Grill kulisty i wątróbki na pomidorach z ogórkami.

1. Data: 2004-08-29 04:34:28

Temat: Grill kulisty i wątróbki na pomidorach z ogórkami.
Od: "Pepek" <p...@d...friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupując kolejnego grilla zdecydowałem się na kształtu kulistego. Wszystko
fajnie tylko teraz mam problem. W dnie są otworki wpuszczające powietrze.
Wyżej, tak w 1/3 wysyokości jest pierwszy ruszt a w połowie drugi ruszt. W
sklepie obsługa nie mogła zdecydować się czy węgiel należy kłaść na dno w
kształcie półkuli i mieć 2 ruszty do pieczenia, czy węgiel kłaść na pierwszy
ruszt a ta przestrzeń między dnem a pierwszym rusztem ma być pusta.

Może ktoś wie jak z tego powinno się korzystać. Na razie raz nasypałem
brykiety na ten dolny ruszt i niby było dobrze ale chcia lbym wiedzieć jak
powinno się tego grilla używać prawidłowo.

Przy okazji coś bardzo prostego i smacznego czym ostatnio uraczył mnie
szwagier:

Wątróbkę drobiową pokrojoną na mniejsze kawałki podsmażyć z solą i pieprzem
Pomidory bez skórki pokroić w kostkę i do tego dodać ogórki konserwowe
pokrojone w kostkę.
Na talerzu ułożyć warstwę pomidorów z ogórkami a na ta położyć usmażone
wątróbki.

1. Data: 2004-08-29 14:16:59

Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com> szukaj wiadomości tego autora

Pepek wrote:

> [...]
> pokrojone w kostkę.
> Na talerzu ułożyć warstwę pomidorów z ogórkami a na ta położyć usmażone

Wszystko w porzadku. Wegle maja byc na dolnej kratce, tak zeby pod nimi,
od spodu bylo troche powietrza (kontrolowanego przez te otworki, ktore
mozna przymykac) a gorna kratka - wlasciwy ruszt - sluzy do ukladania
jedzenia. Wypraktykuj taki sposob: daj wegle nie na calej powierzchni
dolnej kratki, lecz tylko z jednej strony. Wtedy u gory bedziesz miec 2
strefy: strefe b. goraca, bezposrednio nad weglami, i nieco chlodniejsza
tam, gdzie nie ma wegli pod spodem. To pozwala na manewrowanie przy
grillowaniu, przesuwanie kawalkow juz mocno upieczonych na bok, itd.

Watrobki fajne. A cos ciekawego na ruszt?

Pozdrawiam,

Zbyszek

--
http://MrGrill.pl

1. Data: 2004-08-29 19:12:16

Od: "Jerry" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to jest taki niski żeliwny grill?
Jeśli tak to mieliśmy ten sam problem.
Węgiel kładzie się na dolny ruszt, a pod nim jest popielnik (za szybko
spaliles instrukcje?)
Dodatkowa porada: ten grill jest bardzo czuly na uderzenia mechaniczne, moj
już nie istnieje, po prostu peka na 2 czesci.
Milego i ostroznego grillowania

Pozdrawiam JR

1. Data: 2004-08-29 21:09:37

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pepek" <p...@d...friko3.onet.pl> napisał w wiadomości
> Kupując kolejnego grilla zdecydowałem się na kształtu kulistego.
> Wątróbkę drobiową pokrojoną na mniejsze kawałki podsmażyć z solą i
pieprzem

Polecam tez watrobke wysmarowana miodem (z grilla) + jablko + "co tam
lubisz" :)

Pozdrawiam

Kri Z

1. Data: 2004-08-30 03:57:00

Od: "Pepek" <p...@d...friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.
Mój jest blaszany i większy od tych żeliwnych. W takim razie dobrze zacząłem
bo kładłem brykiety na ten dolny ruszt. Wczoraj rozgrzałem go drugi raz i
wszyscy byliśmy zaskoczeni jakością mięsa. Dużo bardziej soczyste i dużo
mniej brykietów zużyłem niż przy pieczeniu w otwartym. Zaryzykowałem i
kupiłem taniochę w Realu za 70 zł, chociaż znajomy przekonywał mnie, że to
musi być Weber za 600-800 zł. Jestem zadowolony

--
_______________________

http://arius.atr.bydgoszcz.pl/

1. Data: 2004-08-31 19:45:28

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kształcie półkuli i mieć 2 ruszty do pieczenia, czy węgiel kłaść na pierwszy
> ruszt a ta przestrzeń między dnem a pierwszym rusztem ma być pusta.
zawsze kłade węgiel bezpośrednio do grila i mam dwie pólki nawet nie przyszło
mi do głowy że mozna inaczej - użytkuje tak od 5 lat z powodzeniem
agrazka

Mascarpone - smak
kukurydza w zupie
Dynia