Zapalenie mieszków włosowych

1. Data: 2004-07-21 18:40:35

Temat: Zapalenie mieszków włosowych
Od: "Paweł" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam uprzejmie
Czy mógłbym prosić o krótki, fachowy komentarz na temat zapalenia mieszków
włosowych:
Pacjentka: kobieta - 33 lata.
Dolegliwość obejmuje skórę ramion, dekoltu, pleców.
Występuje w postaci bolesnych, czerwonych, ropiejących plamek.
Problem był kilkakrotnie konsultowany z dermatologiem.
Zastosowane leczenie (wyłącznie zewnętrzne) nie daje praktycznie żadnej
poprawy.
Nie wiem dokładnie jakie leki, ale m. in. Benzacne - kompletnie nic nie
dają.
Czy nie powinien zostać włączony jakiś antybiotyk wewnętrznie ?
Jakie są standardy leczenia tej dolegliwości ?

Bardzo proszę o podpowiedź - Koleżanka cierpi ...
Ewentualnie, do jakiego lekarza w Rzeszowie możnaby jeszcze podejść ?
Bardzo dziękuję
Paweł

2. Data: 2004-07-21 22:25:17

Temat: Re: Zapalenie mieszków włosowych
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dolegliwość obejmuje skórę ramion, dekoltu, pleców.
> Występuje w postaci bolesnych, czerwonych, ropiejących plamek.

może wymaz+antybiogram?

3. Data: 2004-07-22 21:11:54

Od: "tomaszek" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> może wymaz+antybiogram?

Właśnie byłem dziś z tym w laboratorium. Na wynik czekać należy ok.
tygodnia.
Dermatolog przepisała mi skinoren i clindacne. A doustnie sumamed- ale to po
wyniku badania.
Ogólnie dokuczliwa rzecz. Nie chce to zaczerwienienie szybko schodzić. I te
ropne plamki...-/. Ja mam tylko na twarzy.
Dobrze, że takoleżanka nie musi się golić:)

Justy, to się daje wyleczyć? Ja już wcześniej pisałem. Mam to 4 m-ce po
zakończeniu leczenia roaccutanem. I jeszcze jakieś łojotokowe zapalenie
skóry.

Guma do zucia
HIV, AIDS ............
zatarcia
dostalem uczulenia?
astygmatyzm a stopien niepelnosprawnosci