Ile on się napił ???

1. Data: 2008-06-07 19:12:40

Temat: Ile on się napił ???
Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Starszą, samotną sąsiadkę po przebytym rok temu zawale dopadł kleszcz. Ona
nie wie kiedy, wczoraj był taki jak na zdjeciu, został usunięty na
pogotowiu.

http://www.voila.pl/080/6qy8p/index.php?get=1&f=1
http://www.voila.pl/081/n9s3l/index.php?get=1&f=1

Nie podano żadnych leków. Czytam dużo o boreliozie, o tym, że co 3 kelszc
może zakazic i o tym, że wiedza lekarzy pierwszego kontaktu jest tu bardzo
mała, a to dlatego, że maja mały kontakt z zagadnieniem. Gdzie się z tym
teraz moja sąsiadka powinna udać ? Może mi ktoś wskazać dobrego specjaliste
w małopolsce ? Może chociaż kilka wskazówek, jakies schematy postępowania,
które wypadałoby omówić z lekarzem ??? Boelioza atakuje również sece, więc
strach większy...

Marek

2. Data: 2008-06-08 09:58:26

Temat: Re: Ile on się napił ???
Od: ania <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek napisał(a):
> [...]
> które wypadałoby omówić z lekarzem ??? Boelioza atakuje również sece, więc

Nie trzeba panikować co trzeci kleszcz jest nosicielem czyli Twoja
znajoma ma 66% szansy na to że nie została zarażona.

Co do leków to nie podaje się ich profilaktycznie a tylko jesli wystąpią
objawy ( objawy grypopodobne i rumień koło miejsca ukłucia ).
Wtedy należy pojść do lekarza pierwszego kontaktu po antybiotyk ( np.
Doksycyklina albo inny antybiotyk z grupy terracyklin) który przyjmuje
się ok 4-6 tygodni.

Jeśli nie zaobserwuje się objawów można dla pewności zrobić badanie
(podzwońcie po labach i zapytajcie gdzie robią Western Blot na Borelie)
po uplywie 6-8 tygodni od kontaktu z kleszczem.

Moim zdaniem kleszcz wbił się ok 24-48h temu zależy jak dobrze ukrwione
znalazł miejsce.

Życze zdrowia :)

Ania

3. Data: 2008-06-08 11:01:31

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek wrote:

> [...]
> specjaliste w małopolsce ? Może chociaż kilka wskazówek, jakies schematy
> postępowania, które wypadałoby omówić z lekarzem ??? Boelioza atakuje

no popatrz, mnie użarło już w tym roku ze 20 czy 30 kleszczy, żyję w rejonie
endemicznym i jakoś mi do głowy nie przyszło żeby z tego powodu panikować.
Co trzeci kleszcz zaraża? Nie sądzisz, że gdyby to była prawda, nie
mielibyśmy w kraju ani jednego leśnika, bo wszyscy by padli w ciągu paru
miesięcy na boreliozę?

Ktoś mnóstwo kasy zarabia na boreliozowej panice i sprzedaży leków, nawet
potrafiłbym pokazać parę takich osób.

A sąsiadka niech patrzy czy pojawi się rumień - czerwona plama wielkości
ponad 5 cm, utrzymująca się przez długi czas, może pojawić się nawet za
miesiąc i z dala od miejsca ukąszenia (taka czerwona kropka wielkości 1,5
cm która utrzymuje się przez tydzień to normalna reakcja alergiczna). Jak
pojawi się gorączka, też są powody do niepokoju. Ale jak w ciemno zacznie
leczyć "boreliozę", a będzie miała wirusowe odkleszczowe zapalenie mózgu,
to w najlepszym przypadku zostanie kaleką - antybiotyki to największy
przyjaciel wirusów.

4. Data: 2008-06-08 11:03:25

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ania wrote:

> Jeśli nie zaobserwuje się objawów można dla pewności zrobić badanie
> (podzwońcie po labach i zapytajcie gdzie robią Western Blot na Borelie)
> po uplywie 6-8 tygodni od kontaktu z kleszczem.

podpowiem, że pozytywny western blot IgG wychodzi u 1/3 populacji (zdrowej
oczywiście), a ogólnie pozytywne testy w klasie IgM wyjdą po spontanicznym
samowyleczeniu.

5. Data: 2008-06-08 11:07:13

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-06-08 11:58 ania pięknie wystukał/a:

Skoro była na pogotowiu, to tam powinna poprosić o receptę.

--
animka

6. Data: 2008-06-08 12:31:16

Od: "Q" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

odp.: malo.

Pilnie szukam dobrego psychiatry w Poznaniu
toksyczność
Gumy dla rzucajacych palenie a niepalacy
Kaszel i zapalenie oskrzeli ?
Jak się wykastrować?