Hortensja ogrodowa.

21. Data: 2004-05-30 21:37:41

Temat: Re: Hortensja ogrodowa.
Od: "Jerzy Oreszczuk" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan <l...@o...pl> napisał(a):

> Namawiam Cię do posadzenia hortensji drzewiastej.Kwiaty białe
> kwitnie niezawodnie od małego.A najważniejsze,odporna na suszę
> jak żadna inna.Nie choruje nigdy na nic.Latem ziemię mam jak
> beton,a ona zielona. Mirzan

Hortensja miękkowłosa jeszcze lepsza!

Pozdrawiam
JO

22. Data: 2004-05-30 21:39:55

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| kwitnie niezawodnie od małego.A najważniejsze,odporna na suszę
| jak żadna inna.Nie choruje nigdy na nic.Latem ziemię mam jak
| beton,a ona zielona.

To samo odnosi się do hortensji bukietowej. Sadź obydwie!

Pozdrawiam, Basia.

23. Data: 2004-05-31 00:27:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> kwitnie niezawodnie od małego.A najważniejsze,odporna na suszę
> jak żadna inna.Nie choruje nigdy na nic.Latem ziemię mam jak
> beton,a ona zielona. Mirzan

Czy drzewiasta i krzaczasta to to samo? Masz na mysli H. arborescens?
Jesli tak, to potwierdzam, ze kwitnie niezawodnie:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/hortensja
1.jpg
Jesli chodzi o odpornosc na susze, to wyglada na to, ze im
starsza tym odporniejsza.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

24. Data: 2004-05-31 04:53:41

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo
>
>     No cóż, nornice są u siebie.
>
>     Pozdrawia żywiołowo boletus
>
> Ja na swoją działkę mam akt notarialny,a nornice go nie mają
bo zeżarły,Wczoraj trawa uciekała do ziemi,ito taka co ma kłącza
jak sztylety.
Wszystkie nowo kupione rośliny ,stare też,sadzę w koszach
z tworzywa ,to jedyny ratunek.Miękki plastyk zjedzą.
Kosze kupiłem w Oławie po 1,5 zł.W ub roku zużylem 170 koszy
oraz wielką ilość 5litrowych butli po wodzie min.,na lilie.
To jedyny ratunek .Koty ich nie biorą.
Mirzan

25. Data: 2004-05-31 06:39:33

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> [...]

1.jpg
> Jesli chodzi o odpornosc na susze, to wyglada na to, ze im

Zawsze mnie zachwyca to zdjęcie:-)
Do tego stopnia że posadziłam już u siebie dwie takie hortensje
i pewnie na tym się nie skończy:-)

Pozdrawiam
Marta

26. Data: 2004-05-31 06:54:39

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kosze kupiłem w Oławie po 1,5 zł.W ub roku zużylem 170 koszy
> oraz wielką ilość 5litrowych butli po wodzie min.,na lilie.

No wlasnie, lilie posadzilam w doniczkach i wkopalam w ziemie. Powojnik
zjadl mi pies, to myslalam, ze juz nic smacznego nie mam i ze pojda do
sasiadow co maja wiecej niz ja.
Magda

27. Data: 2004-05-31 06:54:43

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To samo odnosi się do hortensji bukietowej. Sadź obydwie!
> Pozdrawiam, Basia.

:-)) Mam drzewiasta:-) Posadzilam tez w kwietniu i bardzo ladnie rosnie.
Mam jeszcze jedna, ale kupilam bez etykietki, pozniej szukalam takiej na
sieci ale nie znalazlam.
Ma bialo zielone liscie. Bardzo ladna, tylko delikatna. Rosnie powolutku i
jakos slabowicie wyglada.
Moze towarzystwo jej nie odpowiada, posadzilam z rozanecznikiem.
Magda
Ps. Wogole to musze miec wiecej odmian tej hortensji. Niby jak kupowalam to
reszta doniczek byla opisana jako hortensje ogrodowe, ale dwie maja blado
zielone liscie i sa wiotkie i dosc delikatne, a dwie sztywne, liscie maja
stosunkowo twarde i ciemniejszego koloru z bordowawym zakonczeniem.
A moze poprostu dwie sa stare a dwie mlode.

28. Data: 2004-05-31 06:54:45

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl> napisał w
wiadomości news:c9di8a$94j$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Każdy to miał na początku, no chyba że jest zimnym, beznamiętnym
> "właścicielem parceli". Po jakimś czasie nadopiekuńczość mija (nie
> wszystkim) i zaczyna się bardziej spokojnie podchodzić do "tych
> wszystkich strasznych rzeczy".
> Pozdrawiam
> Ewa

:-)) To mi ulzylo :-))
Magda

29. Data: 2004-05-31 07:18:42

Od: "miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kosze kupiłem w Oławie po 1,5 zł.W ub roku zużylem 170 koszy
> oraz wielką ilość 5litrowych butli po wodzie min.,na lilie.

No to jestem w szoku !!! U mnie nornice 'chodzą" pod ziemią ale nie
wyrządzają większych szkód. Tyle że ziemię przewietrzają i odwadniają swoimi
korytarzami. Przyglądam się roślinom w których sąsiedztwie kopały i nic im
nie jest ... miodunki nawet nie kapieją. A może u mnie to nie nornice.
Moja tunele są zaraz pod powierzchnią ziemi, na gołej glebie, tam gdzie nie
ma trawy. Tylko pod murami są wyloty, bez kopczyków. Wyloty okrągłe o
średnicy 4 cm. Jak sądzicie ... co u mnie kopie ... ?
Serdecznie Milka

30. Data: 2004-05-31 08:08:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości

> [...]
| sieci ale nie znalazlam.
| Ma bialo zielone liscie. Bardzo ladna, tylko delikatna. Rosnie powolutku i

To może być hortensja ogrodowa w wersji "maculata". Między ogrodowymi a
resztą jest ta różnica, że ogrodowa ma liści grube, jakby nawoskowane, lekko
błyszczące natomiasr drzewiasta (Michale - część źródeł podaje krzewiasta,
część drzewiasta, część drzewkowata) i bukietowa mają liście szorskie z
wierzchu i bardziej matowe. Oczywiście o aspera nie wspominam, widziałam
ostatnie po 40 zł i uznałam, że to przesada:-))))

| Moze towarzystwo jej nie odpowiada, posadzilam z rozanecznikiem.

Towarzystwo znakomite.

| Ps. Wogole to musze miec wiecej odmian tej hortensji.

Taaa...

Pozdrawiam, Basia +6 hortensji.

zlodziejoodporne
Dotyk gałęzi.