogrodzić (trwale), czy budować się, to
taki krok jest obowiązkowy.
I dla jasności: bynajmniej nie jest to żadną gwarancją, że wojny z
sąsiadami unikniesz. Z pomiaru geodezyjnego może Ci wyjść np., że
sąsiad z prawej ma płot wsunięty o pół metra na twoją działkę i co? Ty
będziesz miał wiążący prawnie pomiar geodezyjny, on proste i może
bezprawne, ale niemniej trudne do obalenia "ten płot tu tak x lat
stoi". I jest problem.

I jeszcze jedno: właściwszą grupą byłoby pl.misc.budowanie

J.

3. Data: 2006-08-07 08:39:55

Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| będziesz miał wiążący prawnie pomiar geodezyjny, on proste i może
| bezprawne, ale niemniej trudne do obalenia "ten płot tu tak x lat

na szczescie nie ma zadnych plotow ani z lewej ani z prawej :) bede pierwszy
i chcialbym zrobic to porzadnie.
geodeta to rzeczywiscie najrosadniejszy sposob. mam nadzieje ze nie
zdzieraja strasznie kasy.

dziekuje za odpowiedz i sorry za zly wybór grupy. Mimo to odpowiedz
uzyskałem:)

Pozdrawiam
Vx

4. Data: 2006-08-07 12:14:17

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

VigoX napisał(a):

> na szczescie nie ma zadnych plotow ani z lewej ani z prawej :)
Trochę się dziwię, że pomyślałeś o ustaleniu geodezyjnych granic
działki PO kupnie, a nie PRZED. Widzę w tej transakcji pewne
niebezpieczeństwa, ale w końcu może trafiłeś na uczciwego
sprzedającego...

5. Data: 2006-08-07 12:38:42

Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@w...pl> napisał w wiadomości

[...]

Byla za to mapka z zaznaczonymi dzialkami (numery), wyciag z KW.
Wiec dzialka jest wyznaczona, dokladnie opisana, opomiarowana i osadzona na
planach/mapkach.
Wszytko sie zgadza. Sprzedajacy tez ok.
Oprocz tego ze chcialbym dokladnie wyznaczyc co moje a co poza: fizycznie
JUZ NA dzialce.
Dzwonilem do geodezji powiatowej.
Facet powiedzial mi ze nie trzeba zadnych geodetow tylko ze sa na pewno
jakies kamienie znaczace wielkosc/granice dzialki i wedlug tych kamieni
powinno sie budowac np. plot.
Faktycznie kamienie sa ale wydaje mi sie to nadal dosc prymitywnym sposoben
oznaczania wielkosci dzialki. :)
A moze to jednak normalka.
Po prawej ilewej sa tez dzialki ale nic tam na nich nie ma. Z czola jest
droga a z tyłu sciana lasu.
Nie wiemjuz. Wybuduje najpierw taki przejsciowy plot. Jak sie ktos bedzie
rzucac to powiem zeby wyznaczyl granice z geodeta albo sam zainwestuje w
geodete. :-)
poczatki nigdy nie sa latwe.

Vx

6. Data: 2006-08-07 13:00:52

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

VigoX <v...@o...pl> napisał(a):

> Facet powiedzial mi ze nie trzeba zadnych geodetow tylko ze sa na pewno
> jakies kamienie znaczace wielkosc/granice dzialki i wedlug tych kamieni
> powinno sie budowac np. plot.

Nie "jakieś kamienie" tylko znaki geodezyjne. Takie betonowe, kwadratowe.
Mają być. Jeśli nie ma - odżałuj tę parę groszy na geodetę, będziesz spał
spokojnie.

--
JoP

7. Data: 2006-08-07 13:16:38

Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

| Nie "jakieś kamienie" tylko znaki geodezyjne. Takie betonowe, kwadratowe.
| Mają być. Jeśli nie ma - odżałuj tę parę groszy na geodetę, będziesz spał
| spokojnie.

a nie.... takich betonowych to nie ma. Sa takie spore za to.
Ok. Bede szukac tego geodety. Bo jak pojawia sie problemy to ten madry pan z
powiatu powie ze on mi nic takiego nie mowil. :)
Mysle ze temat wyczerpany.
Dziekuje za pomoc :-)

Vx

8. Data: 2006-08-07 15:32:18

Od: Agniecha <ahcinga@[n_o.Spam]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

VigoX napisał(a):
> [...]
> Ok. Bede szukac tego geodety. Bo jak pojawia sie problemy to ten madry pan z
> powiatu powie ze on mi nic takiego nie mowil. :)

Czasem są inne elementy wkopane np. rurki czy coś podobnego, ale być
może twoja działka nigdy nie była wytyczana w terenie (tak też bywa),
wtedy jak już będziesz miał geodetę na działce i bedzie ją wytyczał na
podstawie map to niech powbija jakieś stałe punkty w terenie.

--
Pozdrawiam, Agniecha

9. Data: 2006-08-07 18:35:10

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok. Bede szukac tego geodety.

bardzo ważne, jak już geodeta wznowi granice to zaproś sąsiadów na okazanie
granic i niech ci podpiszą notatkę że w dniu tym i tym odbyło się okazanie
granic i nie wnoszą żadnych sprzeciwów

10. Data: 2006-08-09 21:04:07

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

A co do słupków granicznych... Z nimi różnie bywa. Koło mnie ma
pole jeden człowiek, który już parę razy orząc traktorem wyorywał
te słupki i ustawiał, gdzie mu się podobało.
Mój mąż sam to widział. Chociaż mieszkamy "na swoim" już 20 lat,
w tym roku bierzemy geodetę, bo dzieci rosną, grunt chcemy podzielić
z myślą o nich, aby nie miały kiedyś przykrej niespodzianki. Nam to
wszystko jedno - metr w tę czy w tę, ale po co dzieciom w razie czego
zostawiać kłopot?

Olejowany parkiet - mozaika przemysłowa merbau
Oświetlenie Podszafkowe
zawór z termoregulacja do co
ramka w płycie ceramicznej?
Petycja