Guma do zucia

11. Data: 2004-07-22 14:49:14

Temat: Re: Guma do zucia
Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytaj sklad gumy do zucia, jest na kazdym opakowaniu.
> Chwilowo nie mam pod reka wiec Ci nie zacytuje.

baza gumowa, substancje słodzące (ksylitol, sorbitol, mannitol, aspartam,
acesulfam k), substancja zagęszczająca E414, stabilizator E422, naturakne i
identyczne z naturalnym aromaty, barwnik E171, substancja glazurująca E903,
przeciwutleniacz E320. [Źródło: opakowanie po gumie Orbit Herbal]

pzdr.
M. - żująca gumę

12. Data: 2004-07-22 14:50:07

Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, outlook mi chwilowo odmówił posłuszeństwa i skutek widać.

M. - zmieszana

13. Data: 2004-07-22 14:53:27

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Jul 2004 16:50:07 +0200, M. wrote:

> Przepraszam, outlook mi chwilowo odmówił posłuszeństwa i skutek widać.
> M. - zmieszana

O - i własnie masz okazję na własne oczy się przekonać jak zgubne dla
organizmu (i przy okazji outlooka) skutki ma żucie gumy. Na pewno mój
post też się pojawi 2 razy.

:)

m, również żujący ;P
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

14. Data: 2004-07-22 14:55:05

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2004-07-22 15:01:56

Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)

<hahaha>

M. - rozbawiona, już nie żująca, żeby się nie powtarzać ;)

16. Data: 2004-07-22 16:56:01

Od: "elafan" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>identyczne z naturalnym aromaty, barwnik E171, substancja glazurująca E903,
>przeciwutleniacz E320. [Źródło: opakowanie po gumie Orbit Herbal]

Nie jestem lekarzem, nie chcę się też kłócić, ale wydaje mi się, że gdyby
substancje zawarte w gumie były szkodliwe dla człowieka czy toksyczne, to
takiej gumy nikt by nie dopóścił do sprzedaży (może to trochę naiwne..., ale
tak przynajmniej powinno być). Jestem też przeciwko używania zwrotów w
stylu : "to czysta chemia", albo "to w 95% chemia", bo jeśli chodzi o
ścisłość, to jest w 100 % chemia, tak jak cały otaczający nas świat, a takie
zwroty trochę mi zalatują demagogią...
Poza tym te substancje w większości są groźne tylko z nazwy i nie wszystkie są
syntetyczne : np. E 414 to naturalna żywica (tragant). A że dodają do gumy
syntetyczne słodziki, to już inna sprawa.
A tak na marginesie, to wydaje mi się, że gdyby ludzie dowiedzieli się, że
cukier którym słodzą herbatę/kawę, chemicy nazywają: a-glukopiranozylo-b-
fruktofuranoza, to jego sprzedaż gwałtownie by spadła... ;)

Pozdrawiam,

również żujący Bartosz Szyszko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

17. Data: 2004-07-22 18:17:36

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "elafan" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> takiej gumy nikt by nie dopóścił do sprzedaży (może to trochę naiwne...,

a co z papierosami, wodka?

18. Data: 2004-07-22 18:26:21

Od: "elafan" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "elafan" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

>ale
>
>a co z papierosami, wodka?

Na papierosach jest informacja - liścik od ministra zdrowia, a jakakolwiek
informacja na wódce, i tak niczego by nie dała (a już szczególnie w przypadku
Polaków, chociaż podobno przebili nas Białorusini: u jednego delikwenta
wykryto 9 promili... ;D) a tak prawdę mówiąc to szystko w nadmiernych
ilościach jest szkodliwe: nawet czysty tlen jest trucizną!!!

19. Data: 2004-07-22 20:52:18

Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@g...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Jul 2004 16:49:03 +0200, "M." <m...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>identyczne z naturalnym aromaty, barwnik E171, substancja glazurująca E903,
>przeciwutleniacz E320. [Źródło: opakowanie po gumie Orbit Herbal]

Ponizej umieszczam opis (skrocony) podanych substancji.
Najbardziej podoba mi sie polaczenie "Uważany za nieszkodliwą. Uwaga
alergicy.".

Klapuch

Ksylitol. Syntetyczna substancja słodząca i utrzymująca wilgotność.
Podobnie słodki jak cukier. Może wywoływać biegunki.

Sorbitol. Syntetyczna substancja słodząca (słodzik) i teksturotwórcza.
Przy przekroczeniu dawki mogą wystąpić biegunki. W doświadczeniach na
zwierzętach, przy podawaniu zbyt dużej dawki, obserwowano tworzenie
się kamieni moczowych i guzów nerek. Odradza się częste spożywanie

Mannitol. Syntetyczna substancja słodząca (słodzik) i
przeciwzbrylająca. Może powodować biegunki. Odradza się częste
spożywanie

Aspartam. Syntetyczna substancja słodząca i wzmacniacz smaku. Działa
200 krotnie silniej słodząco niz cukier. Dwupeptyd. Może być
produkowany z zastosowaniem techniki genetycznej . Może zawierać
zanieczyszczenia, które w dużych ilościach mogą być szkodliwe dla
zdrowia. Ze względu na obecność fenyloalaniny nie może być stosowany w
żywieniu dzieci chorych na fenyloketonurię.

Acesulfam K. Syntetyczna substancja słodząca. Działa 200 krotnie
silniej słodząco niż cukier. Uważany za nieszkodliwy

E414 Guma arabska. Naturalny, roślinny środek zagęszczający,
stabilizator i emulgator. Uważany za nieszkodliwą. Uwaga alergicy.

E422 Glicerol, gliceryna. Syntetyczny nośnik I substancja utrzymująca
wilgotność. Występuje w naturze w olejach i tłuszczach. Uważany za
nieszkodliwą.

E171 Dwutlenek tytanu. Syntetyczny, mineralny biały barwnik. Uważany
za nieszkodliwy.

E903 Wosk carnauba. Naturalna substancja powlekająca i nabłyszczająca.
Nie ulega trawieniu. Uważany za nieszkodliwy.

E320 Butylohydroksyanizol (BHA). Syntetycznie produkowany
przeciwutleniacz. W dużych dawkach powoduje zaburzenia pracy wątroby.
U zwierząt doświadczalnych stwierdzono po jego podaniu powstawanie
wrzodów dwunastnicy. Przy przyjmowaniu dużych dawek możliwe jest
odkładanie się w organizmie. Podejrzewany jest o możliwość wywoływania
alergii. Odradza się częste spożywanie. Uwaga alergicy.

20. Data: 2004-07-22 21:00:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Jul 2004 22:52:18 +0200, Klapuch (www.klapuch.komrel.net)
wrote:

> Ponizej umieszczam opis (skrocony) podanych substancji.
> Najbardziej podoba mi sie polaczenie "Uważany za nieszkodliwą. Uwaga
> alergicy.".

Nie rozumiem co Ci się w tym sformułowaniu nie podoba. Orzechy na
przykład też są uważane za nieszkodliwe, a alergicy uczuleni na nie nie
powinni ich jeść. Podobnie jak na przykład truskawek, czekolady i
mnóstwa innych rzeczy.

Poza tym opisy, które przytaczasz mówią o niekorzystnych następstwach w
przypadku podawania / spożywania dużych ilości wymienianych substancji,
lub o złym wpływie na zwierzęta. Tyle, że dawki przy których o takich
rzeczach można mówić o kilka rzędów wielkości przewyższają te, które
zjada przeciętny konsument gumy.

Bardziej już bał bym się cocacoli.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

HIV, AIDS ............
zatarcia
dostalem uczulenia?
astygmatyzm a stopien niepelnosprawnosci
zapalenie gardła