I Bóg stworzył...

71. Data: 2011-09-02 14:40:43

Temat: Re: I Bóg stworzył... - o ślubowaniach na całe życie.
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Wrz, 15:29, medea <x...@p...fm> wrote:
> A dlaczego ten rodzic (o którym piszesz, że mógłby dziecku pokazywać
> Boga), nie rozmawiał z nią na ten temat i nie przekazał jej wiedzy o
> Bogu, który pozwala jej cieszyć się własnym ciałem? Hę?
> Jacyś inni rodzice się nagle pojawią na świecie, jeśli sobie
> postanowimy, że tak by było fajnie?

Oni już dawno na tym świecie są.
Ale, zagłuszeni świętymi dzwonami, nie są słyszalni.
Zresztą, nie walczą o to, by być słyszanymi poza
własnym domem, poza swoimi bliskimi.

Skoro rację ma większość...

72. Data: 2011-09-02 14:48:15

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Wrz, 12:10, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com>
> Sure? Wiesz kto w dzisiejszych czasach probuje nas programowac tak na
> prawde?

Ok. Poprawiam.
Nie daję żadnym kapłanom robić z siebie
bezwolnego stworzenia.

73. Data: 2011-09-02 14:54:10

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-02 16:40, Hanka pisze:
> Oni już dawno na tym świecie są.

Ale tam, gdzie ich TERAZ nie ma, nie byłoby ich prawdopodobnie także WTEDY.

> Ale, zagłuszeni świętymi dzwonami, nie są słyszalni.
> Zresztą, nie walczą o to, by być słyszanymi poza
> własnym domem, poza swoimi bliskimi.

I może tam jest właśnie ich miejsce? A jeśli uważają, że nie, to niech
walczą.

> Skoro rację ma większość...

Nie postulujesz chyba nagłej zmiany mentalności większości? Bo to
zarówno nierealne, jak i naiwne przecież jest.

Ewa

74. Data: 2011-09-02 15:00:54

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Wrz, 12:30, michał <6...@g...pl> wrote:
> A czy mogłabyś, Haniu, "w tym stadzie" rozwinąć kwestię , jak rozumiesz
> proces "samorozwoju"?

W skrócie, bo muszę zniknąć na dłuższą chwilę:
Gotowość do samorozwoju = niespoczywanie na laurach,
nie zamienianie się w konserwę, która "już wszystko wie",
bo to oczywista nieprawda. Może też - nieustanne uczenie
się, świata, siebie, innych. Choćby odrobinę, choćby małymi
kroczkami.

75. Data: 2011-09-02 15:02:00

Temat: Re: I Bóg stworzył...
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-02 16:02, Iwon(K)a pisze:
> "medea" <x...@p...fm> wrote in message

> w edukacji seksulanej w szkole. Nie prowadzonej przez panie katechetki
> a seksuologow.
> Kaganek oswiaty.....

Hm, no tak, ale ten "kaganek oświaty" też ktoś tworzy i kontroluje
treści, które mają być przekazywane. Wcale nie jestem pewna, że ten
"kaganek" zawsze będzie współgrał z moim światopoglądem.

Ewa

76. Data: 2011-09-02 15:03:09

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-02 16:22, olo pisze:
> Użytkownik "Iwon(K)a"

> Popieram, chociaż obecnie niesie to niektórym, dyskomfort głosowania
> na SLD. Ale o wiele bardziej jest realna nadzieja że do władzy dojdzie
> SLD ( lub jeszcze mniej realny Palikot) od oczekiwania na cud
> rewolucji w KRK.

Czyli zamiast cudu rewolucji w KRK mamy oczekiwać cudu całkowitego jego
upadku?

Ewa

77. Data: 2011-09-02 15:06:02

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea"

> Nie postulujesz chyba nagłej zmiany mentalności większości? Bo to zarówno
> nierealne, jak i naiwne przecież jest.

Realne jak najbardziej. Jakaś firma pośrednicząca w zatrudnianiu pracowników
do pracy w Niemczech na ankietach umieściła obowiązkowy punkt nt. wyznania.
Ponad 90% zadeklarowało się jako katolicy. Kiedy przy okazji pierwszej
wypłaty okazało się że jest to równoważne z kilkuprocentowym Kirchensteuer
większość podobno nie wytrwała w wierze.

pzdr
olo

78. Data: 2011-09-02 15:16:12

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...
On 2 Wrz, 12:10, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com>

>Ok. Poprawiam.
>Nie daję żadnym kapłanom robić z siebie
>bezwolnego stworzenia.

Jestes pewna, ze nie dajesz? Bo ja osobiscie nie jestem w stosunku do siebie
samego, mimo sporej swiadomosci wielu zjawisk.

79. Data: 2011-09-02 15:19:18

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...

> [...]
>bo to oczywista nieprawda. Może też - nieustanne uczenie
>się, świata, siebie, innych. Choćby odrobinę, choćby małymi

Problem w tym by tez nie za bardzo pojsc w strone przeciwna, ciagla
swiadomosc niewiedzy jest cokolwiek frustrujaca.

80. Data: 2011-09-02 15:20:46

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea"

> Czyli zamiast cudu rewolucji w KRK
Historia oczekiwania na cud w KRK ma kilkanaście wieków i doczekała się
jednej dużej schizmy u dziejów zarania i dwóch mniejszych i jednego małego
ruchu reformatorskiego. To chyba jest jakiś prognostyk?

> mamy oczekiwać cudu całkowitego jego upadku?

Natomiast w nieco ponad dwudziestoletnim burzliwym okresie rozwoju naszej
demokracji, cud zwycięstwa lewicy miał już dwukrotnie miejsce. Oczekiwanie
cudu upadku kościoła w tym kontekście jest więc nadmiarowe. Natomiast dużo
bardziej prawdopodobny jest dłuuuugotrwały proces laicyzacji społeczeństwa.

pzdr
olo

Siła rażenia psp... -owania.
odrobina raju