Grypa

11. Data: 2009-04-26 16:04:49

Temat: Re: Grypa
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dum wrote:

> Świńska grypa. Kto zna więcej danych niżli media które bardzo skromnie
> opisują. Jak jest przyczyna śmierci?Jaki dokładnie przebieg,
> rokowania,leczenie? Możliwości zapobiegania?

prawdopodobnie "burza cytokin"

http://en.wikipedia.org/wiki/Cytokine_storm

jak "leczyć"? Bardzo prosto i tanio (ku rozpaczy koncernów
farmaceutycznych), dlatego też nie usłyszysz przepisu na zdrowie od
lekarza. Lekarz ma zarabiać, nie leczyć.

Po pierwsze, wymiatanie wolnych rodników. Witamina C w DUŻYCH dawkach, co
pół godziny. Inne antyoksydanty również, ale to już sobie sam wyszukaj
jakie - m.in. selen

Po drugie, cynk to morderca wirusów.

Po trzecie, najbardziej ryzykowne chyba - kilkadziesiąt lat temu zawsze w
takich sytuacjach podawano jodek potasu w dużych dawkach (100 mg czystego
jodu). Nikt na dobrą sprawę nie wiedział, jak to działa, ale działało.
Odkąd koncerny farmaceutyczne zmonopolizowały opiekę zdrowotną, wszystkie
leki których nie można objąć patentem poszły w odstawkę, łącznie z między
innymi jodkiem potasu. Od chyba 50 lat nie zrobiono ani jednego rozsądnego
doświadczenia mającego rozwiać wątpliwości wokół leczniczych właściwości
jodu.

Jak u mnie w domu zaczęła się epidemia grypy żołądkowej, zastosowałem
podobną mieszankę, za wyjątkiem jodu - dużo witaminy C, owoce cytrusowe,
cynk. Jako jedyny nie zachorowałem. Może to przypadek, a może nie...

12. Data: 2009-04-26 21:00:12

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

STranger <p...@b...pl>

[...]
> No właśnie to jest dziwne i podejrzane. Dlaczego nie atakuje dzieci i
> ludzi starszych tradycyjnie narażonych najbardziej tradycyjnymi
> grypami?
[...]

Tak samo było przy hiszpance w 1918-19 roku.
Jedna z teorii mówi, że śmierć powodowała zbyt silna reakcja układu
odpornościowego (niszcząca płuca) a ten jest silniejszy u młodszych.

Saulo

13. Data: 2009-04-27 13:07:43

Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

In the darkest hour on Sun, 26 Apr 2009 15:10:32 +0200,
STranger <p...@b...pl> screamed:

> Szkoda, ze założyłeś tytuł wątku "Grypa".
> Większość ludzi czytających pl.sci.medycyna nie widzi tego tematu
> ponieważ posty podczepiają się pod inny starszy już wątek o takim samym
> tytule, a ludzie w czytnikach usenetu ignorują starsze wątki sprzed
> lat/miesięcy!
> Mogłeś założyć wątek o temacie niepowtarzalnym, np: "grypa świńska"

Przecież po temacie widać, że post jest nowy.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
[ 15:07:27 user up 12055 days, 3:02, 1 user, load average: 0.86, 0.38, 0.97 ]

Multitasking: Screwing up several things at once...

14. Data: 2009-04-27 13:36:09

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur M. Piwko pisze:

> PrzecieĹź po temacie widaÄ?, Ĺźe post jest nowy.

Nie zrozumiałeś tego co napisałem.

STranger

15. Data: 2009-04-27 19:22:27

Od: "p...@a...torun.pl" <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Kwi, 06:44, "Dum" <d...@T...pl> wrote:
> Świńska grypa. Kto zna więcej danych niżli media które bardzo skromnie
> opisują. Jak jest przyczyna śmierci?Jaki dokładnie przebieg,
> rokowania,leczenie? Możliwości zapobiegania?
>
> Dum

Witam

kto umie czytać niech czyta ... informacje są
http://www.cdc.gov/swineflu/

z leków - jak wynika skuteczne są te, które stosuje się w grypie (w
Polsce ich stosowanie nie jest popularne) - u nas
chyba jest dostępna amantadyna (generalnie często stosowana na co
innego niż grypę ale o tym działaniu też warto
pamiętać

Pozdrawiam

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

16. Data: 2009-04-28 14:17:23

Od: "gargomel" <s...@d...la.la> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Dum" napisał:
> Świńska grypa. Kto zna więcej danych niżli media które bardzo skromnie
> opisują. Jak jest przyczyna śmierci?Jaki dokładnie przebieg,
> rokowania,leczenie? Możliwości zapobiegania?

a ja zaglądam do chlewa, wszystkie świnie mają czerwone ryjki, ale żadnego
kataru, kaszlu, czy gorączki, więc chyba grypy nie mają:O)
tylko sraczkę mają, co im dawać, węgiel?

17. Data: 2009-04-28 18:30:07

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

gargomel pisze:

> a ja zaglądam do chlewa, wszystkie świnie mają czerwone ryjki, ale
> żadnego kataru, kaszlu, czy gorączki, więc chyba grypy nie mają:O)
> tylko sraczkę mają, co im dawać, węgiel?

nie! koks ;)

STranger

18. Data: 2009-04-28 19:15:33

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak długo wirus żyje?
Wodę - wystarczy pszegotować?
A na owocu: jak długo w 20 st. C?
itp.

19. Data: 2009-04-28 23:05:53

Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

In the darkest hour on Mon, 27 Apr 2009 15:36:09 +0200,
STranger <p...@b...pl> screamed:

> Nie zrozumiałeś tego co napisałem.

Ok. Ty za to zmasakrowałeś polskie znaki diakrytyczne.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
[ 01:05:23 user up 12057 days, 13:00, 1 user, load average: 0.98, 0.18, 0.87 ]

(starting to chant): Spam spam spam spam...

20. Data: 2009-04-29 08:40:37

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur M. Piwko pisze:
> In the darkest hour on Mon, 27 Apr 2009 15:36:09 +0200,
> STranger <p...@b...pl> screamed:
>>

> Ok. Ty za to zmasakrowaĹ?eĹ? polskie znaki diakrytyczne.

Nie. To w twoim poście pierwsze pojawiło sie nieprawidłowe kodowanie i
krzaczki. Mój czytnik się dostosował do UTF 8 i powtórzył to badziewie.

STranger

Wysokie ciśnienie i leki
pogorszenie wzroku dziecka
Wyleczona anemia, a odrastajace wlosy