I jeszcze borelioza.

1. Data: 2007-07-17 06:05:28

Temat: I jeszcze borelioza.
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie - czy prawidłowo wyleczona borelioza
(krętkowica) powoduje uodpornienie
organizmu na tę chorobę w przyszłości?
Pozdr.

2. Data: 2007-07-17 20:22:47

Temat: Re: I jeszcze borelioza.
Od: "Czarek K." <c...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś wie - czy prawidłowo wyleczona borelioza
> (krętkowica) powoduje uodpornienie
> organizmu na tę chorobę w przyszłości?
> Pozdr.

Nawroty moga pojawiac sie przez cale zycie. 100% pewnosci nie mam ale
pamietam jak czytalem, ze choroba pozostaje w organizmie i ujawnia sie przy
wiekszych utrzymujacych sie oslabieniach organizmu.

pzdr
Czarek K.

3. Data: 2007-07-17 20:39:44

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czarek K." <c...@s...com> napisał w
wiadomości news:f7j8ei$erm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> przy
> wiekszych utrzymujacych sie oslabieniach organizmu.

Odpowiadasz bardzo nieściśle. To zależy jakie w organizmie są przeciwciała,
IGM czy IGG. I to jest warunek czy wyleczymy się czy nie.
Pozdrawiam Jurek M.

4. Data: 2007-07-17 23:52:35

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr pisze:
> Czy ktoś wie - czy prawidłowo wyleczona borelioza
> (krętkowica) powoduje uodpornienie
> organizmu na tę chorobę w przyszłości?
> Pozdr.

Nie.

5. Data: 2007-07-17 23:57:50

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarek K. pisze:
> [...]
> pamietam jak czytalem, ze choroba pozostaje w organizmie i ujawnia sie przy
> wiekszych utrzymujacych sie oslabieniach organizmu.

We wczesnym okresie choroby, kiedy jest ona jeszcze spowodowana
bakteriami, można się jej pozbyć do końca. W przewlekłej boreliozie
podstawowe znaczenie ma już nie obecność bakterii, ale mechanizmy
autoimmunologiczne. Wtedy jest problem. W USA przez krótki czas była
kiedyś dostępna szczepionka na boreliozę. Wycofano ją właśnie dlatego,
że wywoływała patologiczną odpowiedź układu odpornościowego pomimo braku
bakterii.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2007-07-18 00:00:09

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek pisze:
> [...]
>>
> Odpowiadasz bardzo nieściśle. To zależy jakie w organizmie są przeciwciała,
> IGM czy IGG. I to jest warunek czy wyleczymy się czy nie.

To nie tak. Klasy przeciwciał są wskazówką, czy mamy do czynienia ze
świeżym zakażeniem, czy z kontaktem z jakimś patogenem w przeszłości.
Nie ma to nic wspólnego z rokowaniem co do wyleczenia.

Pozdrawiam
Piotr

[Music Movies Soft] Free binaries search & download = www.GEGEREKA.com
poszukuje dobrego neurologa we Wrocławiu
WZW typu B pytanie
Wieczorne problemy oddechowe???
THE LORD OF DOWNLOADS: MP3,Movies,Soft = www.GEGEREKA.com