« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2004-06-14 08:27:47
Temat: ISO9001 i fatalna organizacja ostr. dyz.Żale nie dotyczą lekarzy, tylko spraw fatalnej organizacji. Musiałem
wczoraj odwiedzić ostry dyżur okulistyczny (Lindleya W-wa). Znam
wszystkie takie miejsca w moim mieście (ZZSK, zapalenia tęczówki) więc
mam porównanie. W gablocie wisi dumnie certyfikat ISO9001 dla szpitala,
a obok chaos i zamęt. żadnej informacji, że np. pacjenci z wapnem to od
razu, że dzieci (dyżur jeden wspólny) bez kolejki. Jeden pan czekał z
dwójką małych dziewczynek ponad godzinę, zanim się dowiedział, że
"dzieci bez kolejki". Co ciekaw w tym czasie z gabinetu na oddział
kilkakrotnie wychodziły pielęgniarki i lekarze, ale jak się tłumaczyli
"nie zauważyli, że są dzieci". Hmm, dość ciężko przeoczyć dwójkę bawiącą
się na środku korytarza.
Żałowałem, że nie ma systemu jak na poczcie z numerkami i wyświetlaczem.
Więc może oprócz certyfikatu zwykła kartka, flamaster, przylepiec i
pielęgniarka z wyraźnym pismem, co przywiesi parę ogłoszeń, też się
przyda.
--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie
szybko jak młodzi początkujący.
Robert Pyzel r p y z e l @ g a z e t a . p l (usuń BEZSPAMU z adresu)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2004-06-14 14:03:22
Temat: Re: ISO9001 i fatalna organizacja ostr. dyz.
Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...Bez.Spamu.pl> napisał w wiadomości
news:cajudc.18k.1@to.robota.cypla.jest...
> mam porównanie. W gablocie wisi dumnie certyfikat ISO9001 dla szpitala,
Problem ktory zglaszasz dotyczy nie tylko
szpitali.
Niestety teraz jest moda na ISO9001. A firmy, ktore
wystawiaja certyfikaty chyba nie zawsze kieruja
sie jakoscia (klient moze zrzeygnowac z audytora
i wtedy przepada mozliwosc zysku za audyty,
wystawianie certyfikatow).
Warto wiedziec ze idea tej normy jest wzrost
jakosc uslug z punktu widzenia klienta. Istota
jest rowniez badanie zadowolenia klienta. Ciekawy
jestem w jaki sposob badane jest zadowolenie klienta
(tu: pacjenta) w tym przypadku. No i jaka
firma dala certyfikat w tym przypadku.
--
Pozdrawiam
WOJSAL (Wojciech Sałata)
http://www.wojsal.prv.pl
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2004-06-14 15:45:43
Temat: Re: ISO9001 i fatalna organizacja ostr. dyz.
WOJSAL wrote:
> Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...Bez.Spamu.pl> napisał w wiadomości
> news:cajudc.18k.1@to.robota.cypla.jest...
>
>>mam porównanie. W gablocie wisi dumnie certyfikat ISO9001 dla szpitala,
>
>
> Problem ktory zglaszasz dotyczy nie tylko
> szpitali.
> Niestety teraz jest moda na ISO9001. A firmy, ktore
> wystawiaja certyfikaty chyba nie zawsze kieruja
> sie jakoscia (klient moze zrzeygnowac z audytora
> i wtedy przepada mozliwosc zysku za audyty,
> wystawianie certyfikatow).
Trudno oprzeć się złośliwemu komentarzowi, że skoro kontrola jakości
szwankuje, to nic dziwnego, że służba zdrowia nic a nic się nie
polepsza. Jak widać na tym przypadku, winni są także POZA medycyną
Leszek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |