Halloween- naszło mnie więc pytam za wczasu...

1. Data: 2004-10-13 13:47:00

Temat: Halloween- naszło mnie więc pytam za wczasu...
Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przegooglałam i oprócz kilku przepisów na placek z dyni i kilka sprzeczek na
temat przejmowania zwyczjaów z Hameryki, nie natknęłam się na ciekawe
pomysły na przyjęcie...

Tak więc pytam- co oprócz ciasta z dyni i wycinanej dyni można przygotować
gościom na Halloween?? Przede wszystkim zwracam się do tych z Was, którzy
mieszkacie w rejonach gdzie Halloween występuje w naturze i gdzie macie
możliwości podglądania autochtonów...:)

Agata
p.s. wiem, że jeszcze 2 tygodnie, ale ja lubię wszystko zawczasu...

1. Data: 2004-10-13 14:28:56

Temat: Re: Halloween- naszło mnie więc pytam za wczasu...
Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek <agatek@_nospam_site.krakow.pl> napisał(a):

> [...]
> możliwości podglądania autochtonów...:)
>
> Agata
> p.s. wiem, że jeszcze 2 tygodnie, ale ja lubię wszystko zawczasu...

Moge napisac tylko o USA (w wielu miejscach na swiecie "swieto" to ma
charakter typowo imitacyjny...) a tu problem jest tylko jeden...Halloween w
USA to swieto "dekoracyjne" - dekoruje sie zewnetrza domow ale nie robi sie
zadnego "party" a wiec nie ma zadnych adekwatnych "tradycji jedzeniowych."
Na Halloween dzieci - zwykle takie dosyc male - przebieraja sie w kostiumy i
chodza po domach inkasujac slodycze. Niektorzy "ludzie starsi" tez czesto
zakladaja jakis "akcent" (kolory Halloweenu to pomarancz i czern) a co
bardziej infantylni - albo zmuszeni przez okolicznosci - tyz sie
przebieraja. Lecialem kiedys w Halloween z Europy i cala zaloga (United
Airlines) nosila akcenty/kostiumy kotow :-)))

Jesli "party" to w pierwszej polowie pazdziernika robi sie tzw. "pumpkin
carving party", czyli zbiorowe wycinanie oczow, uszow, nosow, itp. w
dyniach, ale nie ma zadnego tradycyjnego menu na taka okazje. Niektorzy
podaja "egg nog" (taki "ajer koniak" bez alkoholu.) U nas w domu (poniewaz
jest jeszcze cieplo a juz nie ma owadow) rzecz odbywa sie swiezym powietrzu,
grill, piwko, winko - co kto lubi i co kto przyniesie :-))) Przywozi sie
pick-up dyn, kupuje sie specjalne przyrzady do ciecia i drazenia i do
dziela! W takie wydrazone dynie wstawia sie swieczke i wystawia przed dom
coby zaakcentowac Halloween pokazac jakim to sie jest konformista :-))))

W sklepach mozna kupic np. "cookies" z akcentami Halloween (np. z
pomaranczowym lukrem), pomaranczowe M&M i inne slodycze, etc. ale to sie po
prostu je albo daje dzieciom w okolicach Halloween bez zadnych
specjalnych "party."

A co do Halloween, to czym starszym, tym bardziej lubie tradycje "trick or
treat" a szczegolnie "trick." :-)))) (Sorry za swintuszenie..)

A "pumpkin pie" (dyniowy "placek") to tradycyjny deser na Swieto
Dziekczynienia (Thanksgiving.)

1. Data: 2004-10-13 15:07:52

Od: "katarzyna ms" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL <b...@W...gazeta.pl> napisał(a):

>...Halloween w
> USA to swieto "dekoracyjne" - dekoruje sie zewnetrza domow ale nie robi sie
> zadnego "party"...<

no nie, zdarza mi sie bywac na Halloween parties, co "mlodsi duchem"
urzadzaja z tej okazji. Na takie party trzeba sie przebrac, ale tradycji
jedzeniowych rzeczywiscie nie ma.
katarzyna

1. Data: 2004-10-13 15:15:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

no jak to? a sandWITCH??? hrehrehrhe

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-13 15:39:02

Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Jesli "party" to w pierwszej polowie pazdziernika robi sie tzw. "pumpkin
> carving party", czyli zbiorowe wycinanie oczow, uszow, nosow, itp. w
> dyniach, ale nie ma zadnego tradycyjnego menu na taka okazje.

No popatrz, czyli zaszłoroczne "wycinanie dyni" w weekend przed Halloweenem
był nie moim wymysłem, a rzeczywistym "zwyczajem"? Nie wiedziałam:)
Coś będę musiała więc wymyśleć. W barwach pomarańczowo-czarnych... może coś
czekoladowego z pomarańczami? O! wiem Delicje szampańskie :D A tak poważnie,
jakieś pomysły?

Agata

1. Data: 2004-10-13 15:40:49

Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:njhqm0p0b44bbv4rdil8jb90s47fbtmrdg@4ax.com...

> no jak to? a sandWITCH??? hrehrehrhe

Hehe :) I ghostDOG, czyli bułka z białą kiełbaską?

Agata

1. Data: 2004-10-13 15:52:21

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Agatek" zauwazyl:

> W barwach pomarańczowo-czarnych... może coś czekoladowego z
> pomarańczami? O! wiem Delicje szampańskie :D A tak poważnie, jakieś
> pomysły?

A! Ja ma przepis na placek pomaranczowo-czekoladowy, poszperam w domu i
jutro Ci przyniose. Choc szczerze mowiac, to chyba nie to, bo on jest z
marmolady pomaranczowej i tabliczki gorzkiej czekolady wymieszanych
razem, wiec obu kolorow osobno nie widac. Ale narobilas mi ochoty, wiec
szperac i piec i tak bede :-)

Pozdrawiam,
eM

1. Data: 2004-10-13 16:08:18

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> [...]
> marmolady pomaranczowej i tabliczki gorzkiej czekolady wymieszanych
> razem, wiec obu kolorow osobno nie widac. Ale narobilas mi ochoty, wiec

Moznaby zrobic tarte z nadzieniem pomaranczowym i pomazac ja z gory
czekolada... chyba tak zrobie !!

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-13 16:10:05

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Agatek wrote:
> [...]
>
> Agata
> p.s. wiem, że jeszcze 2 tygodnie, ale ja lubię wszystko zawczasu...

Ja tez zawczasu, na dodatek dosyc dziecinna jestem i wszelkie rozrywki
tego typu przyjmuje z szalonym entuzjazmem ;) Ciezko jednak o
odpowiednie menu... Chyba zupa z dyni podana w dyni, a reszta dopasowana
kolorystycznie ;) I masa potwornych dekoracji.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-13 16:22:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Oct 2004 18:10:05 +0200, m...@p...onet.pl (Kot)
wrote:

> [...]
>odpowiednie menu... Chyba zupa z dyni podana w dyni, a reszta dopasowana
>kolorystycznie ;) I masa potwornych dekoracji.

i szydelkowa pajeczyna - gigant...bylam keidys na takim party,
wszyscy sie swietnie platali w pajeczyny

pierz
K.T. - starannie opakowana

sok z ziemniaka
z czym rozrabiac spirytus?
otwieranie otwieraczem do puszek
O jogurcie jeszcze - co z nim/z niego można jeszcze ?
CIASTECZKA