Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!feeder.news-s
ervice.com!postnews.google.com!d34g2000vbm.googlegroups.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Heteromatrix
Date: Sun, 25 Oct 2009 13:14:14 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 371
Message-ID: <f...@d...googlegroups.com>
References: <8...@j...googlegroups.com>
<e...@l...googlegroups.com>
<hc1hal$2g$11@nemesis.news.neostrada.pl> <hc1h28$hhv$1@inews.gazeta.pl>
<7...@m...googlegroups.com>
<hc1k3p$h0m$1@news.onet.pl>
<3...@d...googlegroups.com>
<hc1lb8$kcg$1@news.onet.pl>
<1...@j...googlegroups.com>
<hc1msk$oju$1@news.onet.pl>
<a...@o...googlegroups.com>
<hc1om9$th6$1@news.onet.pl>
<7...@o...googlegroups.com>
<hc1r2v$4eu$1@news.onet.pl>
<f...@o...googlegroups.com>
<hc297g$daa$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 74.86.222.71
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1256501656 865 127.0.0.1 (25 Oct 2009 20:14:16 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Oct 2009 20:14:16 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: d34g2000vbm.googlegroups.com; posting-host=74.86.222.71;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:480293
Ukryj nagłówki
Chiron wrote:
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:f1998c5d-e82d-4cf9-a2c4-014556a28c28@o21g2000vb
l.googlegroups.com...
>
> Chiron wrote:
> > U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> > news:7314e60a-7b64-4568-9220-3cef9ceb11c6@o21g2000vb
l.googlegroups.com...
> >
> > Chiron wrote:
> > > U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w
> > > wiadomo�ci
> > > news:ac398d8c-d58e-4a56-9e13-531abe68ee0c@o13g2000vb
l.googlegroups.com...
> > >
> > > Chiron wrote:
> > > > U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w
> > > > wiadomo�ci
> > > > news:152075e0-828c-4153-b655-06ba13074d0b@j9g2000vbp
.googlegroups.com...
> > > >
> > > > Chiron wrote:
> > > > > U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w
> > > > > wiadomo�ci
> > > > > news:31ff4125-ac26-4244-9110-2a97c14d4444@d34g2000vb
m.googlegroups.com...
> > > > >
> > > > > Chiron wrote:
> > > > > > U�ytkownik "de Renal" <f...@g...com> napisa� w
> > > > > > wiadomo�ci
> > > > > > news:788b6cb1-eb77-44a4-adbf-b4088cb6b09f@m25g2000vb
i.googlegroups.com...
> > > > > >
> > > > > > vonBraun wrote:
> > > > > > > Fragile wrote:
> > > > > > >
> > > > > > > >
> > > > > > > > U�ytkownik "de Renal" <f...@g...com> napisa�
> > > > > > > > w
> > > > > > > > wiadomo�ci
> > > > > > > > news:e42d9de0-01da-4268-a3e8-78f4bc4763f5@l34g2000vb
a.googlegroups.com...
> > > > > > > > No tak, ale lepiej zdawa� sobie spraw� z tych wp�yw�w
> > > > > > > > i
> > > > > > > > je
> > > > > > > > demaskowaďż˝,
> > > > > > > > by zej�� g��biej, a raczej przez to �e cz�owiek
> > > > > > > > jest
> > > > > > > > dynamiczny,
> > > > > > > > szuka� swojej autentyczno�ci. Cz�owiek jest stwarzany od
> > > > > > > > zewn�trz,
> > > > > > > > czyli z istoty swojej nieautentyczny-- b�d�cy zawsze nie
> > > > > > > > sobďż˝,
> > > > > > > > gdyďż˝
> > > > > > > > okre�la go struktura, kt�ra rodzi si� mi�dzy ludzmi.
> > > > > > > > Jego
> > > > > > > > ''
> > > > > > > > ja
> > > > > > > > ''
> > > > > > > > jest mu wyznaczane w owej ''miedzyludzko�ci''. Wieczysty
> > > > > > > > aktor,
> > > > > > > > ale
> > > > > > > > aktor naturalny, poniewa� sztuczno�� jest mu wrodzona,
> > > > > > > > ona
> > > > > > > > stanowi
> > > > > > > > cech� jego cz�owiecze�stwa -- by� cz�owiekiem to
> > > > > > > > znaczy
> > > > > > > > byďż˝
> > > > > > > > aktorem--
> > > > > > > > by� cz�owiekiem to znaczy udawa� cz�owieka-- by�
> > > > > > > > cz�owiekiem
> > > > > > > > to''
> > > > > > > > zachowywa� si�'' jak cz�owiek, nie b�d�c nim w samej
> > > > > > > > g��bi--by�
> > > > > > > > cz�owiekiem to recytowa� cz�owiecze�stwo. Nie mo�na
> > > > > > > > powiedzie�, �e
> > > > > > > > cz�owiek ma si� pozby� swojej maski-- gdy poza ni� nie
> > > > > > > > ma
> > > > > > > > �adnej
> > > > > > > > twarzy-- tu tylko mo�na ��da�, aby uprzytomni� sobie
> > > > > > > > sobie
> > > > > > > > swojďż˝
> > > > > > > > sztuczno�� i j� wyzna� . Je�li skazany jestem na
> > > > > > > > fa�sz,
> > > > > > > > jedyna
> > > > > > > > szczero�� mi dost�pna polega na wyznaniu, �e
> > > > > > > > szczero��
> > > > > > > > jest
> > > > > > > > mi
> > > > > > > > niedost�pna. Je�li nigdy nie mog� by� ca�kowicie
> > > > > > > > sobďż˝,
> > > > > > > > jedyne co mi
> > > > > > > > pozwala uratowa� od zag�ady moj� osobowo��, to sama
> > > > > > > > wola
> > > > > > > > autentyczno�ci , owo uparte wbrew wszystkimu '' ja chce
> > > > > > > > byďż˝
> > > > > > > > sobďż˝
> > > > > > > > '',
> > > > > > > > kt�re jest niczym wi�cej jak tylko buntem tragicznym i
> > > > > > > > beznaziejnym
> > > > > > > > przeciw deformacji. Nie mogďż˝ byďż˝ sobďż˝, a jednak chce
> > > > > > > > byďż˝
> > > > > > > > sobďż˝
> > > > > > > > i muszďż˝
> > > > > > > > by� sob�-- oto antynomia, z tych nie daj�cych si�
> > > > > > > > u�adzi�
> > > > > > > > i
> > > > > > > > nie
> > > > > > > > oczekuj ode mnie lekarstw na nieuleczalne choroby, stwierdzam
> > > > > > > > to
> > > > > > > > wewn�trzne rozdarcie cz�owieka-- nic wi�cej.
> > > > > > > >
> > > > > > > >>
> > > > > > > >>
> > > > > > > > Jestes pewnie, ze jestes w tej chwili _soba_? Czy moze tylko
> > > > > > > > _lustrem_? Badz _szczery_ .
> > > > > > > >
> > > > > > > > Fragile
> > > > > > >
> > > > > > > Teraz Glob jest Gombrowiczem ;-)
> > > > > > > vB
> > > > > >
> > > > > > Egzystencjalizm, wielokrotnie pisa�em.
> > > > > > ----------------------------------------------------
---------
> > > > > > Taki troch� "zg��bia�y" ten Tw�j egzystencjalizm
> > > > > >
> > > > > > serdecznie pozdrawiam
> > > > > >
> > > > > > Chiron
> > > > >
> > > > > Dla durni pewnie tak, ale jest uwa�any za osteteczn� granice ,
> > > > > do
> > > > > jakiej dosz�a ludzko�� na drodze rozwoju.
> > > > > ----------------------------------------------------
---------------------
> > > > > Prosz�, aby� poda� nicki ludzi z tej grupy, kt�rzy Twoim
> > > > > zdaniem-
> > > > > nie sďż˝
> > > > > durniami
> > > > >
> > > > > serdecznie pozdrawiam
> > > > >
> > > > > Chiron katolicy napewno sďż˝ durniami, bo
> > > > > piszecie
> > > > > rzeczy z przed 200 lat, �wiat si� rozwija i jego odkrycia s�
> > > > > coraz
> > > > > g��bsze. A katolicyzm to statyka , a ten kto stoji to si�
> > > > > cofa.np;
> > > > > rozmnarzanie, kiedy� by�o potrzebne du�o dzieci, do uprawiania
> > > > > roli, bo
> > > > > nie by�o maszyn i do obrony, teraz wielodzietno�� to koszmar,
> > > > > n�dzy dla
> > > > > dzieci i rodzc�w, tak s� zdeterminowani dogmatyzmem, �e
> > > > > przyk�adacie
> > > > > rzeczy nie pasuj�ce do rzeczywisto�ci i swoj� g�upot� to
> > > > > co
> > > > > kiedy� by�o
> > > > > dobre, zamienili�cie w szkodliwe.
> > > > \---------------------------------------------------
-------------------------------------
> > > > glob- przeczytaj raz jeszcze pytanie: podaj mi nicki os�b z tej
> > > > grupy,
> > > > kt�rzy wed�ug Ciebie nie s� durniami. Odpowied� mo�e by�
> > > > tylko
> > > > taka:
> > > > a. �aden
> > > > b. wymieniasz te nicki
> > > >
> > > > serdecznie pozdrawiam
> > > >
> > > > Chiron
> > >
> > > A to moja s�odka tajemnica.
> > > ----------------------------------------------------
-----------------------------------------
> > > Dlaczego "s�odka"? Nas�adzasz si� ni�? Odpowiedz chocia�,
> > > mi�o�niku
> > > demokracji: gdyby tak zrobi� g�osowanie na tej grupie, czy Ty
> > > jesteďż˝
> > > durniem- to jak my�lisz- du�o os�b by g�osowa�o za? A gdyby to
> > > by�a
> > > wi�kszo��- to znaczy, �e jeste�, tak?
> > >
> > > serdecznie pozdrawiam
> > >
> > > Chiron
> >
> > Ja bym zacz�� od siebie i zastnowi� si� na twoim miejscu, dlaczego
> > tak
> > �le jestem odbierany.
> > ----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
> > Nigdy nie b�dziesz na n iczyim miejscu. Moim te�. Nie k�am.
> > Zastan�w si�, co
> > zrobisz NA SWOIM miejscu.
> >
> >
> > Przecie� ja nic nie pisa�em �e jestem demokrat�, bo nie jestem.
> > ----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
--
> > Uznajesz demokratyczny wynik g�osowania zwyk�� wi�kszo�ci�
> > g�os�w w sprawie
> > homoseksualizmu- choroba czy nie. Ktoďż˝, kto demokratďż˝ nie jest- nie
> > uzna
> > czegoďż˝ takiego
> >
> >
> >
> > Zobacz, ty musisz widzie� �wiat rzeczy, nawet z ludzi robisz rzeczy i
> > ich klasyfikujesz, cz�owiek to jest podmiot o wiele bardziej obszerny
> > od =demokracja.
> > ----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
-----
> >
> > to prawda.
> > Jednak pytanie by�o: jaki- Twoim zdaniem- by�by wynik demokratycznego
> > g�osowania w sprawie: glob jest durniem- czy nie?
> >
> > serdecznie pozdrawiam
> >
> > Chiron
>
> Badania naukowe to nie demokracja gdzie si� g�osuje, za czy przeciw,
> ty naprawd� zacznij od siebie, sobie si� przygl�da�, bo co raz gorzej
> z tob�, jeste� �wirem i tyle, bo krzywdzisz drugie osoby i nie wa�ne
> sďż˝ definicjďż˝, ale w tym przypadku krzywda ludzi jest ponad wszystkie
> definicje.
> I rzeczywi�cie nie jestem na twoim miejscu, i dlatego tylko sam mo�esz
> zweryfikowa� co� co wyprawiasz. Je�li jeszcze potrafisz.
> ----------------------------------------------------
-----------------------------------
> Dobrze- bior� to za dobr� monet�- odpowiadam powa�nie;
>
> http://www.miastowroclaw.pl/polityka.php?r=art&nr=32
5&id_watek=0
>
> zobacz sobie. Zresztďż˝- stron na ten temat wiele- faktom siďż˝ nie zaprzecza.
> Nie dyskutuje si� o faktach. Fak pozostaje faktem: nie by�o �adnych
> dodatkowych bada�, kt�re mia�y by wnie�� co� nowego do tematu. Po
prostu: w
> drodze g�osowania- zwyk�a wi�kszo�ci�g�os�w uznano, �e
homoseksualizm nie
> jest chorob�. Wiele razy - nie tylko ja- u�ywa�em argumentu, �e stosuj�c
ten
> precedens- mo�na np uzna�, �e gru�lica to nie choroba, albo- co gorsza-
�e
> homoseksualizm to jednak powa�na choroba i trzeba j� si�� leczy�. I ci,
> kt�rzy uznaj� ten werdykt- b�d� musieli uzna� przeciwny.
>
>
> serdecznie pozdrawiam
>
> Chiron
To nie są fakty tylko chorzy psychicznie, tak zwana patologia
społeczna, fakty to w nauce są, a nie w wypowiedziach ludzi z
kryminału=
Socjologia odmienności, opierając się na postmodernistycznej krytyce
"obiektywizmu"teorii naukowych dokonanej m.in. przez Michela Foucaulta
[75], przyjmuje za punkt wyjścia postulat lokalności[76]narracji w
przeciwieństwie do rzekomej uniwersalności i obiektywności
nowoczesnych teorii socjologicznych
. Zdaniem krytyków, jakakolwiek próba obiektywnego opisu "organizmu
społecznego" jest skazana na niepowodzenie ze względu na fakt, że
zawsze będzie konstruowana z pewnej partykularnej perspektywy[78].
Nauka jest, zdaniem socjologów, jednym z procesów kulturowych,
zdeterminowanym przez aktualnie panującą
normatywność[79]. Nowoczesny dyskurs socjologiczny, w którym
dominowały narracje homofobiczne, stając się narzędziem wykluczania i
skazywania na kulturowy niebyt osób homoseksualnych, służył
podtrzymywaniu opresywnej normatywności heteromatriksu i obowiązkowego
heteroseksualizmu. Poczucie wykluczenia, naznaczenia odczuwane przez
queers- odmieńców - spowodowało uruchomienie intensywnej krytyki
narracji heteronormatywnych, a tym samym subwersywną resygnifikację i
rekonfigurację pojęć[71]. Sztandarowym tego przykładem w ramach samej
socjologii odmienności jest słowo "queer", którego angielskie
znaczenie zostało zmienione z obelgi na określenie pozytywnej
tożsamości. Innym przykładem, z dziedziny psychologii, jest odwrócenie
znaczenia
homoseksualizmu, który z choroby psychicznej stał się wariantem normy
[68]i homofobii, która z normy stała się patologią[80][81][82]. Jak
podkreślają psychologowie, homofobia jest zaburzeniem, które podlega
terapii a działania wynikające z homofobii powinny by potępiane
społecznie.
Uprzedzenia i dyskryminacja w świecie współczesnym
Uprzedzenia i dyskryminacja w świecie współczesnym
Osoby homoseksualne spotykają się z uprzedzeniami, dyskryminacją i
przemocą[182]z uwagi na heteroseksizm społeczeństwa[183]. Prowadzi to
do znacznego zwiększenia poziomu stresu u lesbijek i gejów, a także do
poczucia naznaczenia i wykluczenia[184]. Wielu z nich jest w stanie
normalnie funkcjonować tylko żyjąc w ukryciu. Przewlekły stres
powoduje zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia depresji, myśli
suicydalnych oraz wycofania społecznego[185].
Information icon.svg Osobny artykuł:Homofobia.
|