Hortensja

1. Data: 2004-03-30 06:06:29

Temat: Hortensja
Od: "Piotr Nowak" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wlasnie stalem sie posiadaczem dwoch sadzonek hortensji ogrodowej. W moim
ogrodzie mam glebe raczej gliniasta. Czy wystarczy jezeli przygotuje jej
mieszanke kwasnego torfu z ziemia ogrodowa? Czy stosowac jakies nawozy zeby
kwitla?

2. Data: 2004-03-30 07:28:39

Temat: Re: Hortensja
Od: "Daniel" <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam coś takiego u siebie na działeczce, tzn. glina, glina i jeszcze raz
glina, używam nawozu niebieska hortensja albo coś takiego, podsypujesz od
marca do czerwca i w zupełności wystarcza, ja już używam trzeci sezon i co
roku mi ładnie na niebiesko kwitnie. Zrobiłem też sobie parę malutkich
sadzonek z pędów i w tym roku popróbuje bez nawozu.
pozdrawiam

daniel

3. Data: 2004-03-30 08:06:56

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Nowak" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
jej
> mieszanke kwasnego torfu z ziemia ogrodowa? Czy stosowac jakies

Powinno wystarczyć, nawozić można też nawozami do rododendronów -
kwiaty będą wybarwione na niebiesko.
Hortensje nie są aż tak wrażliwe na odczym gleby jak rododendrony ( u
znajomych rosną pod ścianą kamienicy z której sypie się tynk - i tylko
w jednym miejscu wykazują objawy chlorozy, jakieś pół metra od ściany.
Taki stan trwa zresztą od lat, za to niezawodnie kwitną, chronione tą
ścianą przed mrozem.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2004-03-31 10:42:24

Od: "Andrzej" <afrej_WYTNIJ TO_@toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mógłby mnie ktoś tak a propos uświadomić kiedy jest najlepszy okres aby
przesadzic hortensje w inne miejsce ? Nabyłem jesienią Anabellę i posadziłem
w niedokońca korzytnym miejscu . Chcę to zmienić ale z wykopywaniem tyle
szkół co i teoretyków . Może ktoś coś praktycznie wyrazić ? .
Andrzej

5. Data: 2004-03-31 11:33:28

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <afrej_WYTNIJ TO_@toya.net.pl> napisał w
wiadomości news:c4e793$muu$1@achot.icm.edu.pl...

> [...]
tyle
> szkół co i teoretyków . Może ktoś coś praktycznie wyrazić ? .

Nie wiem, co na to szkoły i teretycy, ale rok temu trafiła w moje ręce
hortensja ogrodowa, wykopana z gołym korzeniem i rzucona bez żadnego
zabezpieczenia na kilka ( słonecznych) dni. Obdarowany nią sąsiad jej
nie chcial, więc trafiła do nas. Miala już rozwinięte pąki a nawet
młody tegoroczny pęd. Działo się to pod koniec kwietnia. Hortensja
żyje i ma się dobrze.

Myślę, że jeśli teraz przesadzisz, to powinno by OK. :)

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2004-03-31 12:37:01

Od: "Andrzej" <afrej_WYTNIJ TO_@toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

O , i to juz jest cos ... Moze to i pomysł .. Podobno wszak Anabella kwitnie
na tegorocznych pędach (pąkach) to tak na "chłopski rozum znaczyloby , ze
powinna wczesnowiosenne przesadzanie przezyc.
Dzieki za odpowiedz. Moze i mnie sie uda ....

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl> napisał w
wiadomości news:c4eai1$sva$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> żyje i ma się dobrze.
>
> Myślę, że jeśli teraz przesadzisz, to powinno by OK. :)

P. pungens 'Tomek'
Oj, wejmutko Ty moja...
Pięknotka i kalina
Z rura na krety 2