Hmm, no to jak ustawić tę pralkę?

1. Data: 2005-07-15 13:05:36

Temat: Hmm, no to jak ustawić tę pralkę?
Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Po wątku dotyczący pralek ładowanych od góry
stwierdziłem, że bezpicznie jby było jednak mieć
pralkę ładowaną od przodu.
Czy możecie mi pomóc jak ją jakoś praktycznie ustawić?
Łazienka jest mała, kwadratowa. Wzdłuż ściany na przeciw
drzwi jest wanna. Zostaje 90 cm przestrzeni.
Na lewo od drzwi jest śliczna wnęka. Równiutko 60x90cm.
Na prawo od drzwi jest wnęka jakieś 20 cm ze zlewem
i w zasadzie nic tam nie można zrobić.
Pozostaje to nieszczęsne 60x90. Można powiedzieć, że
pralka 60x60 bardzo ładnie się tam wpasuje. Niby tak,
ale zostanie jakieś 20cm miejsca na zagospodarowanie.
Nie wcisnę tam nic logicznego, a na kosz na bieliznę
za ciasno. Poza tym żeby było mi wygodnie pralka powinna
się otwierać w prawo - czy drzwiczki pralek są
przekładalne?
No i chyba nie ma w tej sytuacji sensu kupować pralki
płytszej niż 60cm, bo i tak pozostałej przestrzeni na
głębokość się nie wykorzysta. No chyba, że po to, żeby
był wygodniejszy dostęp do ewentualnych półek nad
pralką.
Plan sytuacyjny:
+---------+
| wanna |
+---------+
| o|
+----" "-+

Dochodzi jeszcze jeden kłopot - niezależny od typu pralki.
Dopływ wody jest po przeciwnej stronie łazienki. Odpływu
w ogóle nie ma - pozostaje chyba niestety wsadzać rurę
do wanny. Czy można przedłużyć rurę odpływu z pralki?
O ile pamiętam w instrukcji do Electroluksa napisali, że
nie wolno i żeby zgłosic się do serwisu. Czy przyczyną
jest np za słaba pompa w pralce, czy raczej chodziło
o niebezpieczeństwo pęknięcia w miejscu łączenia?

Bardzo proszę powstrzymać się w tym wątku od wszelkich
porównań pralek ładowanych z przodu z pralkami ładowanymi
z góry.

Pozdrawiam
Miroo

2. Data: 2005-07-15 13:11:45

Temat: Re: Hmm, no to jak ustawić tę pralkę?
Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Jul 2005 15:05:36 +0200, Miroo napisał(a):

> Czy możecie mi pomóc jak ją jakoś praktycznie ustawić?

Zapomniałem dodać, że żadne kucie i remonty na razie
nie wchodzą w rachubę. Rozwiązanie ma być tymczasowe
na (mm nadzieję) góra 2-3 lata :) Co bedzie potem
w łazience to nie wiem.. Może powiększę zmniejszając
jeden pokój?

Dziękuję za wszelkie rady.

Pozdrawiam
Miroo

3. Data: 2005-07-15 13:30:14

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo" <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl

napisał w wiadomości news:n27ydawfo5q2.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...
> [...]
> pralka 60x60 bardzo ładnie się tam wpasuje. Niby tak,
> ale zostanie jakieś 20cm miejsca na zagospodarowanie.

Czy półka/szafka na proszki, płyny i inne takie jest nielogiczna? :) Ja nie
bardzo kumam, co dokładnie rozumiesz przez wnękę, ale 20x60cm wygląda mi na
zupełnie przyzwoity kawałek miejsca na szufladki czy cargo do przechowywania
Różnych Takich, Co Muszą Być, A Nie Ma Ich Gdzie Wcisnąć.

Pozdrawiam
H. (uwagę, że na to była już przewidziana inna półka, odrzucamy jako
niezorganizowaną. Nie ma takiej ilości półek w łazience, której nie da się
zapchać ładniejszymi rzeczami ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

4. Data: 2005-07-15 13:35:44

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

message news:z280xgaen2j5.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...

> [...]
> na (mm nadzieję) góra 2-3 lata :) Co bedzie potem
> w łazience to nie wiem.. Może powiększę zmniejszając

no to lokalizacja jest okreslona poprzez przyłącze wodne, odpływ i
zasilanie. Wszelkie inne lokalizacje oznaczac będą ciągniecie kabli/węży
przez łazienke co praktyczne nie jest. No chyba że takowych przyłączy nie
masz.

MaW

5. Data: 2005-07-15 13:43:02

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości news:n27ydawfo5q2.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...

> Czy możecie mi pomóc jak ją jakoś praktycznie ustawić?

Tak patrząc na opis i rysunek i gdyby nie to, że moi rodzice w tym
roku remont zrobili, zacząłbym się całkiem serio podpytywać, czy się
do moich rodziców nie wprowadziłeś ;-)

> [...]
> za ciasno. Poza tym żeby było mi wygodnie pralka powinna
> się otwierać w prawo - czy drzwiczki pralek są

U rodziców tam po prostu stały wszelkie proszki, płyny itp. a z tyłu
(na wcisk, ale jednak) wchodziło małe prostokątne wiaderko od mopa,
tam było więcej niż 20cm, pralka bokiem była dosunięta do ściany, więc
było w zasadzie całe 30cm.
Jeśli chcesz rozwiązań eleganckich, to możnaby zrobić wysuwaną szafkę
jeżdżącą na kółkach, coś a'la kuchenne Cargo. Do jej zrobienia zresztą
możnaby wykorzystać kompletne Cargo właśnie z zabudowy kuchennej, albo
coś sklecić samemu z możliwych do kupienia w byle castoramie profili
aluminiowych (rama), czegokolwiek w miarę wodoodpornego na półki i
rolek meblowych (takich "na sztywno", broń boże nie tych skrętnych),
do tego jakiś front meblowy, koniecznie lakierowany w całości, żaden
inny obok wanny długo nie pożyje.

> No i chyba nie ma w tej sytuacji sensu kupować pralki
> płytszej niż 60cm, bo i tak pozostałej przestrzeni na
> głębokość się nie wykorzysta.

Wydaje mi się, że ma sens, choćby dla zwiększenia swobody w tej
łazience. Rodzice mieli pralke 60cm i to był koszmar, tam pozostawało
miejsca na jedną osobę, niezbyt nerwową i nie mającą skłonności do
niekontrolowanych wymachów łokciami. Te 20cm więcej by zrobiło całkiem
przyzwoity luz, a uwierz mi, pralka 40cm przy normalnej rodzinie i
normalnych ilościach prania (*)

> [...]
> w ogóle nie ma - pozostaje chyba niestety wsadzać rurę
> do wanny. Czy można przedłużyć rurę odpływu z pralki?

U rodziców po prostu funkcjonowała rura przewieszona przez krawędź
pralki, a dopływ był dorobiony rurą na sztywno po ścianie po prawej
(tam rura była zakryta półką wykonaną z glazury) i naokoło drzwi
wejściowych. U ciebie, jeśli remonty nie wchodzą w grę, pozostaje rura
wylotowa przewieszana przez wannę a dolotowa albo
przedłużona/wymieniona na dłuższą i przykręcana na czas prania do
dodatkowego zaworu wstawionego przy baterii wannowej, albo w podobny
sposób doprowadzona na stałe rurą elastyczną leżącą np. pod wanną w
okolice takiego zaworu zainstalowanego w jakimś rozsądnym miejscu.

> O ile pamiętam w instrukcji do Electroluksa napisali, że
> nie wolno i żeby zgłosic się do serwisu. Czy przyczyną
> jest np za słaba pompa w pralce, czy raczej chodziło
> o niebezpieczeństwo pęknięcia w miejscu łączenia?

Chodziło głownie o dbanie o interesy producenta i osłanianie własne
d... w razie jakichś roszczeń z tytułu zalania, każdy producent tak
pisze. W sklepach AGD bez problemu kupisz dłuższe rury, na które
wymienisz te swoje, jeśli ich nie wymienisz a dosztukujesz na dłużej
też będzie OK, jeśli to zrobisz dobrze. Z tym, że rury wylotowej
jednak radziłbym nie sztukować, do przewieszenia przez wannę Ci
wystarczy. W sztukowanej będzie albo przewężenie, albo jakaś
nieciągłość z krawędziami, będą się tam zahaczać włosy, kłaki i
farfocle, co może doprowadzić do jej zatkania i awarii.

* - rodziny z gromadą (>1) bardzo małych dzieci - siedzieć cicho! To,
co Wy pierzecie, to nie są normalne ilości prania!

J.

6. Data: 2005-07-15 13:46:03

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl>
napisał w wiadomości news:db8dp7$i49$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie ma takiej ilości półek w łazience, której nie da się zapchać
> ładniejszymi rzeczami ;)

...jakbym swoją żonę słyszał :-)

J. (z naprawdę dużą łazienką, w której już na nic miejsca nie ma)

7. Data: 2005-07-15 13:53:44

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] ...jakbym swoją żonę słyszał :-)

Ja zawsze twierdziłam, i to zdaje się nawet publicznie, że Twoja żona jest
niezwykle inteligentną kobietą.

Pozdrawiam :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

8. Data: 2005-07-15 14:00:25

Od: "giga" <t...@v...arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przechowywania
> Różnych Takich, Co Muszą Być, A Nie Ma Ich Gdzie Wcisnąć.

O, właśnie, na przyklad na cos takiego:
http://www.infinity.net.pl/~giga/1/002.jpg - szerokosc frontu 20 cm

--
giga

9. Data: 2005-07-15 14:00:47

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Jul 2005 15:35:44 +0200, Mariusz Wołek napisał(a):

> [...]
> przez łazienke co praktyczne nie jest. No chyba że takowych przyłączy nie

No niestety wszystko trzeba ciągnąć przez całą łazienkę :(
Nawet gniazdko elektryczne będzie za daleko.

Pozdrawiam
Miroo

10. Data: 2005-07-15 14:03:09

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:db8f58$t4d$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Ja zawsze twierdziłam, i to zdaje się nawet publicznie, że Twoja
> żona jest niezwykle inteligentną kobietą.

Nie przeczę i dziękuje w imieniu żony, a w swoim imieniu dodam tylko,
że ta łazienka (w bloku!) ma 5m2 ! Mój pokój w mieszkaniu rodziców był
mniejszy :-)

J.

Jak często statystyczna rodzina myje prysznic?
co pierwsze....
pralka Candy Holiday 6 manual :(
podłoga ogrzewana - drewno
szlifierka Skill