Iglaczki

11. Data: 2002-04-12 06:46:47

Temat: Re: Iglaczki
Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
news:a94t6g$39r$1@sunsite.icm.edu.pl...

> Noooo, może na tej grupie.

TYLKO na tej grupie!

Raczkująca Olivia

P.S. Nauczcie mnie chodzić na dwóch nogach po ogrodzie!!! Pleeeeease!

12. Data: 2002-04-12 08:09:41

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olivia" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> P.S. Czy te cisy naprawdę tak powoli rosną?

Kup jeden, zrób zdjęcie, po pięciu latach nie zobaczysz różnicy. Może
przesadzm, ale cis rośnie najwyżej 1-2 cm rocznie.
Oczywiście miały być cyprysiki a nie cypryśniki.

--

Edyta Szajnóg
_______________________________

13. Data: 2002-04-12 11:39:02

Temat: Odp: Iglaczki
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEGELBCAAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> Zgadza się! Choć z wykształcenia jestem biologiem - do ogrodnika mi
jeszcze
> baaaaardzo daleko! Ale wszystko przede mną... Pogadamy za parę lat
;-)))))))

> P.S. Czy te cisy naprawdę tak powoli rosną?

Im starsze, tym szybciej. Czy to Cię pociesza?

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2002-04-12 11:53:50

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Im starsze, tym szybciej. Czy to Cię pociesza?

Wcale. Na żywopłot wybiorę co innego a cisów kupię 1 (słownie jeden) i będę
patrzeć jak rosnie (żeby się Bogusław nie obraził :)
Dzięki Basiu!

Pozdr.
Olivia

15. Data: 2002-04-12 12:18:04

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Strasznie się wszyscy uwzieliście na te biedne cisy a niesłusznie. Powoli to
rośnie cis pospolity a zwłaszcza jego karłowe odmiany. Natomiast cis pośredni,
zwłaszcza odmiana Hicksii rośnie niewiele wolniej od żywotnika np Smaragd czy
cyprysika np lawsona a ma wiele innych zalet, np w odróżnieniu od cyprysika
jest w pełni odporny na przemarzanie a w odróżnieniu od tuji nie brązowieje na
zimę. W ogóle to żywopłot z cyprysika w nazym klimacie jest mało praktyczny, no
może w Polsce południowo-zachodniej
Pozdrowionka
Hania

16. Data: 2002-04-12 12:54:15

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
brązowieje na
> zimę. W ogóle to żywopłot z cyprysika w nazym klimacie jest mało

Ale i tak pies móglby wrąbać to i owo z cisa i zdechnąć... :((((((((( Czy
nie?

Pozdr.
Olivia

17. Data: 2002-04-12 13:11:30

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Edyta Szajnóg

>Kup jeden, zrób zdjęcie, po pięciu latach nie zobaczysz różnicy. Może
>przesadzm, ale cis ro?nie najwyżej 1-2 cm rocznie.

Teraz Edytko to przesadzilas.:-))
Cyba ze mialas na mysli "Taxus baccata Adpressa"
Cis w poczatkowej fazie faktycznie rosnie wolno, a tylko dlatego ze jest
dlugowieczny- zyje do 1000 lat i dluzej.
Jesli stworzy mu sie odpowiednie warunki rosnie calkiem przyzwoicie nawet do
20 cm.rocznie.
Cis zle rosnie na glebach suchych,podmoklych i zakwaszonych.Zdecydowanie
preferuje gleby swieze,glebokie i wapienne i lubi duza wilgotnosc powietrza.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

18. Data: 2002-04-12 14:25:39

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> wrote in message

> Kup jeden, zrób zdjęcie, po pięciu latach nie zobaczysz różnicy. Może
> przesadzm, ale cis roœnie najwyżej 1-2 cm rocznie.

Moze zle rosnie po przesadzeniu? Ja mam wrazenie, ze moje
w ciagu ostatnich 7 lat bardzo urosly (na pewno wiecej niz
14 cm, raczej 140cm). Ale moze byc to zludzenie, bo poprzedni
wlasciciel przycinal je strasznie, a ja nie przycinam wcale.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

19. Data: 2002-04-12 17:27:49

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> pośredni,
> czy
> cyprysika
> brązowieje na
> praktyczny, no
>
> Ale i tak pies móglby wrąbać to i owo z cisa i zdechnąć... :((((((((( Czy
> nie?
>
> Pozdr.
> Olivia
>
> Gdyby wrąbał to pewno by zdechł ale psy chyba w jagódkach cisowych nie
gustują. Przynajmniej moje (mam dwa, tzn dwa psy). Cisy są przez nie regularnie
obsikiwane, niestety. A może dlatego właśnie ich nie objadają i to im ratuje
życie????
Pozdrowionka, Hania

20. Data: 2002-04-15 14:24:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIELMCAAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> [...]

> dlugowieczny- zyje do 1000 lat i dluzej.
> Jesli stworzy mu sie odpowiednie warunki rosnie calkiem przyzwoicie nawet

30-40 cm, odmiana nieznana, choć faktycznie w typie 'Hicksii' - ale po 20
latach od posadzenia. Przyc czym im intensywniej się przycina, tym mocniej
odbija.

> Cis zle rosnie na glebach suchych,podmoklych i zakwaszonych.Zdecydowanie
> preferuje gleby swieze,glebokie i wapienne i lubi duza wilgotnosc
powietrza.

U mnie ma suuuchą glinę;) I, żeby było śmieszniej, pełne słońce.

Pozdrawiam, Basia.

Iglaki
Milion pytań
Pinus Thunbergii