Grusza chińska

1. Data: 2002-09-22 18:29:02

Temat: Grusza chińska
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałam dzisiaj w sklepie ogrodniczym drzewko gruszy chińskiej w pojemniku
. Cena 25 zł pln i na etykiecie napisane ; gruszka o smaku ananasowym ,
owocuje w drugim roku po posadzeniu. Czy ktoś zna to drzewo?

--
pozdrawiam Ela

2. Data: 2002-09-22 18:58:49

Temat: Re: Grusza chińska
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:aml25c$3gi$1@foka.acn.pl...
> [...]
> . Cena 25 zł pln i na etykiecie napisane ; gruszka o smaku ananasowym ,
> owocuje w drugim roku po posadzeniu. Czy ktoś zna to drzewo?

Gruszki rosną na wierzbach, ale żeby na drzewach ananasowych?
Tego jeszcze nie bywalo...
I w drugim roku...
O niebiosa!!!
Jest was więcej naiwnych?

Dobrze, że nie znam.
Pozdr
Grzegorz

3. Data: 2002-09-22 19:18:45

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> pojemniku
> Gruszki rosną na wierzbach, ale żeby na drzewach ananasowych?
> Tego jeszcze nie bywalo...
> I w drugim roku...
> O niebiosa!!!
> Jest was więcej naiwnych?
>
> Grzegorz
:)
nie do konca Grzesiu
ze tylko na wierzbkie
:)
widzialem w jakims czasopismie krzyzowki gruszek z jarzebina
a ponadto
mam obstalowany zakup gruszkojablek
wraz z innymi takimi mieszancami
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2002-09-22 19:28:29

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

To drzewo było testowane na mrozoodporność w Skierniewicach i wreszcie jest
w sprzedaży.

Dlaczego zaraz ...... naiwnych. Najważniejsza w życiu jest wyobrażnia...

A dlaczegóż by nie na ananasowych?

--
pozdrawiam Ela

5. Data: 2002-09-22 19:47:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> wrote in message
> [...]
> . Cena 25 zł pln i na etykiecie napisane ; gruszka o smaku ananasowym ,
> owocuje w drugim roku po posadzeniu. Czy ktoś zna to drzewo?

Smak pewnie i tak jest subiektywny. Wg Miki, "Owoce dla amatorów" (wiem,
cytuję do znudzenia:-)) grusze chińskie "zaczynają owocować już w trzecim
roku po posadzeniu". Jak na reklamę, to nawet niewielka różnica:-)))

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-09-23 05:27:09

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Jejku!!! Świat się przewraca.
Tylko czekam az w Twoim ogrodzie zasz...miałczy psokot ;-)))
Pozdrawiam
Grzegorz

7. Data: 2002-09-29 11:05:53

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grusza piaskowa zwana też gruszą chińską- Pyrus pirifolia - wydała setki
odmian , które odznaczają się olbrzymią plennoscia, średnią wielkościa
owoców oraz wytrzymałoscia na mróz i chorobę bakteryjna, zwaną zarazą
ogniową. Odmiana - Pingo-li ze względu na kształt, nazywana jest
jabłko-gruszką, jest bardzo póżna, a jej owoce mogą być przetrzymywane do
następnego roku. Odmiany Pingo-li rosną już w Skierniewicach i oczekują
dalszych prac hodowlanych.

Przeczytałam w Działkowcu ; Prof.Aleksander Rejman- SGGW

--

> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

Daglezja amerykańska
Aralia