Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.

51. Data: 2010-05-06 00:48:09

Temat: Re: Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" 9...@4...net

> [...]
> uwarunkowania obcych sobie ludzi, z konieczności lub z głupiego wyboru
> przebywających na tej samej przestrzeni. I trzeba się trzymać pewnych zasad
> projektowych - nie ma przestawiania ścian jak się chce, nie ma przeciążania
> instalacji energ. jak się chce, nie ma zmieniania według własnego
> widzimisię warunków technicznych, w tym termicznych ani wilgotnościowych. I
> nic tu nie ma do rzeczy tzw dobre sąsiedztwo, bo być dobrym sąsiadem nie
> oznacza znosić wszelkie fanaberie innych, lecz właśnie samemu ich nie mieć,

Oskarżasz o co? O to, że sąsiad nie chce zabierać wilgoci Twojej rodziny do
siebie? Toż on nie jest podpaską ani/czy pampersem. :) Odizolował się termicznie
i być może położył jeszcze tę folię, ale taka folia i tak tam była od początku
istnienia mieszkania. Co sąsiad ma robić z wilgocią Twojej rodziny? Skraplać
na swoim suficie i zbierać grzyby?

Twoja rodzina ma zła wentylacje łazienki.

I zostało Ci to wyjaśnione przez wiele osób wielokrotnie.

Gdy sąsiad wyłączy telewizor, oskarżysz go oto, że ci utrudnia oglądanie? :)
(bo gdy jego telewizor jest włączony -- możesz oglądać TV przez okna mieszkań)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

52. Data: 2010-05-06 00:53:48

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" b...@4...net

> Nie, właśnie NIE GRZEJE im już sufitu. Najprawdopodobniej ma w mieszkaniu
> cieplej, niż moja rodzina (a oni delikatnie mówiąc nie są piecuchami), a
> właśnie już, o paradoksie, dzięki instalacji ogrzewania podłogowego
> PRZESTAŁ grzać im sufit - jak wiesz, ciepło rozchodzi się we wszystkich
> kierunkach, chyba że się mu postawi barierę termiczną w postaci warstwy
> materiału izolacyjnego. Czyli co - rodzina z powodu czyjejś instalacji nie
> przewidzianej w projekcie ma więcej grzać u siebie oraz ponieść większe
> nakłady na wentylowanie wymuszone, co i tak nie zagwarantuje, że grzyb się
> [...]

Nie widzę związku grzyba z tym, co zrobił sąsiad.
Ale to nie jest moja sprawa. :)

> I dodatkowo pojawiła się warstwa wodoszczelna/paroszczelna tam, gdzie nie
> była przewidziana, czyli w pionie łazienkowym.
> Tak?

Co to pion łazienkowy?

> Sprawa jest prosta: ponieważ do momentu zmiany warunków technicznych
> budynku u nich grzyba nie było, a pojawił się w związku z tą zmianą, należy
> albo przywrócić stan poprzedni, albo wyrównać im koszty dostosowania się.

Niekoniecznie. Trzeba wykazać, że to wina sasiada.
Na razie ja jego winy nie widzę. :)

> Kto to zrobi? - ano ten, kto pozwolił na lichy projekt nie przewidujący
> skutków zmian oraz zgodził się na te zmiany.

Obawiam się, że to już koniec rozmowy mojej z Tobą. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

53. Data: 2010-05-06 01:12:59

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> "JaMyszka"
> b...@3...goog
legroups.com

> : [..] Może po kąpieli zostawiać otwartą łazienkę?
>
> Otwarte drzwi to za mało.

Jeżeli nie ma - to założenie kratki wentylacyjnej u dołu drzwi do łazienki
powinno pomóc. I sprawdzenie ciągu w kanale wentylacyjnym - ewentualne
udrożnienie go, gdyż możliwe, ze urzędują w nim kawki. Oraz założenie
deflektora szczelinowego - podwyższenie komina.

54. Data: 2010-05-06 01:26:22

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" 4be2179e$0$19180$6...@n...neostrada.pl

> [...]
> udrożnienie go, gdyż możliwe, ze urzędują w nim kawki. Oraz założenie
> deflektora szczelinowego - podwyższenie komina.

http://www.darco.com.pl/oferta/p,2,obrotowe-nasady-k
ominowe.html

Ponoć pomaga. Stosunkowo tanie, łatwe w eksploatacji,
nie potrzebuje zasilania innego niż wiatr...

Kawki? Owszem. I kawki, i gruz, i śmiecie -- tam może być wszystko.
IMO wszelkie przeróbki kominowe warto powierzyć kominiarzom, gdyż
(wbrew pozorom?) kominy to poważna sprawa.

-=-

Nie każdy ma luksus taki, jaki mam ja -- oddzielne komin do każdego
okominowanego pomieszczenia. Jeśli kominy są wspólne, poprawianie
jednemu może psuć komuś innemu. U mnie sprawa jest prosta -- olewający
stosunek do sztuki budowlanej budowniczych bloków z jednej strony,
a z drugiej strony oddzielne kominy. Przebudowa bloku nie jest możliwa,
ale jest możliwa przeróbka kominów.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

55. Data: 2010-05-06 05:27:31

Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Spoko, dyplomy mam już za sobą, i to nie na płątnej uczelni typu
> Europejska Akademia Pana Kleksa.
Widzę, że też nie czytasz ze zrozumieniem.
Prosiłem aby przedstawić model zastępczy.
Analizę należy przeprowadzić na wycinku modelu przestrzennego, aby mieć
gotowy model do późniejszego sprawdzenia czy wprowadzone/usunięte elementy
poprawią/pogorszą warunki przestrzennej pracy cieplnej stropu.
Tu trzeba myśleć a nie pisać o dyplomach.
Odrób to zadanie domowe.
dziadek2

56. Data: 2010-05-06 05:30:11

Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

ominowe.html

> Obrotowe hamuja przepływ powietrza - w końcu skądś energię muszą pobierać.
Drugi co się fizyki w szkółce nie uczył.
dziadek2

57. Data: 2010-05-06 06:10:10

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

58. Data: 2010-05-06 06:33:56

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziadek2 wrote:

ominowe.html

> Drugi co się fizyki w szkółce nie uczył.
> dziadek2

He..he, albo duża turbina nad kominem jako napęd tej w kominie.
A JAK Z PRZEPŁYWEM PRZY BRAKU WIATRU?

59. Data: 2010-05-06 06:40:28

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według mnie to jest tak:
Ogrzewanie podłogowe sąsiada podniosło, a nie obniżyło temperaturę sufitu,
co nie znaczy, że go na bieżąco osusza. Nie nadąża z osuszaniem do
następnego korzystania z łazienki. Na mokrych i ciepłych elementach tynku
grzyb chętnie się rozwija.
Aby temu zapobiec, według mnie należy zlikwidować higroskopijność sufitu
poprzez jego zaimpregnowanie. Ja w swojej łazience mam sufit pomalowany po
chamsku dwukrotnie farbą olejną, żeby w czasie kąpieli nie nasiąkał wodą, bo
higroskopijny (czytaj "oddychający" :-) ) nie nadąży wysychać. I jest git.
Ot, cała sprawa. A sąsiad jest nie tylko niewinny, ale dodatkowo grzeje
sufit za friko.

60. Data: 2010-05-06 15:38:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 May 2010 07:27:31 +0200, dziadek2 napisał(a):

> [...]
> poprawią/pogorszą warunki przestrzennej pracy cieplnej stropu.
> Tu trzeba myśleć a nie pisać o dyplomach.

A Tys kto? Że mi zadanie domowe zadajesz? Nauczyciel z powołania, czy z
nominacji?

elementy dekoracyjne na elewację - gdzie zamówić?
www.edom.pl poczytaj / podziel się opinią
jaka kuchenka gazowa?
mieszkanie w Krakowie.
jakie parapety zewnętrzne?