Re: Idzie lepsze

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 18 Jan 2014 11:50:16 -0800 (PST)
Subject: Re: Idzie lepsze
From: Hanka <c...@g...com>

W dniu sobota, 18 stycznia 2014 20:35:12 UTC+1 użytkownik Sara napisał:
> Myślę, że F. może zrobić dużo dobrego także i przeorując
> naszą ludową mentalność.

Miejmy nadzieje.

"Dla mnie - tłumaczyła - przeciwnicy feminizmu i gender to osoby, które chcą za
wszelką cenę utrzymać społeczne status quo. Rzeczywiście, w odkryciu nierówności płci
jest pewien potencjał zmiany. Same badania empiryczne tego nie zakładają. Jeśli
jednak odkryjemy istnienie luki płacowej, to ta wiedza rodzi praktyczne pytania:
dlaczego kobiety mają mniej zarabiać i mieć mniejsze emerytury?"

Od dluzszego czasu pracuje w Niemczech. Wykorzystuje wszystkie sytuacje do wybadania
ludzi, z ktorymi sie spotykam, "pod katem psychosocjologicznym".
Temat nizszego wynagrodzenia jest dla niemieckich kobiet takim samym problemem jak
dla Polek - moja ostatnia rozmowczyni okresla przecietna (wsrod znajomych czy
rodziny) roznice w wynagrodzeniu kobiety i mezczyzny na 20%.
Tak, ze troche to potrwa chyba...

> A może jestem niepoprawną optymistką...

Nic innego nam nie pozostaje.
:)