Re: Homeopatia a działanie placebo...

1. Data: 2000-01-20 23:33:19

Temat: Re: Homeopatia a działanie placebo...
Od: Demiurg <j...@z...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> napisał(a) na grupę pl.news.nowe-grupy:

: To co podałeś jako definicję placebo to niestety nie wszystko.

O rany! To podaj pełną z jakiejś 12 tomowej encyklopedii i wszyscy będą
zadowoleni, bo pewnie też się dowiedzą czegoś nowego.

: A więc wciąż nie rozumiesz efektu placebo. Wyjaśnię Ci to na
: przykładzie Kaszpirowskiego, "leczącego" ludzi na odległość,
[...]
Kaszpirowski nie ma kompletnie nic wspólnego z homeoterapią.

: Drugi przykład: człowiek w histerii przed jakąś chorobą
: czuje się źle, bo wierzy, że jest chory. Ma chorobe urojoną
: (tak jak ciąża urojona) a ponieważ lekarz nie widzi śladów tej
: choroby nie może zastosować leczenia... Ale co zrobić
: z takim histerykiem, którego nie da rady przekonać??? Daje się
: mu jakiś bolesny zastrzyk w tyłek (np z glukozy czy innych
: zupełnie neutralnych dla organizmu substancji) aby doszło
: do jego świadomości że jest skutecznie leczony: to jest placebo.
: Pacient czuje się po takim zastrzyku lepiej, ale nie
: dlatego, że go zastrzyk pozbawił choroby... tylko dlatego
: że pacient uwierzył, że dzięki temu zastrzykowi wyzrowieje.

Czyli jednak operujemy tymi samymi definicjami.

: I tu, koledzy o homeopatii wypowiadają się że leczy jak placebo.
: Co to znaczy? Ano chłopaki chcą przez to powiedzieć, że tak
: znikome stężenia substancji czynnych w tych lekach (czasem
: rzędu pojedynczych atomów/cząsteczek w kropli) nie ma
: absolutnie żadnmego wpływu na organizm ważący 70kg-100kg...

Wybacz, ale ja ci nie będę tłumaczył zasad z jakich wyszedł twórca
homeopatii kilkaset lat temu.

: To co działa w homeopatii to wiara pacientów, że ona działa. :-)
: I dlatego jeśli Twoim znajomym leki te pomogły to nie jest
: to nieprawda, broń boże, chodzi tu tylko o to, że te leki
: nie pomogły im przez reakcje chemiczne w organiźmie tylko
: przez reakcję czysto *psychologiczną*, zaufanie w uzdrowienie!
:
Znasz lepiej mnie i moich znajomych? Niestety nie odkryłeś u siebie daru
jasnowidzenia, bo leków homeopatycznych używają również lekarze, którzy
na poczaku byli bardziej sceptycznie od ciebie.

: Mam nadzieję, że zrozumiesz teraz o czym mowa w kontekście placebo.
: Na niedowiarka homeoterapia nie będzie działać...
: Warunkiem działania jest bowiem wiara w działanie :-)))

Będzie działać. Na mnie zadziałała i na innych niedowiarków też. Ale
*statystycznie* to na nich nie zadziałało, więc nauka im wmawia, że
wcale nie wyzdrowieli, a tylko im się zdawało.

--
[ 24-25 stycznia - ścisła koniunkcja Neptuna i Słońca ]
MAS S W++ N+ P Ds Dd !Dr A-- a+++ C* G+ QJ+ 666- Y>+++

2. Data: 2000-01-21 14:25:53

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> Wybacz, ale ja ci nie będę tłumaczył zasad z jakich wyszedł twórca
> homeopatii kilkaset lat temu.

Wyszedl z tak nonsensownych obecnie zasad, ze chyba nie ma sie po co na
niego powolywac. Np. oparl sie na zasadzie Paracelsusa, zeby zolte leczyc
zoltym, zatem na zoltaczke dobre beda nalewki z zoltych kwiatow (!) , itd.

> Znasz lepiej mnie i moich znajomych? Niestety nie odkryłeś u siebie daru
> jasnowidzenia, bo leków homeopatycznych używają również lekarze, którzy
> na poczaku byli bardziej sceptycznie od ciebie.

Rutynowe korzystanie z niesprawdzonych metod leczenia jest sprzeczne z
Kodeksem Etyki Lekarskiej. Chodzi o metody sprawdzone wg kanonow naszej
wiedzy lub stosujace sie do logicznych zasad fizjologii i patologii. Zatem
rutynowe stosowanie homeopatii przez lekarzy jest nieetyczne.
Czy ty moze zarabiasz na lekach homeopatycznych?

> Będzie działać. Na mnie zadziałała i na innych niedowiarków też. Ale
> *statystycznie* to na nich nie zadziałało, więc nauka im wmawia, że
> wcale nie wyzdrowieli, a tylko im się zdawało.

Moze i wyzdrowieli na zasadzie sugestii, jak stwierdzil twoj oponent, ale
ktos na tym ladnie zarobil. I to wlasnie jest wedlug mnie rowniez nieuczciwe
i nieetyczne.

Piotr Zielinski
p...@a...gda.pl

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

3. Data: 2000-01-21 21:17:05

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zielinski napisał(a) w wiadomości:
<9...@g...newsgate.pl>...

> [...]
>zoltym, zatem na zoltaczke dobre beda nalewki z zoltych kwiatow (!) , itd.

To juz lepszy mocz, ale to juz zahacza o urynoterapie ;)

>Czy ty moze zarabiasz na lekach homeopatycznych?

Wcale bym sie nie zdziwil. Jak zmieni pracodawce to sie mu odmieni...

>Moze i wyzdrowieli na zasadzie sugestii, jak stwierdzil twoj oponent, ale
>ktos na tym ladnie zarobil. I to wlasnie jest wedlug mnie rowniez
nieuczciwe
>i nieetyczne.

I o to chodzi. Niewielkim wysilkiem stworzono wspaniala, niesprawdzalna
ideologie, umozliwiajaca koszenie niesamowitej kasy.

Adam B.

Re: Homeopatia a działanie placebo...
Czas powrotu do Klasycznej Homeopatii wedlug Organonu Hanemanna - tworcy homeopatii
Eutanazja jest ekonomicznie wydajna - powszechnie wykonywana w Holandii - takze bez zgody pacjentow
Info o leku.
Przestałem palić - pomocy