Halogeny swieca na fioletowo?

1. Data: 2006-04-02 17:48:42

Temat: Halogeny swieca na fioletowo?
Od: "rozi" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pare pytan dotyczacych halogenowego oswietlenia. Halogen ma byc
zamontowany bez obudowy, trzymac sie tylko na kablu.
1. Czy zarowki halogenowe pracujace na trafo zawsze rzucaja fioletowa
poswiate przez boczne elementy obudowy?
2. Czy mozna kupic takie, ktore nie swieca na boki, albo jezeli juz to
swieca swiatlem neutralnym (bialym, zoltym itp...)
3. Czy halogen (25, 35 watt) mozna zamalowac farba, sprayem itp... aby
oslabic efekt swiecenia na boki?
4. Przegrzanie halogena pomalowanego farba powoduje jego przepalenie czy
moge spodziewac sie jakis innych problemow?
W domu uzywalem w obudowie z opisem max 35 watt halogena 50 watt i nie
zauwazylem niczego dziwnego. Moze obudowa nagrzewala sie dosc silnie, ale
nie zauwazylem zeby czesciej sie przepalaly halogeny.
Pozdrawiam wszystkich
rozi

2. Data: 2006-04-02 19:32:48

Temat: Re: Halogeny swieca na fioletowo?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rozi wrote:

> 1. Czy zarowki halogenowe pracujace na trafo zawsze rzucaja
> fioletowa
> poswiate przez boczne elementy obudowy?

Nie wiem, ale halogen ogólnie świeci w większym stopniu w okolicy
UV, taka jego specyfika.

> 2. Czy mozna kupic takie, ktore nie swieca na boki, albo jezeli
> juz to
> swieca swiatlem neutralnym (bialym, zoltym itp...)

Są halogeny z odbłyśnikiem.

> 3. Czy halogen (25, 35 watt) mozna zamalowac farba, sprayem
> itp... aby
> oslabic efekt swiecenia na boki?

W życiu. Jesli nawet znajdziesz farbę, która wytrzyma taka
temperaturę, to w najlepszym wypadku spowoduje to bardzo mocne
skrócenie żywotności halogena (z przegrzania), w najgorszym nawet
jego eksplozję (z powodu nierównego rozkładu temperatury).

> [...]
> silnie,
> ale nie zauwazylem zeby czesciej sie przepalaly halogeny.

Może akurat ta obudowa nie była tak na styk zaprojektowana ze
swoją wytrzymałością termiczną i zapewniała jednoczesnie żarówce
odpowiednie chłodzenie, nie zawsze musi byc tak pięknie.

J.

3. Data: 2006-04-02 19:56:59

Od: "yahu" <y...@U...TO.aster.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skrócenie żywotności halogena (z przegrzania), w najgorszym nawet
> jego eksplozję (z powodu nierównego rozkładu temperatury).

Spokojnie sa farby do malowania np tlumikow (w motocyklach) i wytrzymuja
spokojnie 300C ;)

> Może akurat ta obudowa nie była tak na styk zaprojektowana ze
> swoją wytrzymałością termiczną i zapewniała jednoczesnie żarówce
> odpowiednie chłodzenie, nie zawsze musi byc tak pięknie.

Tutaj oprawy po pewnym czasie (ok 2 lata) w moim przypadku pokruszyly sie i
tyle :(

Pzodrawiam
Jasiek

4. Data: 2006-04-02 20:07:22

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

yahu wrote:

> Spokojnie sa farby do malowania np tlumikow (w motocyklach) i
> wytrzymuja spokojnie 300C ;)

Jeśli nawet farba wytrzyma, to i tak zostają jeszcze kompletnie
zmienione (na gorsze) warunki termiczne takiej żarówki.
Oczywiście można poświęcić jedną żarówke i spróbować, ale czarno
to widzę.

J.

5. Data: 2006-04-02 21:50:56

Od: "yahu" <y...@U...TO.aster.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmienione (na gorsze) warunki termiczne takiej żarówki.
> Oczywiście można poświęcić jedną żarówke i spróbować, ale czarno

Carno, czarno ;-) Ale s ai inne kolory ;-)
Zapomnialemnapisac, ze mialem tak w pokoju i nie zauwazylem zmniejszenia
zywotnosci halogenku, a przy cenie 5-6 PLN/szt. nie ma to dla mnie wiekszego
znaczenia czy przez okrez 4 lat wymienie 4 czy 5 halogenkow.. roznica w
przeliczeniu na miesiac jest "zadna"...

Pozdrawiam
Jasiek

6. Data: 2006-04-02 22:08:11

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

yahu wrote:

> Zapomnialemnapisac, ze mialem tak w pokoju i nie zauwazylem
> zmniejszenia zywotnosci halogenku, a przy cenie 5-6 PLN/szt.
> nie ma
> to dla mnie wiekszego znaczenia

A to zmienia postać rzeczy, skoro sprawdzałeś i u ciebie takie
żarówki świeciły, to ja już nic nie mówię :-)

J.

7. Data: 2006-04-03 10:48:46

Od: "musta" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

niektore halogeny daja ten fioletowy poblask a inne nie - mam tak zrobione
oswietlenie salonu

musta

jakie solary?
Zamek a grubosc drzwi