Hibiskus - roza chinska

11. Data: 2004-03-11 14:34:55

Temat: Re: Hibiskus - roza chinska
Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I niewatpliwie H. Syriacus jest w tym klimacie znacznie lepszy.
> Kwiaty ma mniejsze, ale wiecej. W dodatku zupelnie ladne:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/hibi.jpg

Tak, tyle że odmiana o nazwie (Hibiscus syracus 'Diana'), ma duże białe kwiaty.
płatki są pofalowane. Rośnie u mnie już 4 rok. Trochę przemarzła w ub roku, jak
wszystko zresztą, nawet iglaki. Z odmian znam jeszcze:
H. mutabilis, wrażliwy na mróz (min 5 st.C), białe lub różowawe półpełne
kwiaty,
H. schizopetalus, również wrażliwy na mróz (10 - 13 stC),ma kwaiaty 6 cm
wielkości,różowe lub czerwone.

H. siriacus 'Blue Bird' syn. H.s. 'Oiseau Bleu'. mrozoodporny, duże
lilowoniebieskie kwiaty z czerwonym środkiem.

H. sinosiracus 'Liliac Queen', wrażliwy na mróz (10 - 13st.C),duże jasno
liliowe kwiaty z czerownymi środkami.

H.trionum, wrażliwa na mróż (10 - 13 st.C), kremowobiałe lub bladożólte kwiaty
z fioletowobrązowymi środkami. Hidowane są w naszym klimacie w szklarniach lub
w domach, w bardzo dużych pojemnikach.

Natomiast Hibiscus rosa - chinesis. lubi ciepłe i nasłonecznione miejsce,
wilgotne przepuszczalne i dobrze zdrenowane podłoże w okresie wzrostu. Później
można podlewac umiarkowanie. Jak większość roślin z rodziny malw (Malvaceae),
ma silny system korzeniowy, dlatego potrzebuje dużego pojemnika.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http://www.mokrojezioro.met.pl

12. Data: 2004-03-11 15:08:33

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Tak, tyle że odmiana o nazwie (Hibiscus syracus 'Diana'), ma duże białe
kwiaty.
> płatki są pofalowane. Rośnie u mnie już 4 rok. (..)

To chyba ta odmiana, którą testuję :).

>. Z odmian znam jeszcze:
> H. mutabilis, wrażliwy na mróz (min 5 st.C), białe lub różowawe półpełne
> kwiaty,

Ten przezimował u mnie w piwnicy z innymi tarasowymi. Wznowił
właśnie wzrost, ale kwiatow jeszcze nie widziałam, bo mam od
jesieni. Natomiast ma ładne aksamitne liście :).

> H. schizopetalus, również wrażliwy na mróz (10 - 13 stC),ma kwaiaty 6 cm
> wielkości,różowe lub czerwone.

Tego nie znam.

> H. siriacus 'Blue Bird' syn. H.s. 'Oiseau Bleu'. mrozoodporny, duże
> lilowoniebieskie kwiaty z czerwonym środkiem.(..)

A ten u mnie przemarzł :(.

Z pozdrowieniami, Maria

13. Data: 2004-03-11 15:45:13

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> napisał w
wiadomości news:c2pveh$t1j$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> A ten u mnie przemarzł :(.

Że się wtrącę 'Oiseau Bleu' też u mnie przemarzł, i to dwa razy :(((

Pozdrawiam
kaśka

14. Data: 2004-03-11 15:48:50

Temat: Odp: Hibiskus - roza chinska
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg <m...@N...prv.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:c2pveh$t1j$...@n...news.tpi.pl...

> A ten u mnie przemarzł :(.

No to ja już nic nie wiem... Zgłupłem kompletnie. A takie przyjemne
kwiatkowe plany miałem....
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Wracam do najpiękniejszych roślin na świecie... Tam przynajmniej cokolwiek
wiadomo.... :-)))
J,

15. Data: 2004-03-11 16:07:35

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właśnie wzrost, ale kwiatow jeszcze nie widziałam, bo mam od
> jesieni. Natomiast ma ładne aksamitne liście :).

Coś mi nie pasowało, więc poszłam sprawdzić. Na mojej roślinie
jest opis : Hibiscus paramutabilis, a w moim notatniku - roślina
narodowa Korei, min. temp. zimą -15*C. Bardzo ciekawe.

Z pozdrowieniami, Maria

16. Data: 2004-03-11 16:34:31

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> writes:

> Że się wtrącę 'Oiseau Bleu' też u mnie przemarzł, i to dwa razy :(((

Ja tam naszych nie owijałem, testuję... Za to siewki 'michałowe'
wyglądąły jeszcze niedawno całkiem całkiem..

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Urzędnik państwowy spod Paryża
Swojemu szefowi chciał się podlizać

17. Data: 2004-03-11 19:23:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Maria Maciąg <m...@N...prv.pl> w wiadomości
> do grup dyskusyjnych napisał:c2pmgl$al$...@a...news.tpi.pl...

> A podobno jest i sudańska, z ktorej puszyste damy (pochwalam puszystość!)
> pijają (nie wiem po co) herbatki.

Są smaczne. I rozgrzewające:-)

> No to jeszcze raz! ;-))
> Basia to zaprezentowała na fotce publicznie dostępnej. I spodobało mi się
bo
> tak mi to wyglądalo na coś między różą a malwą. I podobno mogę to nawet ja
> uchwac. Pewnie syriacus... :-)

Ale uprzedzałam Cię parę razy, że na wschodzie może wymarznąć. Żeby nie było
na mnie!
Właśnie czytam ofertę szkółki - hibiskus w odmianach: Eleonora, Grandiflorus
Superbus, Oiseau Bleu, Podwawelski, Red Hearth (chyba Heath?), Woodbridge,
Boule de Feu i Souvenir de Ch.Breton. Ech, ech, żeby tak jeszcze choć
kawałek trawnika usunąć niepostrzeżenie:-(

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2004-03-11 20:12:52

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Coś mi nie pasowało, więc poszłam sprawdzić. Na mojej roślinie
> jest opis : Hibiscus paramutabilis, a w moim notatniku - roślina
> narodowa Korei, min. temp. zimą -15*C. Bardzo ciekawe.
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Zaitrygowa mnie ten Hibiskus, i wlazłem w google, i dowiedzałem się o jeszcze
jednej odmianie i ta podejrzewam, jeśli to prawda co piszą,
http://www.hibiscusweb.de/englisch/arten.htm, wytrzymuje temp do - 20 st.C, ta
odmiana to Hibiscus moscheutos -hybryda(lub seria)"Galaxy". Powinien rosnąć w
podłożu o ph 5,8 - 6,8, wilgotnym i przepuszczalnym i w pełnym słoncu. Ta
seria 'Galaxy' ma kwiaty w kolorach od białej poprzez różową do ciemno
czerwonej, dorasta do 1,20 m.
Paweł Woynowski

19. Data: 2004-03-11 20:40:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podłożu o ph 5,8 - 6,8, wilgotnym i przepuszczalnym i w pełnym słoncu. Ta
> seria 'Galaxy' ma kwiaty w kolorach od białej poprzez różową do ciemno

Cóż, parę osób w Polsce tego hibiskusa uprawia. Jedna na Ziemi Lubuskiej, o
ile mi wiadomo:-)

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2004-03-12 14:09:49

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> Ja tam naszych nie owijałem, testuję... Za to siewki 'michałowe'
> wyglądąły jeszcze niedawno całkiem całkiem..

A jak wygladaja teraz?

Pozdrowienia,
Michal

--