krwawienie z odbytu

1. Data: 2004-06-14 06:34:39

Temat: krwawienie z odbytu
Od: "Szumi" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem. Od kliku miesiecy, co jakis czas, podczas uzywania papieru
toaletowego znajduje na nim slady krwi. Nie odczuwam z tym zwiazanego bolu.
Co to moze byc za choroba? Gdzie powinienem sie zglosic?

pozdrawiam
zastydzony.

2. Data: 2004-06-14 11:44:58

Temat: Re: krwawienie z odbytu
Od: "Grigorjo" <G...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na poczatek lekarz rodzinny - on wystawi skierowanie do specjalisty, ktorym
moze byc proktolog (gastrolog) celem wykonania rektoskopii (kolonoskopii).
Choroba moze byc rozna i bez konkretnego badania raczej nic konkretnego nie
chca lekarze nic mowic - przezylem to na wlasnej skorze :)
Badanie (kolonoskopia) co prawda nie nalezy do najprzyjemniejszych, ale u
mnie przebieglo bez problemu - wiecej strachu przed niz to wszystko jest
warte - rozni ludzie roznie mowia o swoich przezyciach podczas badania i to
dlatego. Po wiecej szczegolow, gdyby byly potrzebne zapraszam na priv lub
gg.

pzdr
Grigorjo
#gg2335520

3. Data: 2004-06-14 12:00:06

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jun 2004 13:44:58 +0200, Grigorjo wrote:

> Na poczatek lekarz rodzinny - on wystawi skierowanie do specjalisty, ktorym
> moze byc proktolog (gastrolog) celem wykonania rektoskopii (kolonoskopii).

Być może wystarczy badanie per rectum palcem. Nie zawsze konieczna jest
kolonoskopia. Ale do lekarza pójść trzeba.

Nota bene - rektoskopia i kolonoskopia to dwa różne badania, różniące
się (poza rodzajem wykorzystywanego sprzętu) "zasięgiem", a proktolog to
bynajmniej nie to samo co gastrolog (proktolog to _chirurg_
specjalizujący się w chorobach dolnego odcinka przewodu pokarmowego, a
gastrolog to _internista_ specjalizujący się w przewodzie pokarmowym
(nie tylko jego końcowej części)).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

4. Data: 2004-06-14 12:14:22

Od: "Danynx" <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bolu.
> Co to moze byc za choroba? Gdzie powinienem sie zglosic?

idź lepiej do lekarza. Mój teść zlekceważył i wczoraj miał krwotok
wewnętrzny. Wymiotował krwią i leciało mu z odbytu. Pękły wrzody...

5. Data: 2004-06-14 13:48:40

Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Być może wystarczy badanie per rectum palcem. Nie zawsze konieczna jest
> kolonoskopia. Ale do lekarza pójść trzeba.

to czy per rectum czy kolonoskopia/sigmoidoskopia/rektoskopia to zależy
tylko i wyłącznie od specjalisty. Obecność np. guzków krwawniczych w badaniu
per rectum nie wyklucza innch zmian w dalszej części jelita
Pozdrawiam
Michał

6. Data: 2004-06-14 14:12:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jun 2004 15:48:40 +0200, Michał wrote:

> to czy per rectum czy kolonoskopia/sigmoidoskopia/rektoskopia to zależy
> tylko i wyłącznie od specjalisty.

No nie zupełnie:) Pacjent może nie wyrazić zgody na badanie, nawet
wtedy, kiedy zdaniem specjalisty jest ono konieczne.

Ale właśnie to starałem się napisać - że decyzję co do zakresu badania
podejmie lekarz po zbadaniu pacjenta.

> Obecność np. guzków krwawniczych w badaniu
> per rectum nie wyklucza innch zmian w dalszej części jelita

Pełna zgoda.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

Przebarwienia..
pentasa
WAŻNE. Ewentualne FAQ itp - drugie podejście.
ciaza
mam odrętwiały bok - jakie przyczyny?