Hyperbilirubinemia - wiecie cokolwiek o tym?

1. Data: 2002-12-02 18:12:16

Temat: Hyperbilirubinemia - wiecie cokolwiek o tym?
Od: d...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

U mojego brata (14 lat) od jakiegos czasu (chyba od roku) objawia sie pewna
choroba, tj. Hyperbilirubinemia Cholelithiasis Susp. Morbus Gilberhi. Nie wiem
czy to pelna nazwa czy jak bo to lekarze napisali w rozpoznaniu...

Jej objawy wygladaja jak zoltaczka - tzn skora i bialka oczu zolknieja.

Wg lekarzy jej przyczyny sa wrodzone (brat mial jakies problemy z krwia zaraz
po urodzeniu - nawet podobno mial miec przetaczana), a aktywowac ja moze
wysilek fizyczny. Podobno nie da sie tego wyleczyc calkowicie (a wysoki poziom
bilirubiny mozna zbijac najwyzej lekami).

Czy macie jakies informacje o tej chorobie (cokolwiek) ??
Czy da sie to calkowicie wyleczyc ??
Chcialbym sie dowiedziec cos o tym wiecej, a lekarze udzielaja tylko
ogolnikowych odpowiedzi.

Dzieki z gory za pomoc !

d...@p...onet.pl
DM

2. Data: 2002-12-02 21:07:35

Temat: Re: Hyperbilirubinemia - wiecie cokolwiek o tym?
Od: Jaroslaw Haziak <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 02 Dec 2002 19:12:16 +0100, darmar wrote:

> [...]
> rozpoznaniu...
> (...)
> Chcialbym sie dowiedziec cos o tym wiecej, a lekarze udzielaja tylko

Ja mam co? takiego. By?em na róznych badaniach "wyja?niaj?cych"
przyczyn?, ale jasnej odpowiedzi nie dosta?em. W ka?dym razie mam
podwy?szon? biliribun? i chyba jest to w?a?nie Gilbert.
Potwierdzam, ?e lekarze nie za bardzo kwapi? sie do "rozpracowywania"
tego tematu - maj? chyba rzeczywi?cie tendencj? do zbywania tego tematu
(mo?e maj? powody - patrz ni?ej)

Z tego co wiem, rzeczywi?cie jest to przypad?o?ae niejasna, ale jak
gdzie? czyta?em "mo?na z tym ?yae" i rzeczywi?cie potwierdzam to :).
Ale cz?sto latem miewa?em dziwne samopoczucie, które w?asnie wi?za?em z
Gilbertem, ale by?a to moja "diagnoza" (z braku innej :)

Ciekawostka: Przewlek?a hiperbilirubinemia kwalifikuje si? do zwolnienia
z wojska (wg. wykazu dostaje sie grup? D), wi?c co? musi w tym byae -
medykiem nie jestem.

JH

3. Data: 2002-12-03 09:14:39

Od: "delphic" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

niech sie cieszy nie pojdzie do armii :)

4. Data: 2002-12-03 09:43:16

Od: d...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam coś takiego. Byłem na róznych badaniach "wyjaśniających"
> przyczynę, ale jasnej odpowiedzi nie dostałem. W każdym razie mam
> podwyższoną biliribunę i chyba jest to właśnie Gilbert.
> Potwierdzam, że lekarze nie za bardzo kwapią sie do "rozpracowywania"
> tego tematu - mają chyba rzeczywiście tendencję do zbywania tego tematu
> (może mają powody - patrz niżej)

no wlasnie w przypadku brata jest tak samo - nikt nic nie potrafi dokladnie
wyjasnic....

> Z tego co wiem, rzeczywiście jest to przypadłość niejasna, ale jak
> gdzieś czytałem "można z tym żyć" i rzeczywiście potwierdzam to :).
> Ale często latem miewałem dziwne samopoczucie, które własnie wiązałem z
> Gilbertem, ale była to moja "diagnoza" (z braku innej :)

No podobno mozna - u mojego brata minusem jest to ze lubi sport a duzy wysilek
fizyczny powoduje u niego zwiekszenie biliribuny...

> Ciekawostka: Przewlekła hiperbilirubinemia kwalifikuje się do zwolnienia
> z wojska (wg. wykazu dostaje sie grupę D), więc coś musi w tym być -
> medykiem nie jestem.

co znaczy przewlekla ???

DM

5. Data: 2002-12-03 09:56:52

Od: "delphic" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> co znaczy przewlekla ???

udukomentowana przez pare lat
tzn. jak ww wieku 14 lat i poznej tez bedzie sie mialo badania gdzie bedzie
podwyzsszony poziom bilirubiny to na komisji dostanie sie D a jak wyniki
beda tylo z ostatniego okresu przed komisja to odroczenie (tak przynajmniej
mialem ja i taki tam koles z komisji ja dostalem d a on b12)

stłuczenie żeber w okolicy serca
Honorowe oddawanie krwi
ŮČÓĘŮŇ
dlaczego piecze?