Re: Gruzlica ?

From: "Iwona_s" <i...@T...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Gruzlica ?
Date: Fri, 12 Aug 2005 11:18:28 +0200

Użytkownik "Jarod" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ddhidb$70a$1@inews.gazeta.pl...
> Czesc
> Czy latwo jest sie zarazic gruzlica? Ktos, ze znajomych zachorowal, a
> wczesniej mial zapalenie pluc i go odiwedzalem w szpitalu, ale mogl juz
> wtedy miec... Jakie jest prawdopodobienstwo zarazenia sie ? Siedzialem
> raczej tak, na przeciwnym lozku... takze bylo miedzy nami z 2m.

http://www.resmedica.pl/zdart9001.html

http://www.psseswidnica.pl/szczepienia/gruzlica.php
"Źródłem zakażenia prątkiem w naszym kraju jest prawie wyłącznie chory,
wydalający prątki, człowiek. Prątki wydobywają się z organizmu człowieka
chorego w czasie kaszlu, głośnego mówienia, gromkiego śmiechu, kichania.

Zakażenie prątkiem następuje najczęściej drogą wziewną: wdychamy do dróg
oddechowych rozproszone w powietrzu mikrokropelki wydzieliny chorego, w
której „zawieszone” są prątki.

Należy o tym pamiętać, aby ustrzec się kontaktu z osoba kaszlącą.

Inne możliwości zakażenia są zupełnie wyjątkowe.

Człowiek chory na czynną gruźlicę już po 2-3 tygodniach przyjmowania
odpowiednich leków przeciwprątkowych przestaje wydalać prątki groźne dla
swego otoczenia."

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron