Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!u
woj.krakow.pl
NNTP-Posting-Host: 192.168.1.139
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Thu, 15 Jun 2000 08:22:02 +0200
Message-ID: <C9D2EBC4681BD411BF5700105A9F9C29011B4303@HADES>
From: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl>
References: <8i7e3j$71c5@lena.man.rzeszow.pl>
Subject: Re: Harris
Lines: 34
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6600
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6600
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:49705
Ukryj nagłówki
!
"Stefan Turnau" <s...@a...univ.rzeszow.pl> wrote in message
news:8i7e3j$71c5@lena.man.rzeszow.pl...
> Poskladaly mi sie trzy klocki. Harris dowodzi, ze dziecko uczy
sie od grupy,
> nie od doroslego. Wygotski twierdzi, ze prawdziwa wiedze
naukowa musi
> przekazac nauczyciel. Zeby sie naprawde w szkole czegos
nauczyc - dziecko
> musi sie zatem najpierw od grupy nauczyc uczyc sie od
doroslego, i to uczyc
> sie tego, co wartosciowe (prawdziwej wiedzy), a nie np. regul
(co wolno, a
To sie zgadza jesli chodzi o kij i marchewke.
Gdy uczen dostaje negatywna ocene, poniewaz nie nauczyl sie
tego,
czego wymaga nauczyciel i sam uwaza te wiedze za zbedna,
to negatyna ocena zupelnie nie dziala mobilizujaco.
Dopiero gdy negatywne oceny powoduja degradacje pozycji w
grupie,
staja sie silnym bodzcem, ze cos trzeba z tym zrobic.
Niektorzy zaczynaja sie uczyc tego, co usiluje wtloczyc szkola,
inni zas staraja sie wykazac niezalezna inicjatywe w celu
zdobycia
pozycji w grupie (np. palenie papierosow, zastraszanie slabszych
itp. itd. ).
Co zas do wiedzy naukowej, to:
"Kazdy jest albo samoukiem albo nieukiem".
--
A.
|