Idzie wiosna ... czy fuksja ukorzeni się w wodzie i jak rozmnożyć takie co niezidentyfikowane

1. Data: 2005-02-11 08:16:04

Temat: Idzie wiosna ... czy fuksja ukorzeni się w wodzie i jak rozmnożyć takie co niezidentyfikowane
Od: "Julita K." <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem tu nowa, choć od kilku miesiecy śledzę grupe bo wreszcie nabyłam
działkę
i zamierzam założyć sobie ogród.
Choc na razie skupiam sie na ogrodnictwie balkonowo-parapetowym.
Zauważam pierwsze oznaki wiosny wśród grupowiczów...

1. W ubieglym roku zakupilam na balkon całkiem nową rosline :
listeczki dekoracyjne zielono-srebrne, omszone, ładnie sie rozrosła,
niektore pedy wyrosły do 1.5m.
Nie kwitnie ale doskonale wygladała na balustradzie razem z pelargoniami.
Obcieta na jesieni PRZEZIMOWAŁA w pokoju.
Jak ja rozmnożyć? Czy obciete wierzchołki ukorzenią się w wodzie?

2. Czy fuksja sie ukorzeni w wodzie?

Dotad zawsze wszystko ukorzeniałam przepisowo w doniczkach z ziemią,
ale mam mało parapetów i wykombinowałam, że jak w wodzie, to wymaga mniej
mniejsca.
A z drugiej strony mam mało roslin matecznych (bo mało parapetów) i gdyby to
było bez sensu
to szkoda by mi było tracić tzw.material.

Z góry dziękuję za pomoc
Julita

2. Data: 2005-02-11 14:48:06

Od: "Cecylia Kuźmiak" <c...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Fuksja bardzo łatwo daje sie rozmnażać właśnie przez ukorzenianie szczepków
(wybrać ładną zdrową i młodą gałązke, oberwać listki dolne, zanuzyć w
ukorzeniaczu i do ziemi w doniczce. Oczywiscie podlewać od czasu do czasu.
Ja mam różne kolory. A duże okazy drzewkowe( bo tak je przycinam, zeby szly
w góre) na jesien przywoże z działki i przechowuje w piwnicy-dosyć ciemnej.
Mieszkam w bloku. A wiosną-już teraz, zabieram z piwnicy do słonecznego
pokoju-obrywam wszystkie pędy do gołego drzewka i po kilku dniach rosną
nowe, ładne zielone gałązki, ktore zakwitną za dwa miesiące. Zawoże na
działke i są rewelacyje i jest kolorowo. Nie bać się cięcia i eksperymentów.
Pozdrawiam Cecylia

3. Data: 2005-02-11 15:50:48

Od: "Julita K." <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.Tez mam plan poprowadzenia fuksji na drzewka.
Julita

4. Data: 2005-02-12 12:42:22

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nowe, ładne zielone gałązki, ktore zakwitną za dwa miesiące. Zawoże na
> działke i są rewelacyje i jest kolorowo. Nie bać się cięcia i

Wlasnie dzisiaj wyjelam swoje fuksje z piwnicy, przycielam, nawiozlam i
podlalam.
W zeszlym roku jedna z nich byla szczegolnie piekna i wielka ale okazalo
sie, ze jest bardzo polamana i teraz po przcieciu nie zostalo z niej wiele.
Nawet nie wiesz jak mnie Twoj post pocieszyl :-)
Magda

5. Data: 2005-02-13 01:50:49

Od: "katarzynams" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <mag-l@spam_wp.pl> wrote in message

> [...]
> wiele.
> Nawet nie wiesz jak mnie Twoj post pocieszyl :-)<

Fuksje to raczej trzeba przyciac jak sie chce zeby obficie kwitla, bo na
zeszlorocznych pedach i tak nie bedzie kwiatow.
katarzyna

Jakie Pomidorki?
Zamiokulkas + grupa
Co już posialiście?
pielegnacja jasminu doniczkowego - jak??
kiedy roslinki rosna...?