Grzyby lesne w ogrodzie

1. Data: 2009-05-06 16:38:58

Temat: Grzyby lesne w ogrodzie
Od: "Maestro" <N...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy ktoś z Was doczekał się grzybów leśnych posadzonych
z kupionej grzybni. Chodzi o np taką:
http://www.allegro.pl/item623863725_6_grzybow_lesnyc
h_zywa_grzybnia_pod_iglaki.html
Sporo tego teraz na allegro, może ktoś ma namiar na sprawdzony
tego typu towar?

--
Wiesiek

2. Data: 2009-05-06 19:31:44

Temat: Re: Grzyby lesne w ogrodzie
Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maestro" <N...@N...PL> napisał w wiadomości grup
> Witam.
> Czy ktoś z Was doczekał się grzybów leśnych posadzonych
> z kupionej grzybni. Chodzi o np taką:
> http://www.allegro.pl/item623863725_6_grzybow_lesnyc
h_zywa_grzybnia_pod_iglaki.html

Pytałem na grupie kilka miesięcy temu ale nikt nie miał doświadczenia.
Moja znajoma na swoją działkę "sprowadziła" prawdziwki. Rozrzucała po
wierzchu /nie zakopywała/ kapelusze starych prawdziwków.
pojawiły się po około 2-4 latach i to tak masowo, że jeden zbiór to była
duża torba a rosły bardzo szybko.
Następnie zaczęła przynosić na działkę grzyby z ziemią i te dały zbiory w
tym samym roku.
SJS
Kupiłem mikoryzę, dałem w kilkunastu miejscach na dwóch odległych
działkach - piaszczystej i ciężkiej glebie - suchej i podlewanej pod iglaki
i dęby - jak coś wyjdzie pokażę
Wygląda na to, że jest to możliwe.

3. Data: 2009-05-07 00:12:38

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

SJS wrote:

> [...]
> wierzchu /nie zakopywała/ kapelusze starych prawdziwków.
> pojawiły się po około 2-4 latach i to tak masowo, że jeden zbiór to

ja mam dwa drzewka iglaste rosnące obok: jodłę i świerka, kiedyś wyrzuciłem
pod jodełkę resztki po obieranych grzybach i od 3 sezonów, we wrześniu, mam
rydze:)
nie ma ich wiele, ale zwykle 5-7 sztuk, w kępce, bardzo są dobre na maśle -
dodam.

moon

Wierzba mandżurska a wierzba babilońska
Kwitnące tulipany.......
trawa niskorosnąca na nasłonecznionym miejscu
Co to za roślinki?
Identyfikacja młodych drzew