Hortensja

11. Data: 2000-11-08 14:12:30

Temat: Re: Hortensja
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <p...@n...com.pl> napisał w wiadomości
news:002201c04975$ec7b9fe0$fd1da0d4@ppp...
- ale
> chciałabym

> Niestety u mnie Hortensje nie chca rosnac, przemarzaja rok rocznie ,tak
ze
> nie usiluje ich na sile zaadoptowac w moim ogrodzie.Staram sie gromadzic
> rosliny ktore wymagaja mniej opieki a z mrozoodpornoscia jest dobrze.

Jestem zaintrygowana. Czy bukietowa też wymarza, przecież ponoć jest
najbardziej mrozoodporna, czy też może nie masz na nią ochoty? A swoją drogą
klimat-mikroklimat to interesująca rzecz, spod Łodzi na Śląsk nie jest znów
tak daleko, a występują, jak widać, spore różnice.

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2000-11-08 14:38:50

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
znów
> tak daleko, a występują, jak widać, spore różnice.

Basia wrote:

Mieszkam w Lodzi jet tutaj dzialka 85 m2 (pisal o tym Botanikus),Widzisz ze
nie klamal :))
Moja dzialka ta na ktorej uprawiam swoje roslinki jest 25 km.poza Lodzia w
strone Wa-Wy ,i tam niestety nie jest dobrze ,ciagle wiosenne przymrozki :((
Owszem bukietowa, tez mialem ;)! ale polegla na jakas chorobe grzybowa i od
tej pory dalem sobie spokoj z Hortensjami (widocznie nie zasluguje).
Pozdrawiam B.Radzimierski

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.ogrody
http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

13. Data: 2000-11-10 09:00:44

Od: m...@p...com (Michał Ufnal) szukaj wiadomości tego autora

>Tak jak ine hortensje - okopczykować i osłonić chochołem lub włókniną lub
stroiszm lub wszystkim razem.

Jestem wlasciwie ignorantem w dziedzinie ogrodnictwa ( nie ma ogrodu ). W
przyszlym roku bede go jednak posiadal ( ogrod ) i dlatego siedze sobie
cicho na liscie, slucham i ucze, od czasu do czasu zadajac jakies pytanie
wiekszosc z was pewnie mysli jak on tego moze nie wiedziec :-))). Jakby
ktos z szacownych rozmowcow byl tak mily i napisal mi pare slow na temat
zabezpieczania roslin na zime to bylbym bardzo wdzieczny ( prosze o
wyjasnienie pojec "kopczykowac", "wloknina", "stoisz".
Prosze o wyrozumialosc i dziekuje z gory za cierpliwosc.
Zeby nie spamic prosze o odpowiedzi na priva.

Pozdrawiam

Michał Ufnal: m...@p...onet.pl

14. Data: 2000-11-11 18:34:45

Od: ">>>Jeger<<<" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A w mojej hortensji mimo stroiszu z świerka przemarzły końcówki pędów na 15
cm. Obciąłem je na wiosnę i tak się obsypała kwiatami, że jeszcze teraz
kwitnie. Tylko mam mały problem, bo hortensja ma już monstrualne rozmiary i
musiałaby mieć stroisz wielkości małego fiata, co przy małej powierzchni
ogrodu będzie wyglądało fatalnie.
Mam więc pytanie. Mam ochotę przed ociepleniem związać ją sznurkiem jak
świerk transportowany przed świętami BN. Zajęła by wtedy mniej miejsca. Czy
ktoś z Was coś takiego praktykował?
Pozdrawiam. Jeger.

15. Data: 2000-11-11 20:15:10

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik >>>Jeger<<< <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8uk2od$b3l$...@n...tpi.pl...
[...]
>Czy ktoś z Was coś takiego praktykował?
A po co chcesz ją krępować? Co ci złego zrobiła. Wystarczy 2. lub 3. krotnie
złożona agrowłóknina i obwiązanie u nasady. Obsyp korą.
Skoro raz wytrzymała przemarznięcie, powinno wystarczyć. U mnie niestety
[piach] wymarzały.
pozdr Jerzy

16. Data: 2000-11-13 11:47:15

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ">>>Jeger<<<" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A w mojej hortensji mimo stroiszu z świerka przemarzły końcówki pędów na
15
> cm. Obciąłem je na wiosnę i tak się obsypała kwiatami, że jeszcze teraz
> kwitnie.

Hortensja ogrodowa ?
> [...]
> Mam więc pytanie. Mam ochotę przed ociepleniem związać ją sznurkiem jak
> świerk transportowany przed świętami BN. Zajęła by wtedy mniej miejsca.

Owszem, z tym że nie na hortensji, a na czymś innym. Całkiem niezły pomysł.

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2000-11-13 17:58:58

Od: ">>>Jeger<<<" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <j...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8uk995$c15$...@s...icm.edu.pl...

> [...]
> złożona agrowłóknina i obwiązanie u nasady. Obsyp korą.
> Skoro raz wytrzymała przemarznięcie, powinno wystarczyć. U mnie niestety

Najbardziej boję się o wierzchołki pędów. Dlatego w zeszłym roku zrobiłem
specjalne rusztowanie z listewek i po obłożeniu świerkiem powstała z tego
jakby budka. Ale pod wpływem śniegu i tak świerk oklapł i końcówki
przemarzły. Chociaż nie wiem czy nie przesadzam skoro hortensja zawiązuje
kwiaty na szczytach tegorocznych pędów. Ale i tak będę musiał ją związać bo
taka wielka buda to lekka przesada ;-). No, chyba,że się zainteresuje tą
włókniną. Pozdrowienia. Jeger.

18. Data: 2000-11-13 18:00:32

Od: ">>>Jeger<<<" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8uokeb$pbo$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Hortensja ogrodowa ?

Najprawdziwsza. :-) Jeger.

19. Data: 2000-11-13 18:32:13

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik >>>Jeger<<< <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8up9ia$ck9$...@n...tpi.pl...
[...]
> [...]
bo
> taka wielka buda to lekka przesada ;-). No, chyba,że się zainteresuje tą
Wigwam z agrowłókniny na 3. palach.
pozdr Jerzy

20. Data: 2000-11-14 19:42:43

Od: ">>>Jeger<<<" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <j...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8upc04$oaf$...@s...icm.edu.pl...
-//-*
> Wigwam z agrowłókniny na 3. palach.
> pozdr Jerzy

No proszę, nareszcie porządna rada. :-) Wigwam to nie buda a kształt
piramidy może pełnić rolę małej architektury. A gdyby na tym wigwamie
zamocować chorągiewkę i posadzić przed nim krasnala z gipsu? Co wy na to?(z
góry zaznaczam, że ognisko nie wchodzi w rachubę ) :-) Pozdrawiam. Jeger.

liscik
Rozmnazanie barwinka
Rozmnazanie barwinka
Re:bonsai