Ile zarabia nauczyciel...

261. Data: 2009-05-21 21:29:37

Temat: Re: Ile zarabia nauczyciel...
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gv4gs6$n64$1@news.dialog.net.pl Jotte
<t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

Sorry za śmiecenie, nie dopilnowałem.

--
Jotte

262. Data: 2009-05-21 21:34:25

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miałeś spadać.
> Wiedziałem, że nie wytrzymasz i nie dotrzymasz.
Ale specjalnie żeby twój komentarz zobaczyć to odpisałem.
Aleś się wypościł.
Walnij jeszcze ze 4 razy nikt się nie obrazi.
magistry taktownie się nieodezwą a niemagistry pomyślą że tak ma być
--
Pawełj

263. Data: 2009-05-21 21:39:15

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gv4hum$jsk$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

> Ale specjalnie żeby twój komentarz zobaczyć to odpisałem.
Mogłeś pieprzyć na priva.

> Aleś się wypościł.
> Walnij jeszcze ze 4 razy nikt się nie obrazi.
Przeprosiłem za śmietnik.

> magistry taktownie się nieodezwą a niemagistry pomyślą że tak ma być
Nie odezwą pisze się osobno.

--
Jotte

264. Data: 2009-05-22 04:29:34

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomcioW napisał(a):

> Przypomniała mi się historia z moją szwagierką, zrobiła anglistykę i poszła
> dorobić sobie w mojej szkole. Przedtem miała zdanie jak kochany januszek.

Syntax error bo gdyby miała zdanie kompatybilne do mojego to siłą by jej
do pracy w szkole nie zaciągnęli...

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

265. Data: 2009-05-22 07:25:26

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj napisal:
> Wykształcenie wyższe bez tytułu.

Tzn. jak? Zawsze cos masz: od licencjata po mgr inz. arch. (chyba najdluzsze :) ).

> Doświadczenie zawodowe -od 11 lat pracuję wdrażając programy komputerowe.
> 75% roboty to oświata.

Czyli nauczycielem nie jestes. Osoba z zewnatrz. Obserwator.

[ ciach opis wdrozenia ]

> Na tej podstawie mam przekrój wiedzy na temat funkcjonowania poszczególnych
> jednostek i obłożenia nauczycieli zajęciami.

Nie. Widzisz jedynie strukture zajec lekcyjnych i ich ewidencje.
Obowiazki niestety wykraczaja poza czyste pensum i stad
prawdopodobnie twoje podejscie do kwestii obciazenia praca.

> I na podstawie tej pracy widzę zarobki nauczycieli
> w prównaniu z innymi urzednikami.

Czy nauczyciel jest urzednikiem? W Niemczech - tak. W Polsce?

> Widzę wydatki na oświatę i inne rzeczy. Widzę wydatki na szkoły które są
> ostoją kultury na wsi. jak ktoś napisał bardzo tym wsiom potrzebnej.

No i jakie sa w przeliczeniu na jednego ucznia? Pytam, bo akurat
ta stawka jest podstawa calej naszej dyskusji, a wyglada, ze ty,
jako jedyny z dyskutantow, masz wglad w rzeczywiste dane.

> Chodzi ci o ten akt prawny, który mówi że trzeba pracować od 18 do 40 godzin
> i każdy z nauczycieli widzi że tam pisze 18 a wszyscy spoza nauczycieli
> trochę więcej?

To jest nieusuwalna sprzecznosc. Pracownik chce sprzedac prace jak najdrozej,
pracodawca kupic ja jak najtaniej. Etos, powolanie, mitologia itd. nie maja
tu nic do rzeczy. Tu idzie o pieniadze :)

> Było też w tym wątku napisane, że pomysł upadł bo wójtowie/ burmistrzowie
> przestraszyli się kontroli pipu.

Nie. Zanim PIP i NSA zareagowaly na skargi, zdazyly zareagowac dzialy
ksiegowosci w gminach i ich skarbnicy. Przerazeni wzrostem wydatkow.

> Jak się takie rozwiązanie ma do przestrzegania prawa? To jest
> zastanawiające.

Jest. W Polsce prawo jest olewane. Przez wladze tez, bo czuja sie
bezkarne a maja za soba patologiczne domniemanie legalnosci: kazda
decyzja wladz jest z defaultu poprawna dopoki nie udowodni sie, ze
nie jest. No i skwapliwie z tego korzystaja pozostawiajac placenie
odszkodowan nastepcom, a tak wlasciwie to nam: podatnikom.

> Czułem się wezwany do odpowiedzi stąd mój post.

Dzieki. Dyskusja nie mialaby sensu, gdyby wszyscy sie zgadzali :)

Jacek

266. Data: 2009-05-22 09:00:15

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

januszek napisal:
> Syntax error bo gdyby miała zdanie kompatybilne do mojego to siłą by jej
> do pracy w szkole nie zaciągnęli...

Sa dwie mozliwosci:
1. byla w desperacji finansowej i chwytala sie brzytwy,
2. miala ostry atak reformistyczny i czula powolanie do naprawiania swiata :)

Ale jak widac z opisu, wyzdrowiala w pol roku. I trudno sie dziwic,
bo praca w polskiej szkole jest typowym 'junk job' finansowo lokujacym
sie nieco ponizej McDonaldsa, a stwarzajacym nieporownanie wiecej
zagrozen.

Jacek

267. Data: 2009-05-22 14:47:38

Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pawelj napisał:
> Ale specjalnie żeby twój komentarz zobaczyć to odpisałem.
> Aleś się wypościł.
> Walnij jeszcze ze 4 razy nikt się nie obrazi.
> magistry taktownie się nieodezwą a niemagistry pomyślą że tak ma być

Powtórzony post mniej gryzie w oczy niż błędy ortograficzne i nie tylko.
Przepraszam za złośliwość: jeżeli potrafisz "ustawiać" i wdrażać
oprogramowanie w oświacie, to może zainstalujesz sobie odpowiedni
program pocztowy który potrafi wykrywać takie błędy? Istnieją takowe,
więc jako wprawny "ustawiacz" bez wątpienia poradzisz sobie z
"ustawianiem opcji"

pozdrowionka prawie magisterskie
zairazki

268. Data: 2009-05-22 17:54:28

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj napisal:
> Wykształcenie wyższe bez tytułu.

> Tzn. jak? Zawsze cos masz: od licencjata po mgr inz. arch. (chyba
> najdluzsze :) ).
Tzn tak, że po uzyskaniu absolutorium nie oddałem pracy.

> [...]

> Obowiazki niestety wykraczaja poza czyste pensum i stad
> prawdopodobnie twoje podejscie do kwestii obciazenia praca.
Widzę teź to - że część nauczycieli ma po dwa etaty.
Stąd wniosek taki, że mając jeden etat - mają czas na drugi.
Nawet jeżeli to obłożenie jakieś jest to na pewno nie jest to 8 godzin
dziennie.

> I na podstawie tej pracy widzę zarobki nauczycieli
> w prównaniu z innymi urzednikami.

> Czy nauczyciel jest urzednikiem? W Niemczech - tak. W Polsce?
Jest jednak pracownikiem budżetowym.

> [...]

> ta stawka jest podstawa calej naszej dyskusji, a wyglada, ze ty,
> jako jedyny z dyskutantow, masz wglad w rzeczywiste dane.

Ostatnio liczyliśmy to dla jednej gminy której wójt rok w rok od kilku lat
chce zlikwidować szkołę. I zawsze przeszkodzą rodzice uczniów.
Obecnie w szkole w której jest 21 sal lekcyjnych uczy się 18 dzieci.
Koszty utrzymania budynku to ok 70% kosztów podobnej szkoły w innej
miejscowości.
Kwot nie pamiętam. Pamiętam, że uczeń w tej szkole kosztuje ponad 20 razy
więcej niż w innej.
Pieniądze na utrzymanie są zabierane z innych szkół. Cierpią więc dzieci i z
tej szkoły i z tych które tą dotują.
Ale ważne, że coś się dzieje.

> [...]

> Nie. Zanim PIP i NSA zareagowaly na skargi, zdazyly zareagowac dzialy
> ksiegowosci w gminach i ich skarbnicy. Przerazeni wzrostem wydatkow.
Skąd ten wzrost wydatków?

ps.
przy okazji to cytowanie twoich postów jest jakieś dziwne - nie wstawia
zwrotki.
--
PawełJ

269. Data: 2009-05-22 17:56:58

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>W wiadomości news:gv4hum$jsk$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

> Mogłeś pieprzyć na priva.
Dlaczego na priva? Tu się dyskusja zaczęła.
a jak lubisz jak ktoś ci pieprzy to szukaj dalej ja ci nie pomogę.

> Przeprosiłem za śmietnik.
No i co z tego?

> Nie odezwą pisze się osobno.
Może tak - może nie.
Nie ma to znaczenia dla tematu dyskusji.
Za to twoje uwagi - tak

--
PawełJ

270. Data: 2009-05-22 17:59:23

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zairazki" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Powtórzony post mniej gryzie w oczy niż błędy ortograficzne i nie tylko.
Zależy kogo. Mnie bardzo gryzie powtórzony - za to wogóle błędny.

> [...]
> pocztowy który potrafi wykrywać takie błędy? Istnieją takowe, więc jako
> wprawny "ustawiacz" bez wątpienia poradzisz sobie z "ustawianiem opcji"
Pewnie bym sobie i poradził. Tylko po co?
Żeby Jottemu zabrać ostatni argument do dyskusji?

--
PawełJ

kurs ARR
Matura 2010 - jak to jest z przedmiotami dodatkowymi?
Glupi, glupszy, najglupszy czyli Dzien Kobiet w Liceum w Łukowie
prawda - istotączłowieczeństwa
nauka i prawda