Ile zarabia nauczyciel...

191. Data: 2009-05-18 05:37:32

Temat: Re: Ile zarabia nauczyciel...
Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_P napisał(a):

> Wlasnie ci sie wydawalo. Nauczyciela nie obchodzi co ci sie wydaje,
> ale co zleca mu ministerstwo/kuratorium/szkola, ktorzy sa jego
> pracodawcami.

Logiczne.

> Jak to nie pisales, skoro pisales:

> No to gdzie jest to Melbourne? ;)

To nie była moja wypowiedź ;) W każdym razie lepsze wsparcie (niż u
nas), o którym była tu mowa, w Australii, dostaje każda każda grupa
zawodowa czy społeczna, więc co to za argument?

> Nauczyciele sa pracownikami systemu oswiaty. Nie tworza go,
> bo tworza go politycy i urzednicy ministerialni. Zastanow
> sie, jaki jest zakres swobody nauczyciela, a potem wroc
> do tematu. To nie uczelnie autonomiczne.

Współtworzą go, poprzez związki zawodowe, obronę przywilejów KN etc,
wymuszając na politykach i urzędnikach kompromisy.

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

192. Data: 2009-05-18 05:38:46

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_P napisał(a):

> A co do rozdmuchania programow nauczania to pytania
> kieruj na szczebel ministerialny, bo nauczyciel nie ma tu nic
> do gadania.

To źle, że nie ma nic do gadania. Informacja zwrota jest bardzo
poptrzebna. O to powinni więc gardłować a nie o podwyżki ;)

j.

193. Data: 2009-05-18 07:28:14

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek napisal:
> To nie była moja wypowiedź ;)

To nie bylo twoje?

> januszek <j...@p...irc.pl>

> at home.pl news server
>
> Klara Bemol napisa3(a):
>
> Zbieraj1c dane na potrzeby tego w1tku trafi3em tu:
> http://legologos.blog.polityka.pl/?p=241 i znalaz3em dwa ciekawe wpisy,
> jeden od nauczycielki z Melbourne (pracuje ps3 etatu, co oznacza, 35
> godzin lekcyjnych na ka?de 10 dni nauczania)
>
> j.

Chyba jednak ty odwolywales sie do wpisu nauczycielki z Melbourne :)

Jacek

194. Data: 2009-05-18 07:30:27

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek napisal:
> Współtworzą go, poprzez związki zawodowe, obronę przywilejów KN etc,
> wymuszając na politykach i urzędnikach kompromisy.

Ale tak rozumiane wspoltworzenie to ma kazda grupa zawodowa.
Natomiast tworzenie decyzyjne nalezy do politykow. Moga olac
zadania grup zawodowych. I robia to, gdy grupy sa male.
I zadne wymuszanie wtedy nie pomoze. A cala reszta to zwykle
negocjacje.

Jacek

195. Data: 2009-05-18 07:32:17

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek napisal:
> To źle, że nie ma nic do gadania. Informacja zwrota jest bardzo
> poptrzebna. O to powinni więc gardłować a nie o podwyżki ;)

Wskaz mi market, gdzie mozna zaplacic 'informacja zwrotna'.
Ewentualnie jakiegos dewelopera, ktory przyjmuje ta walute :)

Przy okazji: zerknij sobie na hierarchie potrzeb Maslova.
Jak nauczyciele beda mieli zapewnione normalne zarobki,
to wtedy zajma sie 'informacja zwrotna'. Ale dopiero wtedy.
Inaczej byliby kolejnymi inteligenckimi frajerami.

Jacek

196. Data: 2009-05-18 07:56:11

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_P napisał(a):

[...]

> Chyba jednak ty odwolywales sie do wpisu nauczycielki z Melbourne :)

Owszem. Jak słusznie zauważyłeś zacytowałem wpis kogoś kto się podpisał
"nauczycielka z Melbourne". I w żaden sposób go nie skomentowałem.

j.

197. Data: 2009-05-18 08:03:56

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_P napisał(a):

> Ale tak rozumiane wspoltworzenie to ma kazda grupa zawodowa.

Nie prawda bo jak się chwali ZNP nauczyciele to największa zorganizowana
grupa zawodowa. Na stronach ZNP można znaleźć informacje o 600 tys osób
gotowych do strajku. Mało tego, aspiracje mają na poziomie wyższym niż
krajowy, vide: http://www.en.znp.edu.pl/text.php?action=&cat=7&id=1
0012

j.

198. Data: 2009-05-18 08:22:30

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek_P napisał(a):

> Wskaz mi market, gdzie mozna zaplacic 'informacja zwrotna'.

Praktycznie w każdym - idąc do innego.

> [...]
> to wtedy zajma sie 'informacja zwrotna'. Ale dopiero wtedy.
> Inaczej byliby kolejnymi inteligenckimi frajerami.

Z jednej strony zarobki na poziomie 1400-1900 na rękę są zbyt duże by
klepać biedę i zbyt małe, żeby cieszyć się szczytem piramidy potrzeb. Z
drugiej strony wystarczy kilka miesięcy pobyć na bezrobociu, żeby
docenić 1200 zł na rękę... Nauczyciele jakobardzo silna grupa zawodowa
zafundowała sobie takie środowisko pracy, w którym płaci się im za
kiepską płacę a to jak wiadomo demoralizuje (w sensie ekonomicznym)
najbardziej więc domagają się gruszek na wierzbie...
Porównywanie takiej grupy zawodowej o tak silnej postawie roszczeniowej,
do pracowników marketów jest wielką obrazą, dla tych drugich.

j.

199. Data: 2009-05-18 18:34:02

Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pawelj napisał:

> Nie bardzo wierzę, że by się nie odezwał.
> Chociaż ja bym to odwrócił- płaćmy jak teraz a wymgajmy tej pracy 40
> godz. skoro za to płacimy.

Nie ma sprawy. Niech nauczyciele chodzą normalnie do pracy, np. 8 - 16
jak przeciętny urzędnik. W tym te 18 godzin przy tablicy, reszta do
robienia tej reszty.
A Organ Prowadzący niech płaci - za zabawy i dyskoteki szkolne - bo po
godzinie 16, za wycieczki ze zwielokrotnioną obsadą - bo zamiast 1
nauczyciela pojedzie 3 - mogą pracować tylko 8 godzin dziennie, dodaj
do tego nadgodziny solidnie płatne za soboty i niedziele.
Aaa - żebym nie zapomniał: dodaj do tego koszty remontów i adaptacji
dodatkowych pomieszczeń w szkołach żeby ci nauczyciele mieli gdzie
pracować w godzinach nietablicowych z zachowaniem jakich takich
warunków BHP - inaczej Inspekcja Pracy zamknie taki kramik szybciej
niż zdążysz zareagować.
Teraz dodaj do siebie tę kasę, załatw ją z budżetu, dopilnuj działania
mechanizmu prac budowlano - montażowych i z czystym sumieniem wymagaj
40 godzin od każdego pracującego nauczyciela. Sporo się wykruszy tych,
którym takie warunki nie będą odpowiadać, więc dodaj prędziutko skąd
weźmiesz tych brakujących - bo przecież co konia obchodzi że się wóz
przewrócił- lekcje muszą się odbyć...

pozdrowionka
zairazki

200. Data: 2009-05-18 18:37:46

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:i1s115h0u1hnf8tq8hojghej4mf4galeqn@4ax.com JMM
<j...@p...onet.pl> pisze:

> ostatnie 3 do dyplomowanego, jeśli dobrze pamiętam.
> Jakiś czas temu w ramach oszczędności wprowadzono obowiązkowe przerwy
> pomiędzy rozpoczęciem procedury awansu zawodowego na kolejny stopień,
> trwające jeśli mnie pamięć nie myli 2 lata.
Ale cię myli. Ja się zresztą też pomyliłem.
No to się porawię.
9-mcy staż na kontraktowego.
2 lata pracy (minimum)
2 lata i 9 m-cy staż na mianowanego
Rok pracy
2 lata i 9 m-cy staż na dyplomowanego
Razem od rozpoczęcia pracy do dyplomowanego 10 lat.

--
Jotte

kurs ARR
Matura 2010 - jak to jest z przedmiotami dodatkowymi?
Glupi, glupszy, najglupszy czyli Dzien Kobiet w Liceum w Łukowie
prawda - istotączłowieczeństwa
nauka i prawda