Ile posolic paczke ryzu?

1. Data: 2005-02-04 21:12:37

Temat: Ile posolic paczke ryzu?
Od: "Rafal" <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, ze brzmi to glupio ale jestem chop i chce zrobic
mojej narzeczonej niespodzianke.Chce zrobic cos do
jedzenia. A ze nie potrafie gotowac to pomyslalem o czyms
prostym - jedna z rzeczy bedzie ryz z sosem. Na opakowaniu
ryzu pisze, ze trzeba posolic wode, w ktorej sie go gotuje.
Tylko wlasnie - ile trzeba posolic jedna paczke tego ryzu?
1lyzeczke, 1lyzke, a moze wiecej? Wiem, ze brzmi to glupio ale
jestem chop i chce zeby dalo sie to mniej wiecej zjesc :)
Pozdrawiam i thx
Rafal

1. Data: 2005-02-04 21:48:13

Temat: Re: Ile posolic paczke ryzu?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości

> Tylko wlasnie - ile trzeba posolic jedna paczke tego ryzu?
> 1lyzeczke, 1lyzke, a moze wiecej? Wiem, ze brzmi to glupio ale
> jestem chop i chce zeby dalo sie to mniej wiecej zjesc :)

Cos ok. 1/2 - 1 malej plaskiej lyzeczki - ja nigdy nie odmierzam, dziala oko
i potrzeba.
A tak, to zalezy jak kto lubi - najlepiej do smaku, sprobuj troche wode,
ktora posolisz przed gotowaniem.

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2005-02-04 22:14:11

Od: Asterek <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal wrote:

> [...]
> 1lyzeczke, 1lyzke, a moze wiecej? Wiem, ze brzmi to glupio ale
> jestem chop i chce zeby dalo sie to mniej wiecej zjesc :)

Zaraz, zaraz - paczka paczce nie równa. Paczka to znaczy ile? 0,5 kg? 1
kilogram?

Tak dla informacji:
Na jedno danie dla jednej osoby wystarczy 50-60 g suchego ryżu.
Szczypta soli wystarczy na porcję dwuosobową (100-120 g suchego ryżu).

Miejmy nadzieję, że z sosem nie będziesz miał takich problemów. :-)

--
Ździho

1. Data: 2005-02-04 22:17:21

Od: Catalina <c...@u...plsocseks.net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 4 Feb 2005 22:12:37 +0100 , "Rafal"
<t...@a...ma.kota.pl> wrote:

>Tylko wlasnie - ile trzeba posolic jedna paczke tego ryzu?
>1lyzeczke, 1lyzke, a moze wiecej?

Paczka jak sądze to torebka ryżu.
Ja na garnek około litra wody wsypuję trochę mniej niż płaską łyżkę
soli.

--
Catalina
gg # 186839

1. Data: 2005-02-04 22:46:12

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-04 23:49:49 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Ewa (siostra Ani) N.* skreślił te oto słowa:

> To tez zalezy od ilosci wody...
> Ja np. ryz na dwie osoby gotuje w + 1 l. wody, wsypuje spora lyzeczke soli.
> Ale wode potem wylewam ;)

Podziwiam osoby, które wiedzą iloma łyżkami trzeba coś osolić :]
Ja zawsze na oko wsypuje sól, i długo myślałam że ogól ludzkości tak
czyni... dopóki kolega gotujący coś u nas nie zaczął metodycznie odliczać
łyżki soli wsypywane do wody na makaron :] Kuriozum...

Aha...od wczoraj zastanawiam się nad zmianą swojej metody. Soliłam rosół
zaraz po zjedzeniu sporego ogórka kiszonego. Był mdły, i mdły... i jak już
się ugotował do końca to się okazało, że można go wylać... czegoś tak
obrzydliwego nigdy nie popełniłam, sama sół, grhhhh...

--
Lia

1. Data: 2005-02-04 22:49:49

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 4 février 2005 ŕ 23:14:11, vous écriviez :

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2005-02-04 23:17:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Rafal wrote:
> Tylko wlasnie - ile trzeba posolic jedna paczke tego ryzu?
> 1lyzeczke, 1lyzke, a moze wiecej? Wiem, ze brzmi to glupio ale
> jestem chop i chce zeby dalo sie to mniej wiecej zjesc :)

Jak ja kiedyś spytałam na grupie, ile soli wsypują na mniej więcej
3-litrowy garnek zupy, to zostałam posądzona o trollowanie :-(.
Odpowiedziano mi wtedy, że "do smaku" i zaraz pojawił się konkurencyjny
post "ile cukru?" ;-).

Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2005-02-04 23:53:51

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lia napisał:

> dopóki kolega gotujący coś u nas nie zaczął metodycznie odliczać
> łyżki soli wsypywane do wody na makaron :]

Widać kolega też chop ;)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2005-02-05 01:42:24

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1lyzeczke, 1lyzke, a moze wiecej? Wiem, ze brzmi to glupio ale
> jestem chop i chce zeby dalo sie to mniej wiecej zjesc :)

Na 4,5 litrowy gar wody - 1 płaska łyżka soli, tak samo przy gotowaniu
makaronu i ziemniaków. A tak wogóle to trzeba próbować, bo nie raz mi
się zdarzyło nie posolić wcale, albo wręcz przeciwnie: posolić 2 razy.
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-02-05 04:49:21

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal napisał(a):
> [...]
> 1lyzeczke, 1lyzke, a moze wiecej? Wiem, ze brzmi to glupio ale
> jestem chop i chce zeby dalo sie to mniej wiecej zjesc :)

sol szkodzi !!!

mąka razowa żytnia
jądra pestek moreli?
Soczewica.Aiuto