Hypatia z Aleksandrii

1. Data: 2010-03-12 18:49:50

Temat: Hypatia z Aleksandrii
Od: Nana <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nowy film się w kinach pojawił , o wspaniałej kobiecie, czy może ktoś
już go widział?
_________________
Hypatia z Aleksandrii urodz. ok. 370, zm. zamordowana przez rozpasany
motłoch w marcu 415 r.w Aleksandrii. Filozof, matematyk, wynalazca
astrolabium i aerometru. W XX stuleciu uznana przez autorytety naukowe
za człowieka o najwyższym poziomie współczynnika inteligencji (iq) w
historii ludzkości.

Hypatia, dla swoich uczniów, wywodzących się z Aleksandrii, Egiptu,
Syrii, Cylicji i Konstantynopola - tak chrześcijan, jak i pogan - była
autorytetem i przewodnikiem duchowym nawet wówczas, gdy oni sami
zajmowali już wysokie stanowiska państwowe i pełnili ważne funkcje
kościelne. Rozwaga, tolerancja, umiar, prawość i miłość do ojczystego
miasta budziły powszechny szacunek i zjednywały charyzmatycznej
uczonej wielu przyjaciół. Był wśród nich cesarski prefekt Orestes,
który pozostawał w konflikcie z patriarchą Cyrylem z Aleksandrii.
Cyryl, zazdrosny o wpływy Hypatii, zainspirował na nią nagonkę - jego
zwolennicy zaczęli szerzyć pogłoski, że Hypatia oddaje się czarnej
magii. Doprowadziło to do brutalnego mordu. Rozszalały tłum, pod wodzą
stronników patriarchy, wywlekł kobietę z powozu przed kościołem
Caseareum, wyłupił jej oczy i rozczłonkował ciało odłamkami glinianych
skorup.
Śmierć Hypatii zwykło się interpretować jako zwycięstwo fanatyzmu
religijnego nad tolerancją oraz triumf barbarzyństwa i wrogości wobec
postępu nad intelektem i wykształceniem. Przez lata chciano ją więc
widzieć jako ostatnią pogankę, świętą męczennicę za sprawę wolności
przekonań -

http://lajt.onet.pl/wiadomosci/2133319,19,,,wiadomos
c.html?x-returl=http%3A%2F%2Fwiadomosci.onet.pl%2F21
33319%2C19%2Citem.html

http://www.logonia.org/content/view/504/2/

2. Data: 2010-03-14 01:06:03

Temat: Re: Hypatia z Aleksandrii
Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

piątek, 12 marca 2010 19:49. carbon entity 'Nana'
<f...@g...com>
contaminated pl.rec.paranoja with the following letter:

> [...]
> astrolabium i aerometru. W XX stuleciu uznana przez autorytety naukowe
> za człowieka o najwyższym poziomie współczynnika inteligencji (iq) w

[...]

> http://lajt.onet.pl/wiadomosci/2133319,19,,,wiadomos
c.html?x-
returlhttp%3A%2F%2Fwiadomosci.onet.pl%2F2133319%2C19
> [...]

Warte przypomnienia, gdy dziś harcuje rozpasany motoch nie tylko
chrześcijanski. Zwłaszcza w obliczu tego, co z kobietami tego pokroju
będzie, jak wejedzie w akcję motłoch islamski, znany już ze swoich
chuligańskich ekscesów na megaskalę w Paryżu. Przecież, jak się rozmnożą i
zdobędą większość elektoratu w kalifacie Eurabii to koniec świata!

3. Data: 2010-03-14 02:25:41

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> wrote in message
> [...]
> chuligańskich ekscesów na megaskalę w Paryżu. Przecież, jak się rozmnożą i
> zdobędą większość elektoratu w kalifacie Eurabii to koniec świata!

Mają już tutaj konie trojańskie - też znaczone - obciętym kutasem.

4. Data: 2010-03-14 04:04:36

Od: Filoktet <7...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki napisał(a):
> [...]
>
> --
> tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai
> ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai
Wiesz co jest ciekawe, a mianowicie to, że słowo poganie, kojarzy nam
się z ciemnymi i niewykształconymi ludźmi, gdzie to my [ oni]
chrześcijanie tych barbarzyńców ucywilizowaliśmy. A tak naprawdę było
naodwrót , poganie jak i indianie mieli wysoką kulturę, to
chrześcijanie byli barbarzyńcami. A o islam to się nie martw,
islamiści nie chcą wojny, to co widzimy to ekstremiści, gdzie to małe
grupy bez poparcia. To kk wmawia nam systułację zagrożenia.

5. Data: 2010-03-14 06:37:26

Od: "<..>__ ~*" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> napisał

> [...]
> chuligańskich ekscesów na megaskalę w Paryżu. Przecież, jak się rozmnożą i
> zdobędą większość elektoratu w kalifacie Eurabii to koniec świata!
Brat, jak od mordu chrześcijańskiego przeszedłeś gładko
do spodziewanych mordów, których mają dokonać
wyznawcy Allaha, to jest bardzo zastanawiające.

I chyba nie służy tym ideałom, które wyznawała
sama Hypatia. Przecież nie robiła różnicy
między wyznaniami ?
Nie lepiej krzewić przyjaźń pomiędzy
tymi, którzy są na nią gotowi po obu
stronach barykady ?
I ganiąc raczej narwańców
tak chrześcijańskich,
jak i islamskich ?

zdar
<..>___ ~*
( _ ) .__.'
al_bakarah

6. Data: 2010-03-14 06:44:11

Od: "<..>__ ~*" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filoktet" <7...@m...pl> napisał

[...]
Zagrożenie niewątpliwie istnieje,
ale likwidować je można jedynie
poprzez nawiązywanie nici porozumienia
i przyjaźni pomiędzy ludźmi nie skorymi
do bijatyki i mordów.
Na pewno tacy istnieją
po obu stronach barykady, tylko
trzeba ich znaleźć. Cóż więcej można
zrobić ? A skąd wiadomo, że to za mało ?

Kościół katolicki zawsze sie obawiał islamu,
więc nie dziwota, że tak reaguje na rosnący
demograficzny potencjał muzułmanów.

Niestety kk nie zna drogi Jezusa,
bo by inaczej postepował tak
kiedyś, jak i dziś.

Jeszu nie dbał o budowle z kamienia
ani o organizacje kościelne,
lecz o ludzkie serca i im poświęcił życie.

zdar
<..>___ ~*
( _ ) .__.'
al_bakarah

7. Data: 2010-03-14 09:47:00

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "<..>__ ~*" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jeszu nie dbał o budowle z kamienia
> ani o organizacje kościelne,
> lecz o ludzkie serca i im poświęcił życie.

Brak informacji- to proszę uzupełnić:

http://www.youtube.com/watch?v=rhUE2tg9igg

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

8. Data: 2010-03-14 09:49:37

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> napisał w
wiadomości news:hnhcpt$e6k$1@news.onet.pl...
> [...]
> chuligańskich ekscesów na megaskalę w Paryżu. Przecież, jak się rozmnożą i
> zdobędą większość elektoratu w kalifacie Eurabii to koniec świata!

Wpisz w youtube Malme islam- tam to się dopiero działo.

Albo to:

9. Data: 2010-03-14 17:57:17

Od: Filoktet <7...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

<..>__ ~* napisał(a):
> [...]
> i przyja?ni pomi?dzy lud?mi nie skorymi
> do bijatyki i mord?w.
> Na pewno tacy istniej?
> po obu stronach barykady, tylko
> trzeba ich znale??. C? wi?cej mo?na
> zrobi? ? A sk?d wiadomo, ?e to za ma?o ?
>
> Ko?ci? katolicki zawsze sie obawia? islamu,
> wi?c nie dziwota, ?e tak reaguje na rosn?cy
> demograficzny potencja? muzu?man?w.
>
> Niestety kk nie zna drogi Jezusa,
> bo by inaczej postepowa? tak
> kiedy?, jak i dzi?.
>
> Jeszu nie dba? o budowle z kamienia
> ani o organizacje ko?cielne,
> lecz o ludzkie serca i im po?wi?ci? ?ycie.

No, oni raczej się ze sobą nie dogadają, bo u jednych i drugich
ważniesza jest dogmatyka, niż chęć porozumienia, wiadomości z
dzisiaj----------------

Religijne starcia w Egipcie. Dziesiątki rannych

Muzułmanie zaatakowali w weekend ośrodek koptyjski i spalili kilka
domów należących do chrześcijańskich Koptów w północno-zachodnim
Egipcie. Ranne zostały 23 osoby. Miejscowy biskup utrzymuje, że do
ataku podżegał radykalny muzułmański kaznodzieja.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,76586
69,Religijne_starcia_w_Egipcie__Dziesiatki_rannych.h
tml?utm_source=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=85699
1

10. Data: 2010-03-14 23:40:13

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filoktet" <7...@m...pl> napisał w wiadomości

[...]