Hypatia z Aleksandrii

11. Data: 2010-03-14 23:50:07

Temat: Re: Hypatia z Aleksandrii
Od: Kod <5...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx napisał(a):
> Użytkownik "Filoktet" <7...@m...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> Religijne starcia w Egipcie. Dziesiątki rannych
> Muzułmanie zaatakowali w weekend ośrodek koptyjski i spalili kilka
> domów należących do chrześcijańskich Koptów w północno-zachodnim
> Egipcie. Ranne zostały 23 osoby. Miejscowy biskup utrzymuje, że do
> ataku podżegał radykalny muzułmański kaznodzieja.
> http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,76586
69,Religijne_starcia_w_Egipcie__Dziesiatki_rannych.h
tml?utm_source=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=85699
1

> "islamiści nie chcą wojny, to co widzimy to ekstremiści, gdzie to małe
> grupy bez poparcia." czy to nie Twoje?
> zx

Tak, zawsze znajdą się jacyś religijni kretyni. Egipt żyje z
turystyki, uważasz, że władze pozwolą zniszczyć gospodarczo Egipt
przez dewiantów religijnych?

12. Data: 2010-03-15 00:08:43

Od: Kod <5...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx napisał(a):
> [...]
1

> "islamiści nie chcą wojny, to co widzimy to ekstremiści, gdzie to małe

Acha... co ja mówię, nie tylko władzy w Egipcie zależy na turystach,
również ludności żyjącej z turystów, więc te sprawy gdzie mordują się
w imię religii, nie mają ogólnego poparcia w ludziach i władzy.... już
liczą kasę ile na tym incydencie są w plecy.

13. Data: 2010-03-15 07:59:57

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kod" <5...@m...pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...

zeusx napisał(a):
> [...]

Tak, zawsze znajdą się jacyś religijni kretyni. Egipt żyje z
turystyki, uważasz, że władze pozwolą zniszczyć gospodarczo Egipt
=================

Władze- to jedno. Partyzanci mają inną siłę: kilka lat temu grupa takich
partyzantów w Dolinie Krółów wyrżnęła kilka autokarów wycieczek. Efekt-
spada zaufanie turystów, a więc i obroty z turystyki. Oczywiście - grupka ta
zostaje szybko złapana i wyrżnięta przez wojsko- ale to byli samobójcy.
Pytanie: jak_z_nimi_skutecznie_może_walczyć_rząd?

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

14. Data: 2010-03-15 08:07:01

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kod" <5...@m...pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...

zeusx napisał(a):
> [...]

w imię religii, nie mają ogólnego poparcia w ludziach i władzy.... już
liczą kasę ile na tym incydencie są w plecy.
============

Ludność żyjąca z turystów a ludność na nich napadająca- to 2 różne odmiany
islamu- wzajemnie się zwalczające. Ba! Ci mieszkańcy egipskich miast to
najgorsi zdrajcy- którzy zdradzili swoją religię (według tych z zapadłych
wiosek). Ja pytam jeszcze raz: jak walczyć z partyzantami - samobójcami?

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

15. Data: 2010-03-15 08:14:39

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:

> [...]
> miast to najgorsi zdrajcy- którzy zdradzili swoją religię (według tych z
> zapadłych wiosek). Ja pytam jeszcze raz: jak walczyć z partyzantami -

Tak z czystej ciekawości zapytam: Dlaczego używasz terminologii
"partyzanci", a nie "terroryści"?

Stalker

16. Data: 2010-03-15 08:16:14

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Tak z czystej ciekawości zapytam: Dlaczego używasz terminologii
> "partyzanci", a nie "terroryści"?
>
> Stalker

Tak, są też terrorystami. Sposób walki- partyzancki. Dlaczego tak napisałem-
nie wiem. Ma to dla Ciebie znaczenie?

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

17. Data: 2010-03-15 08:22:39

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:
> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Tak, są też terrorystami. Sposób walki- partyzancki. Dlaczego tak
> napisałem- nie wiem. Ma to dla Ciebie znaczenie?

Partyzant ma jednoznaczne zabarwienie pozytywne, w odróżnieniu od
pejoratywnego terrorysty.

Poza tym to co oni robią to nie jest "partyzancki sposób walki"

Stalker, to mniej więcej tak samo jak aborcja, a zabójstwo
nienarodzonego, niby to samo znaczy

18. Data: 2010-03-15 08:41:28

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Poza tym to co oni robią to nie jest "partyzancki sposób walki"
>
> Stalker, to mniej więcej tak samo jak aborcja, a zabójstwo nienarodzonego,

Wielu ludzi utożsamia partyzantkę z terrorem. To właśnie jest partyzancki
sposób walki. Dokładnie tak. Świetlisty Szlak na ten przykład- często używa
się pojęcia "pazrtyznatka miejska". To przecież terroryści. IMO- w Polsce-
ze względu na okupację, partyzanci mogą kojarzyć się pozytywnie. Możesz w
ogóle podać przykład partyzantki obecnie, która nie ucieka sie do terroru?
IMO- nie.
wpastuję:
"Wojna partyzancka (hiszp. guerrilla) - forma walki zbrojnej jednej ze
stron, polegająca na działaniach nieregularnych, odwrotach, przemarszach i
innych formach walki, przy poparciu ludności przeciwko okupantowi lub
rodzimym rządom. Jest to również wojna, w której są atakowane małe oddziały
wroga. Działania partyzantki to szybkie ataki nękające, przeprowadza się je
z ukrycia, z przygotowaniem zasadzek."

I jak najbardziej ci partyzanci mają poparcie miejscowej ludności- która nie
ma grosza z turystyki (zarabiają mieszkańcy miast odwiedzanych przez
turystów- ci na zapadłych wiochach południa Egiptu klepią cały czas biedę).

Z czym Ci tu nie pasuje do tej definicji sposób walki tych ludzi?

Jeśli chodzi o aborcję a zabójstwo- przeczytaj proszę moją odpowiedź Judzie

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

19. Data: 2010-03-15 08:51:55

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:
> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Wielu ludzi utożsamia partyzantkę z terrorem.

Niestety

> To właśnie jest partyzancki sposób walki.

Nieprawda. Bycie partyzantem (czy też stroną wojującą) ma swoja
definicję np. w konwencji haskiej i ma jasne określone zasady.

Do działań partyzanckich nie należą ataki na osoby cywilne, wysadzanie
sie w powietrze na targach, podkładanie bomb w autobusach itp. działania

> [...]
> kojarzyć się pozytywnie. Możesz w ogóle podać przykład partyzantki
> obecnie, która nie ucieka sie do terroru? IMO- nie.

Bo każdy terrorysta, czy bandyta chce, żeby go nazywać partyzantem, choć
nim nie jest. To normalne zagranie PR.
Terroryzm zawłaszcza pojęcie partyzantki, co nie oznacza, że nią jest

> [...]
> przeprowadza się je z ukrycia, z przygotowaniem zasadzek."

> Z czym Ci tu nie pasuje do tej definicji sposób walki tych ludzi?

Gdzie tu jest napisane, że chodzi o ataki na ludność cywilną?

Stalker

20. Data: 2010-03-15 09:04:21

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Terroryzm zawłaszcza pojęcie partyzantki, co nie oznacza, że nią jest

> Gdzie tu jest napisane, że chodzi o ataki na ludność cywilną?

OK- wiesz- temat dla mnie w miarę obojętny. Czyli- o ile dobrze zrozumiałem:
partyzant tym różni się od terrorysty, że nie atakuje ludności cywilnej. OK?
To poproszę o przykład takiej partyzantki współcześnie.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.