Gruzlica ?

1. Data: 2005-08-12 07:16:59

Temat: Gruzlica ?
Od: "Jarod" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Czy latwo jest sie zarazic gruzlica? Ktos, ze znajomych zachorowal, a
wczesniej mial zapalenie pluc i go odiwedzalem w szpitalu, ale mogl juz
wtedy miec... Jakie jest prawdopodobienstwo zarazenia sie ? Siedzialem
raczej tak, na przeciwnym lozku... takze bylo miedzy nami z 2m.
Jarod

2. Data: 2005-08-12 09:12:53

Temat: Re: Gruzlica ?
Od: Konrad <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarod napisał:

> [...]
> wtedy miec... Jakie jest prawdopodobienstwo zarazenia sie ? Siedzialem
> raczej tak, na przeciwnym lozku... takze bylo miedzy nami z 2m.

pałeczki gruźlicy ponoć ma każdy ale do rozwinięcia się choroby
potrzebne są odpowiednie warunki.

3. Data: 2005-08-12 09:18:28

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarod" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wtedy miec... Jakie jest prawdopodobienstwo zarazenia sie ? Siedzialem
> raczej tak, na przeciwnym lozku... takze bylo miedzy nami z 2m.

http://www.resmedica.pl/zdart9001.html

http://www.psseswidnica.pl/szczepienia/gruzlica.php
"Źródłem zakażenia prątkiem w naszym kraju jest prawie wyłącznie chory,
wydalający prątki, człowiek. Prątki wydobywają się z organizmu człowieka
chorego w czasie kaszlu, głośnego mówienia, gromkiego śmiechu, kichania.

Zakażenie prątkiem następuje najczęściej drogą wziewną: wdychamy do dróg
oddechowych rozproszone w powietrzu mikrokropelki wydzieliny chorego, w
której „zawieszone” są prątki.

Należy o tym pamiętać, aby ustrzec się kontaktu z osoba kaszlącą.

Inne możliwości zakażenia są zupełnie wyjątkowe.

Człowiek chory na czynną gruźlicę już po 2-3 tygodniach przyjmowania
odpowiednich leków przeciwprątkowych przestaje wydalać prątki groźne dla
swego otoczenia."

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

4. Data: 2005-08-12 19:31:17

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtedy miec... Jakie jest prawdopodobienstwo zarazenia sie ? Siedzialem
> raczej tak, na przeciwnym lozku... takze bylo miedzy nami z 2m.

W procentach nie podam ale niewielkie. Wiekszosc polskiej populacji jest i
tak zarazona ale od zarażenia do choroby droga daleka.
Popnuje nie martwic się.

5. Data: 2005-08-15 14:59:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Aug 2005, Piotr Maksymowicz wrote:

> tak zarazona ale od zarażenia do choroby droga daleka.
> Popnuje nie martwic się.

tak na prawde choruje niewielki procent osob majacych
stycznosc z chorymi. Ja np. odpukac do tej pory nie zachorowalem.
Uwaza sie, ze zakazenie (czyli zaaspirowanie drobnoustrojow)
nie jest rownoznaczne z zachorowaniem i faktycznie wiekszosc
osob w Polsce przebyla zakazenie z uwagi na jednak dosc duze
wystepowanie chorych i nosicieli tej choroby ale na szczescie
choruja tylko nieliczni. Na zachorowanie wplyw ma podatnosc
genetyczna (czasami rodzinna - choruja cale rodziny),
tryb zycia (ludzie niedozywieni, z marginesu, alkoholicy)
zaburzenia odpornosci (AIDS, sterydoterapia, inne) oraz
stress fizyczny (ciaza, ciezka praca) i psychiczny

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2005-08-15 15:01:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Aug 2005, Konrad wrote:

> pałeczki gruźlicy ponoć ma każdy

to akurat nie jest prawda ...

P.

7. Data: 2005-08-16 19:02:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Aug 2005 17:01:57 +0200, Piotr Kasztelowicz wrote:

> to akurat nie jest prawda ...

Znaczy ani nie pałeczki, ani każdy ma.

:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

8. Data: 2005-08-16 21:02:19

Od: "Luke" <l...@w...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> to akurat nie jest prawda ...

Znaczy ani nie pałeczki, ani każdy ma.

chodzi raczej o prątki a zarazic sie trzeba

jazda konna a kregosłup 8-latki
Dobry chirurg naczyniowy w Rzeszowie lub okolicach
Maly problem po porodzie
wybielanie zębów
Chore nerki czy kregoslup?